Dagens Blocket! (mc-relaterat)

"Retro Bil & MC
Vi erbjuder framtidens priser redan idag!"
Mtp inflationen så har han alltså höjt priset över vad den borde kosta idag..... Ja, det ser faktiskt ut att stämma :lol

F.ö. - det är ett aktiebolag, men alla hojar verkar vara privat ägda av VD:n Jonas, men hojarna visas av "Roger".

Ett stycke fin historia att rädda?
Jag är för ung, och det kanske är så att generationsförskjutningen gör att hojar som denna inte är attraktiva längre?
Men, hur som helst verkar det vara ett bra objekt.

View attachment 491709

Billigt jämfört med den här.

Screenshot_20231109-090042.png

Någon borde kunna bygga en app som reverserar autocorrect. Tror det skulle kunna bli en storsäljare.

Men visst känns det som en svärjepollack som har skriv
Ett stycke fin historia att rädda?
Jag är för ung, och det kanske är så att generationsförskjutningen gör att hojar som denna inte är attraktiva längre?
Men, hur som helst verkar det vara ett bra objekt.

View attachment 491709

Utmärkt objekt!
Fixa lådan, putsa bara lagom och njuuuut!

Billigt jämfört med den här.

View attachment 491710

Värdelöst objekt.
Motorn legat öppnad i en lada under decennier, men "går runt"...

Dessa tidiga japaner var ett under av precision, jämfört med sin omvärld.
Typ fler likheter med en kronometer än samtida engelskt grovsmide.

Ombyggd sadel:

Screenshot_20231109-101323_Samsung Internet.jpg

Har den använts för att skjutsa runt hela byn? Samtidigt.

Edit:

Rätt länk:

Värdelöst objekt.
Motorn legat öppnad i en lada under decennier, men "går runt"...

Dessa tidiga japaner var ett under av precision, jämfört med sin omvärld.
Typ fler likheter med en kronometer än samtida engelskt grovsmide.

Ombyggd sadel:

View attachment 491713

Har den använts för att skjutsa runt hela byn? Samtidigt.

Edit:

Rätt länk:

Ja, värdet är väl som reservdelshoj ifall man skulle råka äga en likadan, och om han tar bort en nolla, eller två på prislappen.
Man skulle ju alltid kunna slänga in en annan motor i chassit men hojen är ju inte ens snygg som tex Ducati 860n vi diskuterade i tråden för en tid sedan. Men jag fick 1.5 kr/kilot senast jag var på metallåtervinningen, plus 10 kr/kg för aluminium så en hundring eller rent av två är den väl värd.

Ja, värdet är väl som reservdelshoj ifall man skulle råka äga en likadan, och om han tar bort en nolla, eller två på prislappen.
Man skulle ju alltid kunna slänga in en annan motor i chassit men hojen är ju inte ens snygg som tex Ducati 860n vi diskuterade i tråden för en tid sedan. Men jag fick 1.5 kr/kilot senast jag var på metallåtervinningen, plus 10 kr/kg för aluminium så en hundring eller rent av två är den väl värd.
Här får jag en vag känsla av att du möjligtvis kan vara en lite förtida underentreprenör som springer EU:s ärenden angående våra intressen ute i garaget eller ladan etc etc.
Rätta mig gärna om jag har fel.

Här får jag en vag känsla av att du möjligtvis kan vara en lite förtida underentreprenör som springer EU:s ärenden angående våra intressen ute i garaget eller ladan etc etc.
Rätta mig gärna om jag har fel.

Du skulle ändra uppfattning snabbt om du besökte mig och fick rundvandring. Du skulle nog bara behöva titta på min gård faktiskt utan att öppna en enda boddörr.

Hojen ifråga är ju helt enkelt bara för ful för att slösa arbetstid på.

Du skulle ändra uppfattning snabbt om du besökte mig och fick rundvandring. Du skulle nog bara behöva titta på min gård faktiskt utan att öppna en enda boddörr.

Hojen ifråga är ju helt enkelt bara för ful för att slösa arbetstid på.
Angående hojen i fråga så är det endast en inställningsfråga, vill man så kan man.

Känslan är som sagt vag, jag litar på ditt ord att motorintresset är obegränsat.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back