Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det är jag själv som satt ett moratorium för köpexcesserna.
Jag är så less på att behöva flytta runt grejer för att komma åt något.

Sålde av 5 hojar förra våren. Märks knappt. En av annonserna dök upp här i tråden med ett par hö hö hö.

Behöver få gjort ursprungskontroller på ett par hojar som är köpta men ur registret, och få så mycket som möjligt besiktigat. TDM 850 vill jag ha ägt en, men jag tycker 180°-veven ger trist motorgång. TDM med TRX-motor, får det bli, alltså. Helst ihopsatt av kraschade bitar.
 
Det är jag själv som satt ett moratorium för köpexcesserna.
Jag är så less på att behöva flytta runt grejer för att komma åt något.

Sålde av 5 hojar förra våren. Märks knappt. En av annonserna dök upp här i tråden med ett par hö hö hö.

Behöver få gjort ursprungskontroller på ett par hojar som är köpta men ur registret, och få så mycket som möjligt besiktigat. TDM 850 vill jag ha ägt en, men jag tycker 180°-veven ger trist motorgång. TDM med TRX-motor, får det bli, alltså. Helst ihopsatt av kraschade bitar.
Eh, tdm har väl samma 270gradare som trx fr o m -96 eller om den kom på tdm -97. Däremot skiljer lite annat som resulterar i 2 hk mindre toppeffekt på tdm, med en mycket skönare gång, ngt lägre utväxling och så skiljer växelföringen, men kanske bara nackdel om man hänger en motor från tdm i en trx. Minns inte hur det skiljer.

”Skapa inte problem där de inte finns.” Bevingade ord från ”He, of whom we do not speak.”
 
Eh, tdm har väl samma 270gradare som trx fr o m -96 eller om den kom på tdm -97. Däremot skiljer lite annat som resulterar i 2 hk mindre toppeffekt på tdm, med en mycket skönare gång, ngt lägre utväxling och så skiljer växelföringen, men kanske bara nackdel om man hänger en motor från tdm i en trx. Minns inte hur det skiljer.

”Skapa inte problem där de inte finns.” Bevingade ord från ”He, of whom we do not speak.”


Ja, 270° från andra gen TDM funkar också, men jag vill ha den i ursprungsmodellen. Gillar dubbellyset och designen, stör mig på andrautgåvans formgivning.

Men, det lär knappast bli av ändå. Mycket annat som kräver uppmärksamhet innan dess. Mysig tanke att umgås med ändå: plocka ihop den hoj man vill ha med hjälp av byggklossar ut originalkartonger i form av begagnat skrot.
 
Ja, 270° från andra gen TDM funkar också, men jag vill ha den i ursprungsmodellen. Gillar dubbellyset och designen, stör mig på andrautgåvans formgivning.

Men, det lär knappast bli av ändå. Mycket annat som kräver uppmärksamhet innan dess. Mysig tanke att umgås med ändå: plocka ihop den hoj man vill ha med hjälp av byggklossar ut originalkartonger i form av begagnat skrot.
Ok, fler potentiella donatorhojar.
 
Det som är riktigt ball är satsningen som Yamaha gjorde, initierad av Yamaha Frankrike - Sonauto, så klart.

Man visste inte riktigt vart den nya flugan "Super Motard" skulle ta vägen riktigt - så varför inte försöka knuffa utvecklingen åt ett eget håll...?

Titta på TDR 125, TDR 250 och TDM 850 - dom ingår i en designmässigt sammanhållen grupp, även om det finns stora tekniska skillnader...

Övningskörde på en TDR125 på körskolan.

1000004997.jpg

Lättkörd och så, men inget man längtar tillbaka till. Skulle vara den härliga lackeringen (på riktigt). 250:n däremot, hade jag gärna haft🥰
 
Det som är riktigt ball är satsningen som Yamaha gjorde, initierad av Yamaha Frankrike - Sonauto, så klart.

Man visste inte riktigt vart den nya flugan "Super Motard" skulle ta vägen riktigt - så varför inte försöka knuffa utvecklingen åt ett eget håll...?

Titta på TDR 125, TDR 250 och TDM 850 - dom ingår i en designmässigt sammanhållen grupp, även om det finns stora tekniska skillnader.

Hojarna sålde bra, speciellt i Frankrike - men inte så bra att det blev någon egentlig fortsättning. Ingen annan tillverkare vågade haka på.

Konceptet blev den inte tidigare siktade tulipanarosen: sportig men med upprätt sittställning, offroad-utstrålning men asfaltskompetent.
Jag såg hojen som en slags urban trappracer - en utveckling av den klassiska väskryckarhojen.
I like.

Det man kanske inte gillar är regelbundna renoveringar av förgasarna pga flatslider, aningens klonkig låda eftersom den fått lite högt ingångsvarv. Yamahas styren av dessa årgångar kan ha en knasig knäck och den kombinerade känslan av glosögdhet/vindögdhet som strålkastarna ger ur vissa vinklar är lite osexigt.

Ändå - en ball hoj. Jag vill ha en.
"Intressant" - kanske.
Som sagt, en väldig massa hoj för 12 lök oberoende.
Men just "Ball" är nog ett ord vi har olika definition av.
 
Back
Top