Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Inte Blocket, men förhoppningsvis en bra barometer på vad lättviktarna igenklijen är värda nu, post peak boomer era.

View attachment 520319

I mina ögon är de där mer eller mindre helt utan värde. Det skulle vara intressant att provköra, men att köpa en är bortanför min begreppsvärld.
När händer samma sak med RG500?

I mina ögon är de där mer eller mindre helt utan värde. Det skulle vara intressant att provköra, men att köpa en är bortanför min begreppsvärld.
När händer samma sak med RG500?
De är ju rätt snygga att titta på. Jag skulle kunna tänka mig att köpa en för femtonhundra för att ha som prydnad.

Inte Blocket, men förhoppningsvis en bra barometer på vad lättviktarna igenklijen är värda nu, post peak boomer era.

View attachment 520319

Ja, fyfan, tåget kanske har gått?
Tidsfönstret rör sig, och med den även marknaden.
Charmiga på något sätt, och tilltalar mig, men bara som en prydnad i något hörn.

Är det något speciellt med denna som motiverar priset? Man får ju fem CB650 för samma pengar.
1000039284.png

Är det något speciellt med denna som motiverar priset? Man får ju fem CB650 för samma pengar.
View attachment 520321
En USA-modell (CSR) som inte såldes i Sverige.
Jag ser inget särskilt värde i den trots ekerfälgar och den korta bakskärmen.

Enkelskiva, knasigt styre och blinkers monterade på styret drar ju ner. Tillgång på delar är osäker.
Det finns ju z550 och 750 LTD om man gillar fyrcylindrigt och stuket.

Den identifierar sig som en Indian? 🤔

Lite märkligt är det.

Vulcan Riders Sweden har arbetat upp en mycket stark gemenskap runt sitt märke.
Vissa kan se det som sektliknande, men dom har framförallt lyckats etablera sig och växa utan att behöva gå till sängs med 1%-are genom Sverigemodellen.

Sådant sker inte av en slump. Snyggt navigerat!

Men, hur tas en Vulcan emot som vill vara något annat...?
Och hur glada blir Indian-stammen när det kommer en bedragare och parkerar bredvid?

Känns som snubben gett sig fan på att inte skaffa sig vänner någonstans alls.
Det är också en väg att gå.
Thorsten Flinck har provat...

Lite märkligt är det.

Vulcan Riders Sweden har arbetat upp en mycket stark gemenskap runt sitt märke.
Vissa kan se det som sektliknande, men dom har framförallt lyckats etablera sig och växa utan att behöva gå till sängs med 1%-are genom Sverigemodellen.

Sådant sker inte av en slump. Snyggt navigerat!

Men, hur tas en Vulcan emot som vill vara något annat...?
Och hur glada blir Indian-stammen när det kommer en bedragare och parkerar bredvid?

Känns som snubben gett sig fan på att inte skaffa sig vänner någonstans alls.
Det är också en väg att gå.
Thorsten Flinck har provat...
Ja, alla får inte vara indianer. Fråga Frölunda hockey

Fynd, tänkte jag, för den som gillar.
Sen lästa jag den korta infon.
Visst, kanske ff ett fynd för person med rätt färdigheter.
Jag har en film där min bror provkör en sån. Kan inte hålla mig för skratt, blir jättebarnslig. Hela den uppenbarelsen är definitionen av ”fel” när man sett honom på fighters i alla år. Den senaste sen -06.

Hur tror ni han ställer sig till 10 papp? 🤔

"Annonsen ligger kvar i ca 3-4 veckor till, efter det är det våren som gäller och då är det inte en hoj med höstpris utan en HELT annan prisbild (45 000:- / 50 000:-)"
"Priset är HELT oprutbart, så är du inte intresserad av att betala 35 000:- så behöver du inte höra av dig"

Hur tror ni han ställer sig till 10 papp? 🤔

"Annonsen ligger kvar i ca 3-4 veckor till, efter det är det våren som gäller och då är det inte en hoj med höstpris utan en HELT annan prisbild (45 000:- / 50 000:-)"
"Priset är HELT oprutbart, så är du inte intresserad av att betala 35 000:- så behöver du inte höra av dig"

Borde idag vara helt osäljbar... Men kanske blir något för framtiden investera i? Tur att min framtid lär vara över innan dess🤣

Är det bara jag som inte får använda blockets bevakningar? :va Vid 99 försök av 100 så får jag bara upp följande felmeddelande:
Skärmbild 2025-08-30 175234.png

Om jag uppdaterar sidan massor av gånger eller växlar mellan meddelandefliken och bevakningsfliken fram och tillbaka ca 100ggr så kanske mina bevakningar visas en gång en kort stund innan de ersätts av felmeddelandet ovan. Jag har provat Firefox, Chrome och Edge, men det fungerar på samma sätt oavsett webbläsare. Är det bara för mig det är såhär eller har ni andra samma problem? Är Blocket enbart anpassat för någon annan obskyr webbläsare eller vad är det frågan om?? :va

Är det bara jag som inte får använda blockets bevakningar? :va Vid 99 försök av 100 så får jag bara upp följande felmeddelande:
View attachment 520348

Om jag uppdaterar sidan massor av gånger eller växlar mellan meddelandefliken och bevakningsfliken fram och tillbaka ca 100ggr så kanske mina bevakningar visas en gång en kort stund innan de ersätts av felmeddelandet ovan. Jag har provat Firefox, Chrome och Edge, men det fungerar på samma sätt oavsett webbläsare. Är det bara för mig det är såhär eller har ni andra samma problem? Är Blocket enbart anpassat för någon annan obskyr webbläsare eller vad är det frågan om?? :va
Jag brukar få det meddelandet när jag uppfyllt min månadskvot och köpt för många hojar. Kanske är samma för dig...?

Edit: Lite mera seriöst får jag samma meddelande om jag ligger bakom en proxy

Last edited:
Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen