Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det finns folk till allt. Du kan köpa 3 st sÄdana dÀr, eller den hÀr Harleyn.
1748412181992.png

View attachment 515792
Jag lÀste det dÀr ovanför priset som OMG! Leverans! Det bör vara kÀnslan hos sÀljaren...

Det fanns vÀl inga GSX-R 1100 för 25 Är sedan? :va

Det gjorde det vÀl, Àven om det nu rÄkade vara 27 Är sedan det fanns nya

Blocket borde ju lÀgga till ett "Visa ej HD"-filter sÄ man slipper se skiten. :D

Blocket envisas ju med att blanda ihop fyrhjulingar och motorcyklar och hĂ€r uppe Ă€r ju typ 90% av annonserna hjulingar. Mycket tacksamt att det dĂ„ finns en knapp för att slippa se hjulingar. Försök att leta efter en frĂ€sch TRX utan denna knapp
103-2 just nu

Det gjorde det vÀl, Àven om det nu rÄkade vara 27 Är sedan det fanns nya

Blocket envisas ju med att blanda ihop fyrhjulingar och motorcyklar och hĂ€r uppe Ă€r ju typ 90% av annonserna hjulingar. Mycket tacksamt att det dĂ„ finns en knapp för att slippa se hjulingar. Försök att leta efter en frĂ€sch TRX utan denna knapp
103-2 just nu

Bra med brist pÄ konkurrens. För blocket alltsÄ. Kollade Trustpilot för Blocket och Tradera. Monopol Àr fett.

View attachment 515792
En Harley hÄller nog vÀrdet bÀttre Àn en scooter frÄn Yamaha.

Visa mig en Harley som gÄtt som dagligt pendlarjÀrn i 20 Är och fortfarande fungerar

Med vÀnlig hÀlsning,

Att "hÄlla vÀrdet" Àr inte samma sak som att "hÄlla ihop" och fortfarande fungera efter obestÀmd tid och körstrÀcka.
Huruvida den ska anvÀndas som pendlarmoppe eller glassmoppe en gÄng per sommar verkar inte ens ingÄ i diskussionen eller pÄstÄendet du citerar.

Att Harley har bra andrahandsvÀrde och smÄ japanska motorcyklar faller snabbt i vÀrde har gÀllt i mÄnga decennier och kan nog förvÀntas gÀlla Àven i framtiden sÄ Elmhult har fortfarande helt rÀtt utan att han behöver söka fram nÄgra anekdoter.

Att "hÄlla vÀrdet" Àr inte samma sak som att "hÄlla ihop" och fortfarande fungera efter obestÀmd tid och körstrÀcka.
Huruvida den ska anvÀndas som pendlarmoppe eller glassmoppe en gÄng per sommar verkar inte ens ingÄ i diskussionen eller pÄstÄendet du citerar.

Att Harley har bra andrahandsvÀrde och smÄ japanska motorcyklar faller snabbt i vÀrde har gÀllt i mÄnga decennier och kan nog förvÀntas gÀlla Àven i framtiden sÄ Elmhult har fortfarande helt rÀtt utan att han behöver söka fram nÄgra anekdoter.

Allt behöver vÀl inte vara aggressiv polemisering och/eller polarisering. :va

Jag tror att de flesta inser att scootrar osv Àr bruksfordon och köps för att anvÀndas mycket varje dag. Det Àr sannolikt dÀrför smÄ japanska motorcyklar faller i vÀrde medan dyra putshojar som rullar 150 mil pÄ 20 Är har ett högre andrahandsvÀrde. En lÄgmilad CB350 Four har Ä andra sidan kanske inte förlorat mer procentuellt Àn en lika lÄgmilad Harley Sportster frÄn samma Är.

DÀrför blir det svÄrt att jÀmföra en patinerad brukskörd scooter efter tio Är och kanske 6000 mil med en 400.000kr-hoj som kanske gÄtt 600 mil pÄ samma tid. Det Àr bara helt olika storheter.

Mina fem cent. Jag har gÀrna fel, det gör inget. :)

Med vÀnlig hÀlsning,

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster pĂ„ kurviga landsvĂ€gar!”

PÄ MC-mÀssan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgÄngen

Den legendariske motorkonst...

En dag pÄ dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för StrÀngnÀs Bike Show!

Sista lördagen i augusti Àr...