Dagens Blocket! (mc-relaterat)

S då?
View attachment 517294

Vill ändå ha den.

Ja, det är ju inte hojens fel att föraren inte kan läsa. Ok pris för en sån i dagens klimat också.

Men det gör ju inga underverk för stereotypen "gixxerförare" direkt.... :hoppskrat

Edit: Fan också, jag hade ju en Gixxer! :glömdet

Vill ändå ha den.

Det tror jag det!

Vi sätter in -88 Gixxern i ett sammanhang:

nedladdning (7).jpeg

"Dinkie" och en hel massa andra akronymer som fallit in i glömskan sedan dess swischar förbi.
Det var något om att man inte kunde göra affärer på rumpan - men se det gäller inte alls längre. Har man en stor rumpa idag gör man strålande affärer.

Något annat talesätt handlade om att man skulle ge varandra lösningar isf problem.
Löjligt! Idag har vi Chat GPT som universalmedicin. Vem behöver lösningar då? Eller ens slipshållare...?

540868.jpeg

Ericsson 900 C kom i denna vevan.

Världens tåligaste handhållna telefon, oöverträffad sedan dess. True Mil-Spec innan uttrycket blev ett argument.
Äkta nickel kadmium-accar!

Men, idag duger den bara att titta på.
Ja, och slå i spik med. Som alltid.

Nätet är borta, frekvenserna utdelade till annan trafik, signalerna går inte att tyda.

Kvar från -88 står bara Gixxern.
Tämligen opåverkad, faktiskt. Den gör allt ännu idag som den var tänkt att göra, då.
En duktig chaufför kan ta ut nästan vem som helst på en modern hoj och skämma ut honom.

Så tJööp, den som är sugen.
Ett stycke levande 80-tal är till salu i en prisklass där den riskerar att bli ombyggd till scrambler.

Det vore lite synd.

Last edited:
Ändå intressant med alla dessa annonser där det står "- För den händige är det nog rätt enkelt".
Det betyder att en helt ohändig person både har ägt prylen, och sedan försöker sig på en bedömning av den arbetsinsats som krävs.
Dessutom vill man skylta med det i annonsform? :va

Min gamla hoj har nu varit till salu en stund. Som begär ett helt orimligt pris. Antingen är dom okunniga, hoppas på okunniga kunder, eller så är det nåt annat i görningen.
Jag sålde den i toppskick så är någon sugen på köp, men pruta minst tio tusen.

Det är en väldigt kul maskin.
Och "fyrtaktig". Fast var dom hittar kicken vet jag inte för det hade den inte.

Screenshot_20250628-105535.png

Screenshot_20250628-105514.png

Min gamla hoj har nu varit till salu en stund. Som begär ett helt orimligt pris. Antingen är dom okunniga, hoppas på okunniga kunder, eller så är det nåt annat i görningen.

View attachment 517458

View attachment 517457

Dom kanske tror att det är som på JAWA att man drar ut växelpedalen ett snäpp så funkar den som kick.

Men hur fyrtaktig är den egentligen, du som har kört den, fyrtaktar den hela tiden, eller bara vid höga varv som min gamla moppe?

Dom kanske tror att det är som på JAWA att man drar ut växelpedalen ett snäpp så funkar den som kick.

Men hur fyrtaktig är den egentligen, du som har kört den, fyrtaktar den hela tiden, eller bara vid höga varv som min gamla moppe?
Den är fransk, så takten beror på humöret och hur du närmar dig den.

View attachment 517458

View attachment 517457

Nyckelord: "Bilhandlare"

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...