Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Så lite information som möjligt brukar vara det bästa sättet att slippa drägg.

Vilket ju självklart är fullkomligt orimligt, men sådan är åtminstone min erfarenhet.

Jag skriver miltal, årsmodell och bytt kamrem, vinterdäck. Vad är fel på det?
Skriv allt du själv skulle vilja veta, så att du slipper massa onödiga frågor. Folk som frågar ändå är inte intresserade och kan ignoreras.
Jag brukar lägga till nåt i stil med, Kontakta mig endast om du är seriöst intresserad av att köpa hojen för priset som står i annonsen och vill bestämma tid för att titta.
Det sållar bort massa onödiga frågor och jobb att svara. Är priset rätt blir den såld inom en vecka.

Skriv allt du själv skulle vilja veta, så att du slipper massa onödiga frågor. Folk som frågar ändå är inte intresserade och kan ignoreras.
Jag brukar lägga till nåt i stil med, Kontakta mig endast om du är seriöst intresserad av att köpa hojen för priset som står i annonsen och vill bestämma tid för att titta.
Det sållar bort massa onödiga frågor och jobb att svara. Är priset rätt blir den såld inom en vecka.
Fast nu förutsätter du ju att folk faktiskt LÄSER annonsen innan de kontaktar dig? :krama

Min uppfattning är att dom skiter i vilket. Dom vill bara ha bilen billigt så dom kan sälja den vidare i sin bilfirma: Mossabs Diamond Super Cars. Bästa begagnat i stan.

Så lite information som möjligt brukar vara det bästa sättet att slippa drägg.

Vilket ju självklart är fullkomligt orimligt, men sådan är åtminstone min erfarenhet.
Exakt. Vad man är skriver så får man frågor. Man kan lika gärna skriva absolut ingenting

En ”bra” annonstext med all tänkbar relevant information är bara bortkastad tid tyvärr

Carup är ju en tillförlitlig källa som aldrig skriver spektakulära rubriker för att locka in folk på deras sida fylld av annonser.

Ska jag vara ärlig så tröttnade jag på Blocket totalt redan vid den förra större uppdateringen.
Och den var betydligt bättre innan den förrförra, samt förrförrförra också.
Den var ful/tråkig för 15-20 år sedan med dagens mått, men funktionaliteten var bättre.

Även blocket (Schibsted?) verkar vara kapade av "all förändring är framsteg"-mongon. Som många andra verksamheter.
De är ungefär lika bra för slutanvändaren som Waffen-Excel Brigade.

Nyheter
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...