Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Rätt sak på rätt plats:

View attachment 521342

Icke förty kommer hojen säljas i ett nafs eftersom många fortfarande tror att "Åh, det är en BMW. Den kommer vara värd massa pengar om jag bara fixar till den..."

Och - nej! Det är inte bara att "lufta av" frambromsen.

@FearCat gjorde det enda rätta:

Han lade ut sin härdsmälta på Tradera med ett lågt reservationspris - och buden haglar in!

View attachment 521343

Hoppas du gör lite affär på ditt snedsteg in i BMW-träsket!

Jag har själv köpt en K1200 RS SSNNOORR-billigt med massa diffusa fel redan för 10-12 år sedan.
Den hade i tidigare led ägts av en BMW-profil från diverse forum och var rejält kittad med vettiga tillbehör - men sedan i fallande grad utsatts för negligerat underhåll av folk som "bara kör lite grann".

Jag sorterade ut det mesta, lät Kenneths MC ta det jag inte klarade av och stod med en fix färdig och genomgången Guldjägarhoj för typ 10 papp under vad liknande annonserades ut för.

Kalas. Tills jag veckan därpå missade en växel i mina inte-balettskor och sköt hela växellådan i smulor. I motorvägstempo. På motorvägen. I vänsterfilen, och ja - under omkörning.

Jag lade ut liket med en fullständigt ärlig beskrivning till ett pris som motsvarade mina utlägg hos Kenneths - och folk stod på varandras axlar för att bjuda över varandra, eller ville swisha handpenning för att just dom skulle kunna ta över mina problem.

Jag behövde bara luta mig tillbaka och se hur showen utvecklade en egen dynamik och till slut täckte alla mina kostnader och utlägg.

Den lycklige köparen dömde fö ut min diagnos med växellådsras.
"Det här är väldigt pålitliga motorcyklar. Visste du om att polisen kör sådana här?
Jag tror mer att det är lamellcentrum som gett sig."

Tja, säger du det så. Du vet säkert mer om sådant här än jag. Vill du ha hjälp att lasta?

"Parkeringsskada" vet vi alla vad det betyder. På en brick-hoj innebär det något annat. Dom far verkligen illa av att stå stilla.
Så är det, de är gjorda för att rulla...

I det här fallet är det väl inget långskott att något har hänt med trottelpositionsensorn…? ”Startar ej men låter när man gasar”…

Till och med en frisk sensor ger ju ifrån sig ett sånt där irriterande, elbilsliknande väsande. Lyckas man få den att bli glapp så blir ljudet märkbart högre.

Om säljaren skulle ha vett att jucka lite på gashandtaget samtidigt som han drar på starten så skulle han inte behöva sälja hojen…
Fast det står ju att den startar, inte att den "ej startar".

Höstpriser i antågande,
Ett exempel:
Frånpris ny 143.900:-

Annonserad uttagen 2024, 200mil, nyservad. Förvisso en bit norrut i landet.

Bifogat

• Screenshot_20250925-053720.png
    Screenshot_20250925-053720.png
    1.8 MB · Visningar: 26
Höstpriser i antågande,
Ett exempel:
Frånpris ny 143.900:-

Annonserad uttagen 2024, 200mil, nyservad. Förvisso en bit norrut i landet.

Bara så trist att Yamaha monterade Biltema-framlykta på de där…

Med vänlig hälsning,

Trevligt med ett bygge som ser färdigt ut
Av ngn anledning läste jag heela texten innan jag ens tittade på bilderna och när jag läste växte lite bilden av ett nästan seriöst bygge med lite fjong i men det var värsta sortens moppefucko😭

Var tvungen att editera, kanske under notrightriders nivå men jag skulle inte hata en ”walk thru”

Av ngn anledning läste jag heela texten innan jag ens tittade på bilderna och när jag läste växte lite bilden av ett nästan seriöst bygge med lite fjong i men det var värsta sortens moppefucko😭
Jag gillade lacken på tanken och dom höga avgasrören , den har potential

Ja det blev lite lämnat åt fantasin där , men ändå ser den bättre ut än 90% av byggena som kommer ut på blocket
Inte ens AI kan misslyckas på det här viset. Tron på sin egen förmåga parat med den minst sagt världsfrånvända prislappen gör det så mycket värre. Och pengarna han sänkt in i detta lär ju vara närmare prislappen än noll

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D