Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Nog för att jag är sugen på en XR650R, men riktigt så sugen är jag inte för att motivera priset.
View attachment 515367
View attachment 515368
😂satt just och kollade på den 🫣
Detaljer säger ju en del och skulle gärna se bättre bilder på sidokåpan vänster för den täcker ju inte ens luftfiltret som borde synas där och finishen sadel/ bakskärmBlinkers +lampmask är ju usel
Känner ju att jag sitter på en klenod i garaget om det ser ut sådär 😂

Bifogat

• IMG_9766.png
    IMG_9766.png
    1 MB · Visningar: 21
  • IMG_9764.png
    IMG_9764.png
    1.1 MB · Visningar: 21
  • IMG_9768.png
    IMG_9768.png
    1.1 MB · Visningar: 21
Är detta en arvstvist som utspelar sig i realtid på blocket tro?

View attachment 515364View attachment 515365View attachment 515366
Nu är säljesannonsen borta i alla fall.

Från FB förvisso men det finns ju ett visst intresse för geggmoppar
View attachment 515377
Såna där annonser dyker upp hela tiden med 80-90-tals hojar som behöver en hel del tid och för initialt låg penning. Kul projekt om man har tid och gillar leta delar :)

Måste ligga hårda tester bakom för att åstadkomma nåt så suddigt.Skärmbild 2025-05-19 180835.png

Den är lite billigare nu.... Stackarn

"Den har precis vält efter att en annan motorcykel fallit över den, i parkerat tillstånd, så styret behöver bytas samt växelskyddslocket"
"Har ej testat starta den sen den välte, men gick fint den 16:e maj…"

Och damn vilka skador

Kafferäser med FRAMFLYTTADE fotpinnar? Jorusårusåatt…

Antagligen har han googlat och sett att dyraste Rukka-stället idag kostar runt 30k och bestämt sig för att hans gamla skräp då minsann är värt minst 18k 😄

https://www.blocket.se/annons/skane/mc_stall_rukka_gore_tex_kevlar_jacka_byxa/1401826685

8fa526c7-42ca-45a7-bbd8-c321a2ef6273.jpg

Jag gissade rätt om motiveringen till priset 🤣

Fast nu har iaf Håkan sänkt priset med en HEL tusenlapp!
Det mest rimliga vore nog att erbjuda honom att han betalar en femhundring för att man ska slänga grejerna åt honom :)

View attachment 515470

Jag gissade rätt om motiveringen till priset 🤣

Fast nu har iaf Håkan sänkt priset med en HEL tusenlapp!
Det mest rimliga vore nog att erbjuda honom att han betalar en femhundring för att man ska slänga grejerna åt honom :)
Tror inte att han är typen som slänger något i onödan.
Samma Håkan har även an annons på en fax som är sparsamt använd och han har varit ensam ägare sedan ny.. 😂 fax.PNGhttps://www.blocket.se/annons/1210576214

Undrar vad den kostade ny.
Enligt Chatgpt:
Det exakta försäljningspriset för Canon FAX-L240 år 2002 är svårt att fastställa, eftersom detaljerad prisinformation från den tiden inte är lättillgänglig online. Canon FAX-L240 var en avancerad laserfaxmaskin med Super G3-modem och en minneskapacitet på 256 sidor, vilket gjorde den till ett populärt val för kontorsbruk i början av 2000-talet

Baserat på produktens specifikationer och jämförelser med liknande modeller från den perioden kan man uppskatta att nypriset låg inom intervallet 3 000–5 000 SEK. Denna uppskattning tar hänsyn till att Canon FAX-L240 var en högkvalitativ laserfax med funktioner som snabb överföringshastighet och stor minneskapacitet, vilket var avancerat för sin tid.

Sedan så spelar väl inte nypriset så stor roll när vi pratar fax.. 😜

Varför blurrar du nicket på säljaren? Det syns ju på Tradera rakt av. Ren o skär nyfikenhet ligger bakom frågan.
För att inte hänga ut någon. GDPR och sånt shit. Gör samma på Blocket saker jag postar här.
Jag riskerar inte bryta mot något och SH riskerar inte att bryta mot något.
Dessutom är det god sed att inte publicera information som gör att man kan identifiera personer.

Enligt Chatgpt:
Det exakta försäljningspriset för Canon FAX-L240 år 2002 är svårt att fastställa, eftersom detaljerad prisinformation från den tiden inte är lättillgänglig online. Canon FAX-L240 var en avancerad laserfaxmaskin med Super G3-modem och en minneskapacitet på 256 sidor, vilket gjorde den till ett populärt val för kontorsbruk i början av 2000-talet

Baserat på produktens specifikationer och jämförelser med liknande modeller från den perioden kan man uppskatta att nypriset låg inom intervallet 3 000–5 000 SEK. Denna uppskattning tar hänsyn till att Canon FAX-L240 var en högkvalitativ laserfax med funktioner som snabb överföringshastighet och stor minneskapacitet, vilket var avancerat för sin tid.

Sedan så spelar väl inte nypriset så stor roll när vi pratar fax.. 😜

Jo, jag tror nypriset har stor betydelse för den här säljaren.

Vem som sen behöver och betalar för en fax idag vet jag inte riktigt.

Jo, jag tror nypriset har stor betydelse för den här säljaren.

Inte bara det, han letar uppenbarligen rätt på en 30 år nyare flaggskeppsprodukt från samma tillverkare och tycker att typ halva priset av det är rimligt.

I sammanhanget är det märkligt att han inte letade rätt på den här storformatsskrivaren från Canon för 418k och sen tyckte att hans fax skulle vara värd 200k 😄

https://www.computersalg.se/i/6701899/epson-surecolor-sc-r5000l-64-storformatsskrivare-färg-bläckstråle-rulle-162-6-cm-1200-x-2400-dpi-usb-2-0-gigabit-lan

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025