Dagens i-landsproblem

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ni har fan inga riktiga problem :mad:

En knäckemacka är 2½" bred, eller 6.3cm

En standard osthyvel är 2" bred, eller 5.1cm

Ostar är totalt ostandardiserade, men ICA säljer en färdigpackad ost som är precis som mackan 2½" bred MEN DET ÄR JU INTE HYVELJÄVELN!!!!!!!!

Hur jävla svårt kan det vara med standardiseringar egentligen????

Jag skiter väl i att NASA kraschade en marslandare för att dom hade beställt bromsfallskärmen från frankrike och måttsatt i tum medans fransmän använder det metriska systemet, det är bagateller i standardiseringsvärlden....

Nu löser jag ditt problem. Köp en ost med rätt mått, och sen en sån här:

G-12-stor.jpg
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Med motorcykeln och vespan i garaget får inte vattenskotern och snöskotern plats, dessutom står båten ute också. Har aldrig hört talas om en risbonde i Kina som har det problemet, somliga har det bra dom....
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Ny i stan och har ingen att gå ut och festa med.
Suger när pengarna bränner i fickan.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Kan inte bestämma mej vilken jag ska köpa.
Kanske båda?

778060_1.jpg

778059_1.jpg
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Mitt i-landsproblem idag var hur fan man skulle lyckas packa ner hela sitt hemmabiosystem i kartongen igen för säker transport.

När jag slitit i 30-40 minuter och äntligen fått ner allt så det fick plats så hittade jag "packing instructions" på kartongen. :crash
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Det där med handbagage begriper jag mig inte på.
http://www.transportstyrelsen.se/Luftfart/Flygresenar/Bagage/Vatskor-i-handbagaget/
Man får ju bara ha 100 ml vätskor när man passerar säkerhetskontrollen, det begriper jag.
Men hur fasen stämmer det ihop med alla litersflaskor med brännbar vätska som öppet säljs 20m efter säkerhetskontrollen.
Hur fan ska man få ombord dem om man inte får ha mer med sig än vad som är ok i säkerhetskontrollen.
Det hade varit kul med en kemist som fick uppdraget att se hur kraftig bomb man kan göra med varorna som säljs mellan säkerhetskontrollen och gaten.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Det där med handbagage begriper jag mig inte på.
http://www.transportstyrelsen.se/Luftfart/Flygresenar/Bagage/Vatskor-i-handbagaget/
Man får ju bara ha 100 ml vätskor när man passerar säkerhetskontrollen, det begriper jag.
Men hur fasen stämmer det ihop med alla litersflaskor med brännbar vätska som öppet säljs 20m efter säkerhetskontrollen.
Hur fan ska man få ombord dem om man inte får ha mer med sig än vad som är ok i säkerhetskontrollen.
Det hade varit kul med en kemist som fick uppdraget att se hur kraftig bomb man kan göra med varorna som säljs mellan säkerhetskontrollen och gaten.

Jag tror dom är kontrollerade. Men öppnar du en, och tar med den på planet så kommer jägarförbandet.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ett stort problem är att det är såna förbannade köer på IKEA när jag är där.... Man blir förbannad :mad:
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ett stort problem är att det är såna förbannade köer på IKEA när jag är där.... Man blir förbannad :mad:

Ikea är ju en kö långt innan man kommer till närheten av kassorna.
Med den nästans uteslutande klientellen bestående av småbarnsmammor med röv bred nog att försluta gastätt i gångarna som tar ett litet litet steg var tredje minut och tvärstannar så fort de ser en blinkande lampa! :mad:
Gallskrikande unge ska de ha med sig också.

Det finns inte mutor i världen som kommer få mig att gå in på ett ikeavaruhus igen. :gnissla
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top