Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Ändå cool.
Har inte sett den färgsättningen på en Thundercat i Sverige, så kanske en import?
Men snygg tycker jag :tummenupp
Kina "break-o-matic"-kåpor och ett koniskt Snell-slipon från Kina. Man kan ha mycket skoj med att leta originaldelar om man köper den. Eller köpa en annan.

Kina "break-o-matic"-kåpor och ett koniskt Snell-slipon från Kina. Man kan ha mycket skoj med att leta originaldelar om man köper den. Eller köpa en annan.
Aha, tack för infon.
Kände som sagt var inte igen färgsättningen, men tyckte den så helt ok ut i alla fall.
Men högt prissatt tycker jag?

Kommer ni ihåg den där diskussionen vi hade för några år sen med alla Suzuki M1800 som stod reggade på KGK/Suzuki Sverige och vi undrade varför det var så.....
Well..... Jag undrar fortfarande varför det är så, men en av dem verkar säljas av nu.
Sen vem denne herre som säljer är vet jag inte och hur han fått tag i ett ex??

View attachment 488831

Skulle tro att "Niklas" är Niklas Lindell själv som känner på intresset för lagervarorna.

Möjligen har någon hos KGK läst på Sporthoj att dom har en hel dröse med hojar reggade på sig. En sommarpraktikant har kanske fått klättra apa i pallställen - och hittat dem!

...ja, eller också är det någon på ett 3pl-lager som nu svär ve och förbannelse över att en stadig inkomst som riskerar att falla bort.

Aha, tack för infon.
Kände som sagt var inte igen färgsättningen, men tyckte den så helt ok ut i alla fall.
Men högt prissatt tycker jag?
Tjaa, försöka duger. Thundercaten är en trevlig hoj, annars. Men priset ska nog kanske ligga mellan 15 och 22 tusen ungefär.

Skulle tro att "Niklas" är Niklas Lindell själv som känner på intresset för lagervarorna.

Möjligen har någon hos KGK läst på Sporthoj att dom har en hel dröse med hojar reggade på sig. En sommarpraktikant har kanske fått klättra apa i pallställen - och hittat dem!

...ja, eller också är det någon på ett 3pl-lager som nu svär ve och förbannelse över att en stadig inkomst som riskerar att falla bort.

Ja, någon tanke bakom att registrera en bunt hojar ena dagen och ställa av dom nästa hade man, förmodligen hotades det med nya regler som skulle göra dom omöjliga i framtiden och dom trodde att dom var smarta som såg till att fylla lagret, sedan kom det inga nya regler...

Ja, men funderar på hur fan man tänkte?
Bevisligen hade man i alla fall överskott med pengar.
Vi säljer inte den här hojen, utan sparar den ett tag….

Ja, men funderar på hur fan man tänkte?
Bevisligen hade man i alla fall överskott med pengar.
Vi säljer inte den här hojen, utan sparar den ett tag….

Man kanske ville sälja dom, men inte fick dom hojar som levererats ut till återförsäljarna sålda?

Hursomhelst har det kostat dom pengar i många år nu, och om Niklas läser här kan jag tänka mig att ta emot en helt gratis för att minska lagerkostnaden! :tummenupp

Jag kan offra mig och ta två :tummenupp:tummenupp
Du är en godhjärtad person!

Jag kan väl också sträcka mig till en sån där 1800 glidare och någon annan modell, jag har ju varken supersport eller äventyrshoj.

Det fanns ju alla varianter i lager, även sådana som inte borde betinga speciellt högt värde.
Jag undrar nästan om det är hojar som har plockats ner till reservdelar istället för att vänta på en utbytesmotor från Japan?

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back