Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det är väl snarare någon som applicerat bobbermetoden på en sporthoj. Och sedan krängt på offroaddäck för det är ju häftigt med sånt. kafferäser är det ju inte på något sätt, ens lite.
Den här ser ju ut att vara renare bobber än många brattscramblercafebobbers som dyker upp på blocket. Det enda som saknas för att göra det komplett är väl apstyre. :hihi

Danskröv!

(Inte ens tysk, alltså)

Även epitetet "caferacer" känns mer och mer urvattnat. Som tyskt kaffe det med.

Du klagar på att "caféracer" har blivit urvattnat, men inte att någon kallar det här "Bobber"
Det finns inte ett enda bobberattribut på den.
Jag gissar att det är dom lite bredare däcken som folk tycker är bobberaktiga, men en bobber behöver inte ha breda däck, en bobber behöver absolut inte ha ett aphängarstyre.

Vad en bobber däremot behöver är en bobbertank.
Dom ursprungliga bobbersarna byggdes av gamla militärharleys som köptes skitbilligt som överskott efter kriget, sedan rensade man bort olika mycket på dom.
Där har du utgångsläget för hur en bobbertank ser ut.

Du klagar på att "caféracer" har blivit urvattnat, men inte att någon kallar det här "Bobber"
Jag gissar att det är dom lite bredare däcken som folk tycker är bobberaktiga, men en bobber behöver inte ha breda däck, en bobber behöver absolut inte ha ett aphängarstyre.

Dom ursprungliga bobbersarna byggdes av gamla militärharleys som köptes skitbilligt som överskott efter kriget, sedan rensade man bort olika mycket på dom.
En bobber är ju i grunden en hoj där man plockar bort allt som inte är nödvändigt för funktionen, och kortar bakramen. Breda däck har ju inte något alls med det att göra. Det där stuket är bara en modern bobberhoj, istället för nåt gammalt överblivet krigsmateriel.

Jag upplever att jag klagar tillräckligt mycket som det är redan.

Favorit i repris!

1687433622033.png

Speciellt detta gillar jag:

"ESA elektroniskfjädring, så vill du stegra med den igång kan jag säg lycka till! Hydraulisk fjädring som krymper ihop framgaffeln och vecklar fram bakfjädringen så du inte stegrar även i full gas!!"

Det, tillsammans med de 231hk gör att man blir lite sugen...

Favorit i repris!

View attachment 485788

"ESA elektroniskfjädring, så vill du stegra med den igång kan jag säg lycka till! Hydraulisk fjädring som krymper ihop framgaffeln och vecklar fram bakfjädringen så du inte stegrar även i full gas!!"

"proffesionellt installerat powercomander, helöppet remussystem, samt Växellådan från K1300S vilket ger den 231HK"

Uuh...
Han glömde skriva kompressorkittet som är påskruvat för den effekten.

Favorit i repris!

View attachment 485788

Synd att inte växellådan är bytt på just detta exemplaret. Det har man ju hört att lådan från K1300 är enda lösningen för dessa. Verkligt synd.
Hade det inte varit för just det kunde det nog blivit affär.

*sardonisktleende*

Favorit i repris!

View attachment 485788

Han "tar ju gärna inbyte med pengar emellan på båda hålen". Det låter som en helt annan typ av (olaglig) transaktion! :tuttar

Synd att inte växellådan är bytt på just detta exemplaret. Det har man ju hört att lådan från K1300 är enda lösningen för dessa. Verkligt synd.
Hade det inte varit för just det kunde det nog blivit affär.

*sardonisktleende*
Nästan så man borde be om en provkörning och dra en fet wheelie. Att ESA gör att den inte "stegrar"? Det är så fnissigt.

Och nu har han servat den själv, fast på sin firma, som är eller inte är BMW-auktoriserad? Om han nu har BMW-verkstad, varför säljer han den inte via firman?

Det luktar så mycket fisk här. :katt

Men underhållande är det!

Favorit i repris!

View attachment 485788

Det, tillsammans med de 231hk gör att man blir lite

Favorit i repris!

View attachment 485788

Jävla Idiot!..

Favorit i repris!

View attachment 485788

Klistrar in hela beskrivningen så vi har lite referensmaterial framöver på K1200 an

"Beskrivning
Med tung sten i hjärtat ska jag sälja min favoritmotorcykel till förmån av en Kawasaki H2, denna motorcykel har FULLT M-Paket, den är extremt fin och endast arbetat på av professionella (BARA BMW VERKSTÄDER ENL SERVICEBOK), nu till det goda detta var en av de 10 i Sverige de skulle döda Hayabusan med, så proffesionellt installerat powercomander, helöppet remussystem, samt Växellådan från K1300S vilket ger den 231HK. Verkligen inte sönderkörd av snorungar, känner förra ägaren, han körde den fint, jag hade den på bolaget fram tills för några dagar sedan då jag gjorde ägarbyte till mig själv privat. Lite mer info om denna magiska hoj!!

Med tanke på hur unik den är säljes den till UNDERPRIS! Och detta är sista årsmodellen av denna hoj med!

Nytt premium GEL-batteri! ESA elektroniskfjädring, så vill du stegra med den igång kan jag säg lycka till! Hydraulisk fjädring som krymper ihop framgaffeln och vecklar fram bakfjädringen så du inte stegrar även i full gas!!

Vill du köra på vintern?? Nästan lika bra antisladd som på en bil!!!
Värmehandtag Färddator ABS-bromsarMRA Mätarställning: 7000 mil (motorn är exeptionel) Färg: Silver/blå Typ: Touring/Landsväg Stämplad service historik till sista servicen som gjordes senast! stor service med gjord vi, ALDRIG egen servad (förutom batteribyte) besiktigad ett år fram -, original ljuddämpare finns med! j, jag tar gärna inbyte med pengar emellan på båda hålen"

Här är några av de tidigare annonserna:
200-220 hästar
224 hästar

Klistrar in hela beskrivningen så vi har lite referensmaterial framöver på K1200 an

"Beskrivning
Med tung sten i hjärtat ska jag sälja min favoritmotorcykel till förmån av en Kawasaki H2, denna motorcykel har FULLT M-Paket, den är extremt fin och endast arbetat på av professionella (BARA BMW VERKSTÄDER ENL SERVICEBOK), nu till det goda detta var en av de 10 i Sverige de skulle döda Hayabusan med, så proffesionellt installerat powercomander, helöppet remussystem, samt Växellådan från K1300S vilket ger den 231HK. Verkligen inte sönderkörd av snorungar, känner förra ägaren, han körde den fint, jag hade den på bolaget fram tills för några dagar sedan då jag gjorde ägarbyte till mig själv privat. Lite mer info om denna magiska hoj!!

Med tanke på hur unik den är säljes den till UNDERPRIS! Och detta är sista årsmodellen av denna hoj med!

Nytt premium GEL-batteri! ESA elektroniskfjädring, så vill du stegra med den igång kan jag säg lycka till! Hydraulisk fjädring som krymper ihop framgaffeln och vecklar fram bakfjädringen så du inte stegrar även i full gas!!

Vill du köra på vintern?? Nästan lika bra antisladd som på en bil!!!
Värmehandtag Färddator ABS-bromsarMRA Mätarställning: 7000 mil (motorn är exeptionel) Färg: Silver/blå Typ: Touring/Landsväg Stämplad service historik till sista servicen som gjordes senast! stor service med gjord vi, ALDRIG egen servad (förutom batteribyte) besiktigad ett år fram -, original ljuddämpare finns med! j, jag tar gärna inbyte med pengar emellan på båda hålen"

Här är några av de tidigare annonserna:
200-220 hästar
224 hästar
Vore kul att se broms pappren då effekten sakta ökar o är uppe i dom regionerna som dom allra nyaste motor konstruktionerna Honda cbr-rr-r-sp o ducati v4 samt påstått decattad R1M.

O detta men en ytters gammal motor konstruktion.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back