Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Priset är exklusive avgift för ägarbyte!? 🤣
Det är uppenbart att den nya hemsidan gjorts av några entreprenörer i tredje världen.
Och ingen av blockets egen personal verkar ens ha korrekturläst innan de lyckliga idioterna släpper ut skiten.
När man är ensam på marknaden spelar det ingen roll vad man gör. Och såklart är det ingen som bryr sig eftersom ingen behöver ta ansvar för någonting eller har någon personlig insats i firman. Antar jag.

Varför måste man leta efter priset på blocket nu? Är det för att hålla kvar dig längre på varje annons? Förr stod det ju tydligt. Nu ska man bläddra ner och leta upp pris exklusive avgifter. Fucking annoying!

Hursomhelst här är en våldsamt överprisad hoj:

Kolla om ni hittar priset.

View attachment 523206
Ring Grandell, han gillar CX500 har jag hört:hihi

Är det bara jag som inte lyckas bläddra i sökresultatet längre? Jag vill inte hoppa fram och tillbaka och det är väldigt sällan jag lyckas söka fram just exakt det objekt jag vill ha genom att filtrera. Innan uppdateringen fanns det en snäv gräns för hur många annonser man kunde stega mellan, men nu lyckas jag inte alls.

Intressant att gå till Blockets facebooksida och se över tusen kommentarer och många har fått ett spydigt svar från Blocket.
Det verkar som att Blocket är på väg att ta livet av sig.

Intressant att gå till Blockets facebooksida och se över tusen kommentarer och många har fått ett spydigt svar från Blocket.
Då är dom väl inte psykopater som Systembolaget. Går man in där kan man tro man gått till Jehovas. Alla är sjukt positiva och omöjliga att resonera med.

Jag har inte tittat på en enduro på evigheter och söker inte på det ändå blir min startsida fylld med dom.

Screenshot_20251124-101326.Blocket.png

Det har t.om. skapats en FB grupp som kräver tillbaka det gamla utförandet

1763977014513.png

Kan denna vara ett alternativ?
(Marketplace/facebook vägrar jag)
Har inte kollat där så mycket ännu, men tänkte göra det.

4634 mc-annonser mot blockets 12551, dvs blocket har 2,7 ggr fler.
Idag…
Spännande att se om förhållandet ändra om några veckor.

IMG_1429.jpeg

IMG_1430.jpeg

Wow, det var längesedan jag var på den sidan. Trodde knappt den existerade längre.

Mcparken kanske äntligen kan få sitt stora genombrott. Jag håller tummarna i alla fall:

Härligt med marknadsekonomi och "fri" konkurrens. Kanske är det dags att göra som i vissa länder och sätta en skylt i rutan på bilen/hojen "Till salu"

Last edited:
Härligt med marknadsekonomi och "fri" konkurrens. Kanske är det dags att göra som i vissa länder och sätta en skylt i rutan på bilen/hojen "Till salu"
Jag hade en sån i sidorutan för många år sen, men det slutade med att en person körde in i bilen framför sig när han läste min skylt. Nu finns förstås adaptiva farthållare.

Mcparken kanske äntligen kan få sitt stora genombrott. Jag håller tummarna i alla fall:
Dom har samma brist på att söka på enduro/cross/trial. Det ligger i samma kategori. Något jag stör mig på iallafall.

Varför måste man leta efter priset på blocket nu? Är det för att hålla kvar dig längre på varje annons? Förr stod det ju tydligt. Nu ska man bläddra ner och leta upp pris exklusive avgifter. Fucking annoying!

Hursomhelst här är en våldsamt överprisad hoj:

Kolla om ni hittar priset.

View attachment 523206
Inga problem att hitta priset iofs, men Blocket har flyttat det ena primära med en annons, priset.
Blocket har blivit svårare och drygare att använda.

Men vad gäller just denna hojen så kan jag inte bedöma vad som är rätt pris.
Men jag har sett den personligen hos handlaren, och en är verkligen i superfint skick!
Minst samma skick som en fabriksny hoj, men med egna välarbetade detaljer. 👍

1764007682437.jpeg

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...