Dagens i-landsproblem

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Typ av ventil? Brukar gå att lura i med blåspistolen. Den här har jag annars haft god nytta av.


Måste du ha exakt tryck eller bara luft i däcken?
Bara luft i och bilventil. Nu löste det sig med två 13-nycklar, av med hjulen för att komma åt hjälpligt med liten cykelpump.

Tvååring glad och upp på cykeln.

Som sagt ett i-landsproblem.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Mjölk finns i Mejeri 1, kyldisk.

Min lösning är att handla på samma lilla affär i tretti år, och bli sådär gubbsur när dom ändrar något...
Visst men ibland får man i uppdrag att handla saker man inte vet var de finns och då ger jag det max en minut sen blir jag förb....
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Visst men ibland får man i uppdrag att handla saker man inte vet var de finns och då ger jag det max en minut sen blir jag förb....

Jag vet hur det är, jag handlade åt släktingar som på grund av sjukdom var tvungen att kraftigt covid-isolera sig, och dom köper saker som jag aldrig någonsin har behövt hitta.
Sylt gelatin av speciella märken, något konstigt alternativ till ströbröd jag aldrig hört talas om osv...
Men jag känner personalen väl (efter tretti år på samma affär) så jag frågar, jag har snudd på personal shopper privilegier där.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Jag vet hur det är, jag handlade åt släktingar som på grund av sjukdom var tvungen att kraftigt covid-isolera sig, och dom köper saker som jag aldrig någonsin har behövt hitta.
Sylt gelatin av speciella märken, något konstigt alternativ till ströbröd jag aldrig hört talas om osv...
Men jag känner personalen väl (efter tretti år på samma affär) så jag frågar, jag har snudd på personal shopper privilegier där.
Förr letade jag också upp personal för att fråga vilket i sig kunde ta tid men sen kom det en dag när jag tröttnade på det. Det är dags för nämnda varuhus att komma med i matchen nu. Jag vill inte spendera ens en bråkdel av min tid till sånt
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Förr letade jag också upp personal för att fråga vilket i sig kunde ta tid men sen kom det en dag när jag tröttnade på det. Det är dags för nämnda varuhus att komma med i matchen nu. Jag vill inte spendera ens en bråkdel av min tid till sånt

Jag minns inte vilken affärskedja det var, men någon var det som utvecklade en app där du skrev in din handlingslista i appen och fick en karta med effektivaste vägen genom butiken och kryss vid varje stopp, det föll på att dom försökte få det att fungera med GPS om jag inte minns det fel, men man behöver väl fan inte GPS inomhus om man har karta över butiken?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
men man behöver väl fan inte GPS inomhus om man har karta över butiken?
Inte du och jag, kanske. Men tänk på de som är uppfödda med elektroniska kryckor till allt de ska höra i vardagen. De är fullkomligt talanglösa utan telefonen. Ska de svälta ihjäl?

*bittergubbe*
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag minns inte vilken affärskedja det var, men någon var det som utvecklade en app där du skrev in din handlingslista i appen och fick en karta med effektivaste vägen genom butiken och kryss vid varje stopp, det föll på att dom försökte få det att fungera med GPS om jag inte minns det fel, men man behöver väl fan inte GPS inomhus om man har karta över butiken?
Nej, det föll inte alls, finns sådana system som fungerar hur bra som helst.
Dock så blir du ju som butik av med den livsviktiga merförsäljningen på det sättet, så att implementera det ses som idiotiskt.
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Handla på internätet. Då behöver du bara hitta utlämningslådorna. Problem solved. Nästa!
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Nej, det föll inte alls, finns sådana system som fungerar hur bra som helst.
Dock så blir du ju som butik av med den livsviktiga merförsäljningen på det sättet, så att implementera det ses som idiotiskt.
Hur hanteras positioneringen då?
Senast kända pos utanför butiken och INS lär ju vara bortkollrat efter första svängen.
Mobilpos ger inom 300m så det blir lite klent också.
Egna GPS-sändare funkar inte heller då mottagaren inte känner igen deras id.
Det ärdessutom frekvenser du inte får använda för PTS.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hur hanteras positioneringen då?
Senast kända pos utanför butiken och INS lär ju vara bortkollrat efter första svängen.
Mobilpos ger inom 300m så det blir lite klent också.
Egna GPS-sändare funkar inte heller då mottagaren inte känner igen deras id.
Det ärdessutom frekvenser du inte får använda för PTS.
Rent tekniskt? - Ingen aning.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Registrerade ett fingeravtryck för att låsa upp telefonen med. Några minuter senare flyttade jag ett blad till tigersågen. Nu känner inte telefonen igen avtrycket.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Är väl Ica som har det tror jag, hörde av någon som var nöjd med den funktionen. Är väl inte mer avancerat än att man skapar en inköpslista och varorna presenteras i den ordning efter den tänkta "ikeaorienteringen" den valda butiken har, typ.

Själv har jag halsfluss o tråkigt, 1177 tyckte inte jag var döende nog så bara härda ut. Säg till om jag ska handla något åt någon.. kan komma med en överraskning :glömdet
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Jag hade nöjt mig med en sån här.
Jag vet vad jag ska ha innan jag lämnar hemmet och har alla hyllnummer uppskrivna på en lapp. Rutten fixar jag själv

1656952035871.png
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top