Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Anledningen var att han ville egentligen inte ha husvagn och inte lägga så mycket pengar. Medans hon tittade på och drömde om en splitter ny
Efter att idag rivit tältförläggning i 13 sekundmeter lobbar min fru ännu mer för vagn än i fjol.

Tältet var ett sexmanna familjetält på ca 25 kvadrat och ståhöjd. Det var ett skapligt vindfång. 🙂

Då har de ändrat sedan en tid - senaste köpet kunde man bara bli av med köpskyddet genom att betala vid avhämtning
Dom har ändrat så att nu är det bara under 200 man kan ta bort men körde utan för högre belopp nyligen
Fult och sniket av dom -frakt har Tradera varit klart dyrare på förut än blocketpaket
IMG_0128.png

Så då testar vi då...

PrisAvgift
9999:-209:-
10 000:-209:-
20 000:-209:-
24 999:-209:-
25 000:-239:-
30 000:-239:-
49 999:-239:-
50 000:-259:-
99 999:-259:-
100 000:-269:-
199 999:-269:-
200 000:-299:-
299 999:-299:-
300 000:-319:-
999 999:-319:-
1 000 000:-339:-
999 999 999:-339:-

En hoj kan inte kostar mera än 999 miljoner.
Vilket iofs kommer att vara en riktigt jobbig gräns för vissa när de skall sälja sina Virago klenoder de haft i 20 år :näsblod
Känns onekligen rätt dyrt oberoende.
Jag tror att Blocket gör sitt bästa för att bli av med sitt (i praktiken) monopol.
Någon kommer ändå att starta en konkurrent?

Dom har ändrat så att nu är det bara under 200 man kan ta bort men körde utan för högre belopp nyligen
Fult och sniket av dom -frakt har Tradera varit klart dyrare på förut än blocketpaket
View attachment 517537
Det är tråkigt för dom utnyttjar ju bara sin monopolställning för att klämma ut ännu mer pengar ur varje affär. Kolla Trustpilot vad Blocket och Tradera har för omdömen. Jösses alltså. Dom har slutat bry sig pga noll konkurrens.

Det är tråkigt för dom utnyttjar ju bara sin monopolställning för att klämma ut ännu mer pengar ur varje affär. Kolla Trustpilot vad Blocket och Tradera har för omdömen. Jösses alltså. Dom har slutat bry sig pga noll konkurrens.
Är det noll konkurrens, tror du inte Facebook Marketplace äter ordentligt på sajter som Blocket så att de bara kör sotdödskonceptet och cashar in så länge det går?

Efter att idag rivit tältförläggning i 13 sekundmeter lobbar min fru ännu mer för vagn än i fjol.

Tältet var ett sexmanna familjetält på ca 25 kvadrat och ståhöjd. Det var ett skapligt vindfång. 🙂
Men om det här med fruar som vill ha husvagn är ett vanligt problem så kanske vi borde sammanfatta lite tips och råd på hur man undviker inköp av såna åbäken samt även hur man gör för att bli av med dom. (Husvagnarna alltså, inte fruarna!)
Eller behöver vi kanske en egen tråd om ämnet?

Men om det här med fruar som vill ha husvagn är ett vanligt problem så kanske vi borde sammanfatta lite tips och råd på hur man undviker inköp av såna åbäken samt även hur man gör för att bli av med dom. (Husvagnarna alltså, inte fruarna!)
Familjeliv@sporthoj.com 🤪

Enklast är att ge bort dom, man får inte mycket för dom om dom är gamla och gistna och fuktiga i sprickorna....

Sen kan man sälja husvagnen när frun är ur vägen, eller använda den som fiskekoja

Även jag var där en gång i tiden, men löste det effektivt.

8712185da48f6877e138e8f089f637ac.jpg

Med vänlig hälsning,

View attachment 517537

Och som upplagt för att köpare ska kunna köpa för att därefter lura till sig pengarna tillbaka.

Det faktumet att man betygssätts som säljare anser jag vara ett vattentätt köpskydd. Alla säljare vill behålla ett bra betyg som underlättar framtida försäljningar.

Betygssättning av köpare och möjligheter att neka försäljning till dåliga kunder tror jag det är sämre med.

Är det noll konkurrens, tror du inte Facebook Marketplace äter ordentligt på sajter som Blocket så att de bara kör sotdödskonceptet och cashar in så länge det går?

Jag tror inte dom inser det utan har någon slags hybris kanske kombinerat med en ledning som vill få snabba kvartalsbonusar och skiter i de långsiktiga följderna.

Jag tror inte dom inser det utan har någon slags hybris kanske kombinerat med en ledning som vill få snabba kvartalsbonusar och skiter i de långsiktiga följderna.

Jag vet inte. Jag måste ändå medge att Blocket fungerar ganska bra i både jänkebilsvärlden och snöskotervärlden. Jag är ju fortfarande en Sucker Berg och Fejs Plant vägrare av rang, så mina erfarenheter av Marketplace är begränsade till skräckhistorier som andra har berättat för mig. Men det är uppenbart att ohederlighet och rena blåsningsförsök nått nya höjder. Och sedan det här med att bara kunna bete sig som en normalt uppfostrad människa när man kontaktar en annan människa. ”Ööh. Jag bjuder halva annonspriset…”.

Blocket verkar av någon anledning uppfattas som mest negativt av folk som håller på med sporthojar, så jag undrar om just den kategorin drar till sig en del skumma typer såväl som icke språkkunniga människor, oavsett var marknaden ligger…?

Jag vet inte. Jag måste ändå medge att Blocket fungerar ganska bra i både jänkebilsvärlden och snöskotervärlden. Jag är ju fortfarande en Sucker Berg och Fejs Plant vägrare av rang, så mina erfarenheter av Marketplace är begränsade till skräckhistorier som andra har berättat för mig. Men det är uppenbart att ohederlighet och rena blåsningsförsök nått nya höjder. Och sedan det här med att bara kunna bete sig som en normalt uppfostrad människa när man kontaktar en annan människa. ”Ööh. Jag bjuder halva annonspriset…”.

Blocket verkar av någon anledning uppfattas som mest negativt av folk som håller på med sporthojar, så jag undrar om just den kategorin drar till sig en del skumma typer såväl som icke språkkunniga människor, oavsett var marknaden ligger…?
Jag vet inte, jag får lite smygintrycket att en hel del av människorna är av kategorin "min tid är mer värd än alla andras".
Blocket historiskt har ju funkat ok, även om en del utveckling gjort sidan "stökigare" = svårare att få översikt, i min mening.
Men 2-300 kr för att lägga en annons på en digital plattform, som även säljer reklam, är DYRT. Och Blocket är ändå en bit ifrån perfekt.

Att man sedan får kontakt med samhällets genomsnitt, när man lägger ut något till försäljning är knappast plattformens fel, och, ja, ska man ha något sålt så kan man väl få bemöda sig att svara på några mail, och kanske klicka de riktiga idioterna i skräpkorgen, det tycker inte jag är så fruktansvärt orimligt....

Alltså Lingsvalls prissättning ibland (kanske ofta), jag fattar inte riktigt vad de vill uppnå (förutan maximalt med pengar). En hoj som normalt ligger ute för runt 25k ska de ha nästan 65k för. Ser ut att vara kinakåpor också (utan att vara 100 säker)

@MickeZX7R , du brukar ju ha koll på dessa, vad är det jag missar som är unikt med denna?

Alltså Lingsvalls prissättning ibland (kanske ofta), jag fattar inte riktigt vad de vill uppnå (förutan maximalt med pengar). En hoj som normalt ligger ute för runt 25k ska de ha nästan 65k för. Ser ut att vara kinakåpor också (utan att vara 100 säker)

@MickeZX7R , du brukar ju ha koll på dessa, vad är det jag missar som är unikt med denna?
Reagerade själv på annonsen du la in, - va faen !
Kollade sen på Honda och ser att jag får 2 st Fireblade av nyare modell utan att lägga upp 65000:- alltså även pengar över till bensin.

Inte blocket men snygg hoj!
(jag har inget med annonsen eller sajten att göra)
hd_item_4353973_e02f92d478.jpg

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...