DaK
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 24 Jan 2021
- Hoj
- 1987 KLR 650, 1991 Tengai, 2008 XT 660Z
Ja och glesbygdsstödÄr det PRO rabatten som gör det?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja och glesbygdsstödÄr det PRO rabatten som gör det?![]()
Tror dom tappat sin marknad -ligger en på blocket sen länge också för 187” och säljarn” där säljer en sx500 för strax under 170” en tysk med fet plånbok kanske men för egen del som växt upp med rg/rd/urgixxer nä charmen å nostalgin är inte på den nivånDyr eller billig?
View attachment 501078
Motorcyklar | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Motorcyklar enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Kommer inte komma ett enda bud.Dyr eller billig?
View attachment 501078
Köp och sälj Motorcyklar enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Vettefasen vad det är som är så ballt med den?
Reservdelshoj ?Mer historia att införliva till arkivet för....någon:
View attachment 500577
Den beskrivande texten krävde flera genomläsningar, kanske för att jag för tillfället är nykter...
View attachment 500578
Då är du inte i målgruppen.Vettefasen vad det är som är så ballt med den?
Men onekligen riktigt mycket hoj för pengarna om inte det exemplaret dras med några allvarliga hemligheter.

Reservdelshoj ?
Man kan få en VIrago för samma pengar och då är ju Viragon ett självklart val enligt experterna här på SH

Virago 535 måste ju vara den okrönta kungen av övningskörningsmotorcykel för kvinnor?Man kan få en VIrago för samma pengar och då är ju Viragon ett självklart val enligt experterna här på SH
Jag vägrade den blankt när tanten tyckte den såg smidig ut för det. Hon fick en motsvarande kawasaki. Jag hatar den med, men den är bättre på typ allt än viragon.Virago 535 måste ju vara den okrönta kungen av övningskörningsmotorcykel för kvinnor?
Pfff, jag är minsann Gubbe, så det så!Då är du inte i målgruppen.
Jag har gillat den sedan den kom men det dröjde till 2014 innan jag köpte min 900a efter att läst inlägg här.
Skulle inte ha något emot att ha en av varje generation av TDM 850 plus TRX och XTZ 750.
View attachment 501095
Man kan få en VIrago för samma pengar och då är ju Viragon ett självklart val enligt experterna här på SH
Alla 535or borde samlas in och smältas ner. ”Experterna” borde gripas.Man kan få en VIrago för samma pengar och då är ju Viragon ett självklart val enligt experterna här på SH
Vettefasen vad det är som är så ballt med den?
Men onekligen riktigt mycket hoj för pengarna om inte det exemplaret dras med några allvarliga hemligheter.
TJööp då! Nerd..Det som är riktigt ball är satsningen som Yamaha gjorde, initierad av Yamaha Frankrike - Sonauto, så klart.
Man visste inte riktigt vart den nya flugan "Super Motard" skulle ta vägen riktigt - så varför inte försöka knuffa utvecklingen åt ett eget håll...?
Titta på TDR 125, TDR 250 och TDM 850 - dom ingår i en designmässigt sammanhållen grupp, även om det finns stora tekniska skillnader.
Hojarna sålde bra, speciellt i Frankrike - men inte så bra att det blev någon egentlig fortsättning. Ingen annan tillverkare vågade haka på.
Konceptet blev den inte tidigare siktade tulipanarosen: sportig men med upprätt sittställning, offroad-utstrålning men asfaltskompetent.
Jag såg hojen som en slags urban trappracer - en utveckling av den klassiska väskryckarhojen.
I like.
Det man kanske inte gillar är regelbundna renoveringar av förgasarna pga flatslider, aningens klonkig låda eftersom den fått lite högt ingångsvarv. Yamahas styren av dessa årgångar kan ha en knasig knäck och den kombinerade känslan av glosögdhet/vindögdhet som strålkastarna ger ur vissa vinklar är lite osexigt.
Ändå - en ball hoj. Jag vill ha en.

Japp, sen gick det utför med såväl ljud som design, imnsho. Men inte nödvändigtvis funktion.
I second this.TJööp då! Nerd..![]()
TJööp då! Nerd..![]()
Kärringar...typiskt!Det är det här jädra köpstoppet som sätter käppar i hjulen. Undrar vems idé det var egentligen?
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |