Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Spelar ingen roll, pesetas möjligen :)
Ingen någorlunda klok tror att det är 3,5 miljoner SEK även om säljaren har övervärderat.
Det som förvånar mig är att det finns folk som tror att om de lägger tusen spänn på tillbehör / bling så får de tillbaka femtonhundra. När verkligheten är att det är förlorade pengar.

Ja, absolut, jag vill helst ha en oskruvad hoj med så mycket orginal som möjligt om jag inte vet vem som har skruvat.

Man kan ju drabbas av upp och ner vända ljuddämpare med klistermärken på för att dölja repor annars

I kategorin "ordbajs":

Yamahas YZF-R1 är legendarisk och har tagit en tätposition inom sportmotorcyklar sedan lanseringen 1998. Men den finns även i lite mer gatvänliga versioner som den nakna FZ1 och den kåpförsedda versionen FZ1-S Fazer även kallad FZS 1000 Fazer. Gemensamt för dem alla är den vassa R1-motorn och det sportiga chassit, men i FZ-versionerna har motorn trimmats om för ett häftigare mellanregister och mer vridmoment.Här är en svensksåld FZS1000 i mycket fint skick med få mil och endast en ägare sedan ny. Vågar du äntra denna raket som drar kraftigt från 2 000 varv och når 150 hästar vid 11 000 varv utan vare sig traction control eller ABS?Säljes besiktigad till 2027-08-31. Kundförsäljning.Regnr: TCS158

2025-09-09 15_30_19-Blocket - Hela Sveriges marknadsplats, bilar, bostäder, möbler m.m.       ...png

Nåjo.
I vissa fall så går det att höja värdet, men då handlar det mer om att lösa problem som tidigare ägare inte funnit lösningen på.
Att plocka på prylar bör vara en förlustaffär, extrautrustningen ska ju också ha en värdeminskning när den används, precis som hojen.
Ja det är både och det där -letar man en specifik hoj och viss utrustning som inte går att köpa idag så är jag iallafall beredd att betala för det och det verkar marknaden också tycka med prisbilden som är generellt nu .
Värdeminskning 🤔allt jag sålt i hojväg sen 2010 säljs dyrare idag än då iallafall så det står sig bra skulle jag snarare påstå

Kultklassiker… Lite sugen blir jag, även om jag inte kommer att köpa den. Men lite drar det på nåt sätt…
Ja, otroligt läcker!
Bara instrumenteringen gör ju att jag har näven innan för fillingarna nu....

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!