Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Fräsch. Undrar vad den slutligen går för.


Om den är sådär fin orenoverad tycker jag nog den är värd den pengen med tanke på vad en dussinhoj som tex RD350 kostar.
Fast det är ju bara vad jag tycker...
 
Fräsch. Undrar vad den slutligen går för.

Annonstexten ingjuter inget vidare förtroende:

"Yamaha TDR250 var en gatulaglig mellanviktscykel med dubbla sporter som tillverkades av den japanska motorcykeltillverkaren Yamaha mellan 1988 och 1993. Den drevs av den naturligt aspirerade, vevhusrörsventilinförda, vätskekylda 249cc parallell-tvilling tvåtaktsmotorn 50hk."
 
Är detta för bra för att vara sant?
 

Bifogat

  • 1000027220.png
    1000027220.png
    237.1 KB · Visningar: 17
  • 1000027221.png
    1000027221.png
    75.4 KB · Visningar: 17
Fräsch. Undrar vad den slutligen går för.


Om den är sådär fin orenoverad tycker jag nog den är värd den pengen med tanke på vad en dussinhoj som tex RD350 kostar.
Fast det är ju bara vad jag tycker...

Cool, lite mysig. Men den är nog 50 lök dyrare än vad jag någonsin skulle betala för en, oberoende hur fin den är.
Var det inte en hoj väldigt lik den där uppe i höstas för under 30? (Ja, det kanske var ett ex i sämre skick, men jag kunde leva med det för den prisskillnaden)

Är detta för bra för att vara sant?

7500 mil å import är väl inget som folk kastar sig över ens om det är en 996:a

Beskrivningen "körbar" är ju oroande. Är det knappt att den är körbar?

Spelar det någon roll?
Jag hade nog betalat mer för 996'an än för TDR'en oberoende skick, så länge duccen har en notor som går runt och en hel ram, så är resten lösbart, och det är värt att sätta jobbet på den.
 
Cool, lite mysig. Men den är nog 50 lök dyrare än vad jag någonsin skulle betala för en, oberoende hur fin den är.
Var det inte en hoj väldigt lik den där uppe i höstas för under 30? (Ja, det kanske var ett ex i sämre skick, men jag kunde leva med det för den prisskillnaden)







Spelar det någon roll?
Jag hade nog betalat mer för 996'an än för TDR'en oberoende skick, så länge duccen har en notor som går runt och en hel ram, så är resten lösbart, och det är värt att sätta jobbet på den.
Klart det gör för mig kanske inte för dig men för mig absolut ja passerat 996:eek:r med lite högre pris o lägre mil nyss på blocket med renoverade motorer innan -att den är importerad spelar ingen roll däremot

börjar man granska tdr:en så känns det som att det är ny lack på mycket då ramen ser mer sliten ut än plasten o sadelöverdraget har sett sina bästa dagar i framkant så det hade varit kul att veta vad som är ”fixat”
 
Last edited:
börjar man granska tdr:en så känns det som att det är ny lack på mycket då ramen ser mer sliten ut än plasten o sadelöverdraget har sett sina bästa dagar i framkant så det hade varit kul att veta vad som är ”fixat”
Kan vara värt att notera att han ägt den i 3 månader.
Så, nuvarande ägare har knappast någon historik.
Det behöver ju inte vara dåligt, men jag funderar ändå på om det är en bytesaffär, och ett försök att göra sig snabba pengar.
Hojen i sig ser ju fin ut, men prislappen är inte inom min intressesfär.
 
Cool, lite mysig. Men den är nog 50 lök dyrare än vad jag någonsin skulle betala för en, oberoende hur fin den är.
Var det inte en hoj väldigt lik den där uppe i höstas för under 30? (Ja, det kanske var ett ex i sämre skick, men jag kunde leva med det för den prisskillnaden)







Spelar det någon roll?
Jag hade nog betalat mer för 996'an än för TDR'en oberoende skick, så länge duccen har en notor som går runt och en hel ram, så är resten lösbart, och det är värt att sätta jobbet på den.

Kanske inte jag heller, och jag skulle inte betala 40-50kkr för en RD350 heller, eller över 100 för en 500a.
 
TDR:en har inget samlarvärde här i Svedala. Bättre med ett billigare exemplar man vågar använda. Den är verkligen kul att köra men har ett väldigt smalt användningsområde. En sorts andlig motard-urfader tillverkad åratal innan begreppet blev allmänt känt.

Det låg ett fint ex ute i somras/höstas för 95. Sänktes i omgångar om 10 ner till 55 och försvann sedan. Tror inte det var samma cykel som nu, eftersom jag vill minnas att 95-tusenkronorscykeln hade Excel-fälgbanor, medan den här i Kil har original. Fanns för ett par månader sedan också ett 40k-exemplar som såg lite mer välanvänt ut. Den försvann hyfsat snabbt.
 
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Back
Top