Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Dyr eller billig?

View attachment 501078
Tror dom tappat sin marknad -ligger en på blocket sen länge också för 187” och säljarn” där säljer en sx500 för strax under 170” en tysk med fet plånbok kanske men för egen del som växt upp med rg/rd/urgixxer nä charmen å nostalgin är inte på den nivån
 
Vettefasen vad det är som är så ballt med den?

Men onekligen riktigt mycket hoj för pengarna om inte det exemplaret dras med några allvarliga hemligheter.
Då är du inte i målgruppen.
Jag har gillat den sedan den kom men det dröjde till 2014 innan jag köpte min 900a efter att läst inlägg här.
Skulle inte ha något emot att ha en av varje generation av TDM 850 plus TRX och XTZ 750.

IMG_0091.jpeg
 
Man kan få en VIrago för samma pengar och då är ju Viragon ett självklart val enligt experterna här på SH :nicka

 
Virago 535 måste ju vara den okrönta kungen av övningskörningsmotorcykel för kvinnor?
Jag vägrade den blankt när tanten tyckte den såg smidig ut för det. Hon fick en motsvarande kawasaki. Jag hatar den med, men den är bättre på typ allt än viragon.
 
Man kan få en VIrago för samma pengar och då är ju Viragon ett självklart val enligt experterna här på SH :nicka



Precis. Men då helst bara en 250 som ju har lite mildare effektpulser. .

Om nu bara inte alla samlare hunnit före.
 
Vettefasen vad det är som är så ballt med den?

Men onekligen riktigt mycket hoj för pengarna om inte det exemplaret dras med några allvarliga hemligheter.


Det som är riktigt ball är satsningen som Yamaha gjorde, initierad av Yamaha Frankrike - Sonauto, så klart.

Man visste inte riktigt vart den nya flugan "Super Motard" skulle ta vägen riktigt - så varför inte försöka knuffa utvecklingen åt ett eget håll...?

Titta på TDR 125, TDR 250 och TDM 850 - dom ingår i en designmässigt sammanhållen grupp, även om det finns stora tekniska skillnader.

Hojarna sålde bra, speciellt i Frankrike - men inte så bra att det blev någon egentlig fortsättning. Ingen annan tillverkare vågade haka på.

Konceptet blev den inte tidigare siktade tulipanarosen: sportig men med upprätt sittställning, offroad-utstrålning men asfaltskompetent.
Jag såg hojen som en slags urban trappracer - en utveckling av den klassiska väskryckarhojen.
I like.

Det man kanske inte gillar är regelbundna renoveringar av förgasarna pga flatslider, aningens klonkig låda eftersom den fått lite högt ingångsvarv. Yamahas styren av dessa årgångar kan ha en knasig knäck och den kombinerade känslan av glosögdhet/vindögdhet som strålkastarna ger ur vissa vinklar är lite osexigt.

Ändå - en ball hoj. Jag vill ha en.
 
Det som är riktigt ball är satsningen som Yamaha gjorde, initierad av Yamaha Frankrike - Sonauto, så klart.

Man visste inte riktigt vart den nya flugan "Super Motard" skulle ta vägen riktigt - så varför inte försöka knuffa utvecklingen åt ett eget håll...?

Titta på TDR 125, TDR 250 och TDM 850 - dom ingår i en designmässigt sammanhållen grupp, även om det finns stora tekniska skillnader.

Hojarna sålde bra, speciellt i Frankrike - men inte så bra att det blev någon egentlig fortsättning. Ingen annan tillverkare vågade haka på.

Konceptet blev den inte tidigare siktade tulipanarosen: sportig men med upprätt sittställning, offroad-utstrålning men asfaltskompetent.
Jag såg hojen som en slags urban trappracer - en utveckling av den klassiska väskryckarhojen.
I like.

Det man kanske inte gillar är regelbundna renoveringar av förgasarna pga flatslider, aningens klonkig låda eftersom den fått lite högt ingångsvarv. Yamahas styren av dessa årgångar kan ha en knasig knäck och den kombinerade känslan av glosögdhet/vindögdhet som strålkastarna ger ur vissa vinklar är lite osexigt.

Ändå - en ball hoj. Jag vill ha en.
TJööp då! Nerd..:hjarta
 
Back
Top