Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Vem köper en scooter för 187 tusen??
View attachment 515789

Det finns folk till allt. Du kan köpa 3 st sådana där, eller den här Harleyn.
1748412181992.png

Det finns folk till allt. Du kan köpa 3 st sådana där, eller den här Harleyn.
View attachment 515792
Jag läste det där ovanför priset som OMG! Leverans! Det bör vara känslan hos säljaren...

Det fanns väl inga GSX-R 1100 för 25 år sedan? :va

Det gjorde det väl, även om det nu råkade vara 27 år sedan det fanns nya…

Blocket borde ju lägga till ett "Visa ej HD"-filter så man slipper se skiten. :D

Blocket envisas ju med att blanda ihop fyrhjulingar och motorcyklar och här uppe är ju typ 90% av annonserna hjulingar. Mycket tacksamt att det då finns en knapp för att slippa se hjulingar. Försök att leta efter en fräsch TRX utan denna knapp…103-2 just nu…

Det gjorde det väl, även om det nu råkade vara 27 år sedan det fanns nya…

Blocket envisas ju med att blanda ihop fyrhjulingar och motorcyklar och här uppe är ju typ 90% av annonserna hjulingar. Mycket tacksamt att det då finns en knapp för att slippa se hjulingar. Försök att leta efter en fräsch TRX utan denna knapp…103-2 just nu…
Bra med brist på konkurrens. För blocket alltså. Kollade Trustpilot för Blocket och Tradera. Monopol är fett.

Visa mig en Harley som gått som dagligt pendlarjärn i 20 år och fortfarande fungerar…

Med vänlig hälsning,

Att "hålla värdet" är inte samma sak som att "hålla ihop" och fortfarande fungera efter obestämd tid och körsträcka.
Huruvida den ska användas som pendlarmoppe eller glassmoppe en gång per sommar verkar inte ens ingå i diskussionen eller påståendet du citerar.

Att Harley har bra andrahandsvärde och små japanska motorcyklar faller snabbt i värde har gällt i många decennier och kan nog förväntas gälla även i framtiden så Elmhult har fortfarande helt rätt utan att han behöver söka fram några anekdoter.

Att "hålla värdet" är inte samma sak som att "hålla ihop" och fortfarande fungera efter obestämd tid och körsträcka.
Huruvida den ska användas som pendlarmoppe eller glassmoppe en gång per sommar verkar inte ens ingå i diskussionen eller påståendet du citerar.

Att Harley har bra andrahandsvärde och små japanska motorcyklar faller snabbt i värde har gällt i många decennier och kan nog förväntas gälla även i framtiden så Elmhult har fortfarande helt rätt utan att han behöver söka fram några anekdoter.

Allt behöver väl inte vara aggressiv polemisering och/eller polarisering. :va

Jag tror att de flesta inser att scootrar osv är bruksfordon och köps för att användas mycket varje dag. Det är sannolikt därför små japanska motorcyklar faller i värde medan dyra putshojar som rullar 150 mil på 20 år har ett högre andrahandsvärde. En lågmilad CB350 Four har å andra sidan kanske inte förlorat mer procentuellt än en lika lågmilad Harley Sportster från samma år.

Därför blir det svårt att jämföra en patinerad brukskörd scooter efter tio år och kanske 6000 mil med en 400.000kr-hoj som kanske gått 600 mil på samma tid. Det är bara helt olika storheter.

Mina fem cent. Jag har gärna fel, det gör inget. :)

Med vänlig hälsning,

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back