Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det kan vara så att det är +60 som är målgruppen, men… snart är vi där.
Men tänker att tidsfönstret rör sig med mig.
Så den kommer aldrig att bli intressant för mig, utan däremot knuffas "över kanten", när dom som är 60+ idag blir för gamla för att ta hand om objektet.
Precis som att en Rödqvarna helt har tappat sitt ekonomiska värde idag.
Det är bara min personliga analys.

Så den kommer aldrig att bli intressant för mig, utan däremot knuffas "över kanten", när dom som är 60+ idag blir för gamla för att ta hand om objektet.

Jag gör samma analys.

Med vänlig hälsning,

Jag tror den analysen är helt korrekt, mina barn har ingen relation till en rödqvarna, även om dom har sett ett par stycken på museum, däremot 90 tals motorcyklar som var 10 år gamla samtidigt med mina barn och fanns i mängder, det kommer dom att ha en relation med.

Nu var dom aldrig intresserade av motorcyklar, men jag ser det på vilka bilar dom gillar.

Jag tror den analysen är helt korrekt, mina barn har ingen relation till en rödqvarna, även om dom har sett ett par stycken på museum, däremot 90 tals motorcyklar som var 10 år gamla samtidigt med mina barn och fanns i mängder, det kommer dom att ha en relation med.

Nu var dom aldrig intresserade av motorcyklar, men jag ser det på vilka bilar dom gillar.
Typ.
Men sedan finns det de som är coola genom tiderna och över generationer. Det är de som är häftiga på riktigt.
(Och inte bara grannens storebror hade en - nostalgi)

Typ.
Men sedan finns det de som är coola genom tiderna och över generationer. Det är de som är häftiga på riktigt.
(Och inte bara grannens storebror hade en - nostalgi)

Ja, givetvis finns det ungdomar som inser att det är ballt att ha en gigantisk tändkulemotor som skjuter rökringar, eller en gammal Grålle bakom garaget, men dom blir färre för varje generation...

Mina ungar är lite så, inte så att dom skulle lägga pengar på att skaffa en, men dom skulle ta reda på en som riskerar skroten bara för att det vore synd.

57d6083903b6fa180ffd1e7ce9f84e11.jpg

Dök just upp i flödet. För kanske 8-10 år sedan var jag och kikade på en massa hojar som skulle avyttras och där fanns bla en dylik. Lite drog det i tonårsnostalgin men det gick över. En mogen hoj för dåtiden.

Med vänlig hälsning,

Någon som är sugen på en kasettbandspelare på hjul?

kört den som moppe bara .Är registrerad om man vill ha den i trafik .
Bra som ex bil osv el bara stugmoppe
snart bes befriad.
pris el bud

"Snart besiktningsbefriad"...?

Ja, det kan han ju få tro.

"The times they are a-changing..."

Någon som är sugen på en kasettbandspelare på hjul?
Love it!!!
Men helst vill jag ha en något äldre, som har främre blinkers infällda i kåpan :hjarta
Inte omöjligt att jag måste håva in den där ändå, tack!

Hur tror ni han ställer sig till 10 papp? 🤔

"Annonsen ligger kvar i ca 3-4 veckor till, efter det är det våren som gäller och då är det inte en hoj med höstpris utan en HELT annan prisbild (45 000:- / 50 000:-)"
"Priset är HELT oprutbart, så är du inte intresserad av att betala 35 000:- så behöver du inte höra av dig"

Det är alltid lika intressant hur de resonerar. Citat från annonsen:

"En riktigt rolig elmotor cykel med bra komponenter. "

Som är 3 år gammal, och är så rolig så den har rullat hela 27 mil sedan ny! Skäms de så mycket för utseendet (iofs inte omöjligt) så att de inte har kört nåt, eller är den kanske inte så rolig? :rolleyes:

Love it!!!
Men helst vill jag ha en något äldre, som har främre blinkers infällda i kåpan :hjarta
Inte omöjligt att jag måste håva in den där ändå, tack!

Ja, rädda den undan någon 15 åring som kör sönder den som stugmoppe för att den är billig.
Den är så där fulsnygg att den är värd att räddas

#pissmissil #ullared

Finns det verkligen folk som går igång på en sån här 'reklamtext' ???:

Rekommenderad pissmissil om någon önskar en konsultation med döden. Intygar till 100% att den går fortare än grannens moped. Ditt försäkringsbolag kommer hata dig, men! Du sätter en helt ny definition av ordet cool. Glöm inte att komplettera med tonat visir för dendär mystiska superhjälte känslan. Du bör dessutom helst vara singel, tjejer kommer jaga dig som en rea på Ullared och har du fru blir ni direkt ovänner trots ursäkten - jag kör försiktigt.

#pissmissil #ullared

Rekommenderad pissmissil om någon önskar en konsultation med döden. Intygar till 100% att den går fortare än grannens moped. Ditt försäkringsbolag kommer hata dig, men! Du sätter en helt ny definition av ordet cool. Glöm inte att komplettera med tonat visir för dendär mystiska superhjälte känslan. Du bör dessutom helst vara singel, tjejer kommer jaga dig som en rea på Ullared och har du fru blir ni direkt ovänner trots ursäkten - jag kör försiktigt.
Jösses vilket dravel.

#pissmissil #ullared

I Klippan...
Då bör man nog ha poliseskort och vilja se kvittot (och om ni då får se ett kvitto så gnid på det för att se om bläcket torkat efter utskriften).

Eller har jag förutfattade åsikter? 🤔😉

• Gilla
Reaktioner: TCE
#pissmissil #ullared

Skulle jag vara ute efter en sådan motorcykel så skulle jag välja bort och inte svara på en sådan annons pga av sådan text.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026