Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Terblanche är bara konstig - känns mycket som han sätter dit en kurva/linje till bara för att vara annorlunda. Gillar nog inget han gjort. Tacka vet jag 851:an. Det var bättre förr!

Funkar det fortfarande att länka nya sura blocket? En ikon till bra pris, intressanta motoruppdateringar och med lite lack och jobb mer än dubblar värdet. Letade efter bilnyckeln tills jag insåg att Tommelilla är så långt bort som det överhuvudtaget som möjligt innan landet slutar

Funkar det fortfarande att länka nya sura blocket? En ikon till bra pris, intressanta motoruppdateringar och med lite lack och jobb mer än dubblar värdet. Letade efter bilnyckeln tills jag insåg att Tommelilla är så långt bort som det överhuvudtaget som möjligt innan landet slutar

Men det var ju inte så roligt att man får montera elsystem och förgasare själv efter att den har varit isärplockad av nån anledning?

Vad är detta för ny text som kommit med den nya uppdateringen då ?

”Det här fordonets serviceprogram har följts.

Säljaren garanterar att fordonet har underhållits i enlighet med tillverkarens rekommendationer gällande serviceintervall
och övrigt underhåll. ”

Är det en ruta man klickar i när man skapar annonsen där man garanterar att den är servad helt enligt protokoll sen den var ny då ?

Last edited:

Varför har elsystemet varit i Tyskland för kontroll?
Har ägaren rivit hojen och sedan inte fått ihop den?

Den hojen skriker ju problem med precis allt. Allt över metallvärdet känns för dyrt.

Varför har elsystemet varit i Tyskland för kontroll?
Har ägaren rivit hojen och sedan inte fått ihop den?
När jag hade min SR500 handlade jag en hel del från Kedo.
Oftast bra kvalitet på prylarna men jag köpte en tändbox från dem som inte fungerade.
Enda anledningen till köpet var att det utlovades lättare starter bl a.
Så jag hade ju originalet som fungerade och med Kedos box gick det inte.
Ändå tog det evigheters emailande innan jag fick skicka tillbaka den för att de skulle testa den innan jag fick pengarna tillbaka.
Givetvis fann de att den faktiskt var trasig.

Bratscrambler ✔️
Evighetslång annonstext ✔️
"Behöver bara förgasarjustering" ✔️
Fantasipris ✔️
Felvänt framdäck ❌

nära Bingo!

Favoritcitat: "Hade planerat köpa en Keihin CR29 brygga för att den ska gå optimalt."
1000043029.png

Bratscrambler ✔️
Evighetslång annonstext ✔️
"Behöver bara förgasarjustering" ✔️
Fantasipris ✔️
Felvänt framdäck ❌

nära Bingo!

Favoritcitat: "Hade planerat köpa en Keihin CR29 brygga för att den ska gå optimalt."
View attachment 523391
Varför kostar den 100,000?

Skärmbild 2025-11-30 173236.png

Han är kanske inte helt verklighetsfrånvänd och faktiskt förväntar sig att få runt 100 papp iallafall... Men varför inte bara sätta ett mer realistiskt pris med diskussionsmarginal redan från början? :va Kanske är en uppmärksamhetstaktik, vad vet jag. Lite uppmärksamhet har han ju bevisligen fått :gnissla

Jag fattar inte blocket. Vad är "Torget"? Och varför får jag inte upp några relevanta träffar på hojar om jag skriver direkt vad jag söker efter? Om jag däremot går in och väljer nog genom alla menyer ch val så får jag träffar.

Blocket suger alltså. Jag blir bara irriterad varje gång jag använder det

Exempel:

Jag skriver Husqvarna 701 - inga träffar.
Jag rabblar mig igenom alla val och då får jag upp 4 Husqvarna 701

Blocket är skit!

Last edited:
Måste inledningsvis erkänna att jag till dags datum inte fått något "inbjudningskort" till snillen spekulerar. Blir bara förbannad och irriterad på att det ska vara så dj...a svårt att hitta det man söker på Nya blocket.

Jag fattar inte blocket. Vad är "Torget"? Och varför får jag inte upp några relevanta träffar på hojar om jag skriver direkt vad jag söker efter? Om jag däremot går in och väljer nog genom alla menyer ch val så får jag träffar.

Blocket suger alltså. Jag blir bara irriterad varje gång jag använder det

Exempel:

Jag skriver Husqvarna 701 - inga träffar.
Jag rabblar mig igenom alla val och då får jag upp 4 Husqvarna 701

Blocket är skit!
Gör du inte det lite svårare än det behöver vara?
Efter att du sökt på hela blocket måste du klicka på MC (24 träffar):
IMG_3177.jpeg

Verkar som man måste börja sökfrasen med ett fabrikat (rätt stavat) för att MC-kategorin skall komma upp direkt. Om jag tex söker på 701 enduro, måste jag först välja "visa allt på blocket". Sen kan jag välja MC (11 träffar)

IMG_3178.jpeg

IMG_3179.jpeg

Gör du inte det lite svårare än det behöver vara?
Efter att du sökt på hela blocket måste du klicka på MC (24 träffar):
View attachment 523430

Verkar som man måste börja sökfrasen med ett fabrikat (rätt stavat) för att MC-kategorin skall komma upp direkt. Om jag tex söker på 701 enduro, måste jag först välja "visa allt på blocket". Sen kan jag välja MC (11 träffar)

View attachment 523431

View attachment 523433
Som en känd amerikansk skådis säkert sa i nån film: Yeah, fuck that!

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort