moment22
Sporthojsnörd
Ja, om det inte blir budgivning på den ,vilket annonsen tyder på, så är det ju som du skriver "köp köp köp"Jag såg den just och skulle tipsa om den. Efter originalbladen måste det här vara den tuffaste. Köp köp köp!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, om det inte blir budgivning på den ,vilket annonsen tyder på, så är det ju som du skriver "köp köp köp"Jag såg den just och skulle tipsa om den. Efter originalbladen måste det här vara den tuffaste. Köp köp köp!
Ja, om några år kan man ju veteranförsäkra också så det kan bli en bra affär.Biscaya har haft den på blocket i minst 5 år. Troligtvis ända sedan 2010. Dom verkar inte ha fattat att även räntekostnader påverkar resultaträkningen. Men om några år blir den nog såld om inflationen håller i sig.
Jo de där rycker det lite i gurkan för...View attachment 519504
Den här blev man ju lite sugen på.
Ett lämpligt vinterprojekt.
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda CBR 900 https://www.blocket.se/annons/vastmanland/honda_cbr_900_/1402225646
Varför vill man köpa en hoj som är över 30 år gammal och som stått i nästan 20? Är det för att renovera o köra eller renovera o hoppas tjäna pengar? Och hur mycket pengar är en 94a värd som är i bra skick?View attachment 519504
Den här blev man ju lite sugen på.
Ett lämpligt vinterprojekt.
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda CBR 900 https://www.blocket.se/annons/vastmanland/honda_cbr_900_/1402225646
Det är nästan omöjligt att tjäna pengar på att renovera motorcylar? Det är mer att hälla pengar i ett svart hål?Varför vill man köpa en hoj som är över 30 år gammal och som stått i nästan 20? Är det för att renovera o köra eller renovera o hoppas tjäna pengar? Och hur mycket pengar är en 94a värd som är i bra skick?
Det hänger väl lite på vad det är för hojar om det är värt att renovera dem. För 15 år sedan kunde man ju köpa trasiga rd350 för ett par tusen, fixa upp den och sälja för 20-30000, men de flesta är ju inte värt jobbet.Det är nästan omöjligt att tjäna pengar på att renovera motorcylar? Det är mer att hälla pengar i ett svart hål?
Den där köper man nog i så fall för sin egen skull. För att man vill ha just en sån eller bara gillar gamla sporthojar.Varför vill man köpa en hoj som är över 30 år gammal och som stått i nästan 20? Är det för att renovera o köra eller renovera o hoppas tjäna pengar? Och hur mycket pengar är en 94a värd som är i bra skick?

Man blir ju sugenÄven med alla dessa saker så låter det som en helt normal Husa....
"Köpte den i vintras för jag ville testa att köra motard. Startat upp den nu och körde en runda och blev totalt livrädd."
"TÄNKTE KÖRA OCH BESIKTA DEN OCH HITTADE METALL SPÅN I OLJAN . BYTE OLJA TVÅ GÅNGER MEN FORTSATT NYA METALL SPÅN.STARTAR OCH LÅTER BRA . MEN MAN FÅR NOG ÅTGÄRDA DETTA INNAN DET BLIR VÄRRE. TROR KEDJAN MÅSTE BYTAS DÅ METALL SPÅNET INTE ÄR MAGNETISKT. SÅ SKALL INTE KÖRAS. "
"Går bra man behöver teknik för att kicka igång den. startmotorn fungerar men har inte lyckats starta den med startmotorn. "
View attachment 519821
Även med alla dessa saker så låter det som en helt normal Husa....
"Köpte den i vintras för jag ville testa att köra motard. Startat upp den nu och körde en runda och blev totalt livrädd."
"TÄNKTE KÖRA OCH BESIKTA DEN OCH HITTADE METALL SPÅN I OLJAN . BYTE OLJA TVÅ GÅNGER MEN FORTSATT NYA METALL SPÅN.STARTAR OCH LÅTER BRA . MEN MAN FÅR NOG ÅTGÄRDA DETTA INNAN DET BLIR VÄRRE. TROR KEDJAN MÅSTE BYTAS DÅ METALL SPÅNET INTE ÄR MAGNETISKT. SÅ SKALL INTE KÖRAS. "
"Går bra man behöver teknik för att kicka igång den. startmotorn fungerar men har inte lyckats starta den med startmotorn. "
View attachment 519821

Vad hände med lädret och vad vinner han på att byta ut det?![]()
Harley Nightrain *UNIK*Miljöfordon* säljes i Östersund | Blocket
120000 kr - Custom - Östersund - *UNIK*Miljöfordon* Harley-Davidson Nightrain 2006 FXSTBI Min drömhoj som jag av olika anledningar nu säljer då den inte ko...www.blocket.se
” Den korta versionen:
Mappad och bänkad på etanol. Kan köras på allt från E85-E109RR. Spridare och programvara bytt för att möjliggöra detta. Original medföljer för att återställa till bensin. Körd på etanol nu på vår, sommar, höst och vinter sen 2-3 år tillbaka.
Den något längre versionen:
Den är alltså mappad och bänkad på E109RR (30’000kr) och kittad med katalysatorsystem (25’000kr) för att komma ner på nära noll i utsläpp (uppmätt) och för att komma bort från fossila bränslen. Bränslet den är optimerad för är E109RR. E109RR framställs kravekologiskt från avfall i Sverige.
Det går också jättebra att tanka E85 på vilken mack som helst så långfärder är inga som helst bekymmer.
Den är också nästintill helt veganiserad då inget läder förekommer på den längre (utbytt).
Den fick över 10hästar till bara av att byta bränsle.
Testad och körd på vintern med dubbdäcken, går hur fint som helst.
Om en kör på E85 från mack blir det ungefär samma bränsleekonomi som att köra på bensin.”
Varför tänker jag ?
Jag kanske har förutfattade meningar om den gemene Harley-ägaren , men att dom ska vara miljövänner och veganer var inte den bild jag har fått tidigare.Vad hände med lädret och vad vinner han på att byta ut det?
Är allt bra nu?
Är det någon brist i kosten som sätter logiken ur spel?
Idealister, av vilket slag det vara må.Jag kanske har förutfattade meningar om den gemene Harley-ägaren , men att dom ska vara miljövänner och veganer var inte den bild jag har fått tidigare.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |