Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Ibland lite mer än dubbelt så dyr ? Du verkar insatt med Vincent så gissar att du känner Boak...

View attachment 485027

Vad gjorde den så speciell? Vem har ägt den?
Jag tror inte att den där sätter priset för dom andra exemplaren.

Isåfall är gamla risiga Volvo V70 en guldgruva:

Såld..... och jag tänker fortfarande - "Skulle jag ha slagit till???"

"Såld eller borttagen".

Glöm inte borttagen. Många säljare verkar ha en teori att man kan höja värdet på sitt eget objekt genom att lägga upp annonser med fantasipriser på sin vara med lite olika mellanrum - inte sällan maskerade på lite olika vis.

Blocket är bra på det viset eftersom spåren snabbt suddas ut - till skillnad från olika auktionssajter där man behåller en skugga av budhistorik och huruvida minstasumma någonsin uppnåddes.

Kanske lyckas man "etablera ett värde" hos någon stackare som brukar bläddra igenom Blocket på fyllan och tänker "fan om man behållt farfars hoj - då hade man haft en kvartsiljon nu."

När samma hoj något år senare dyker upp för 125.000 spänn tror samma dumskalle att han nosat upp ett dunderklipp och köper hojen. ...till ett pris som fortfarande är way over marknadspris.

Det är en teori.
Jag tycker man ibland ser säljare som verkar försöka köra värdet på det dom säljer, men teorin har ett hål:

Metoden kräver en dumskalle som köpare - och dumskallar har inga pengar.
Inte länge, i vart fall.

Jag tyckte att denna "Vinzent" låg för högt i pris - åtminstone för Sverige, och den försvann märkligt snabbt.

Men jag kanske bara övertänker...?

Förresten! Nu när det är klarblå himmel så många dagar i rad så ser man verkligen flygplanens chemtrails...

"Såld eller borttagen".

Glöm inte borttagen. Många säljare verkar ha en teori att man kan höja värdet på sitt eget objekt genom att lägga upp annonser med fantasipriser på sin vara med lite olika mellanrum - inte sällan maskerade på lite olika vis.

Blocket är bra på det viset eftersom spåren snabbt suddas ut - till skillnad från olika auktionssajter där man behåller en skugga av budhistorik och huruvida minstasumma någonsin uppnåddes.

Kanske lyckas man "etablera ett värde" hos någon stackare som brukar bläddra igenom Blocket på fyllan och tänker "fan om man behållt farfars hoj - då hade man haft en kvartsiljon nu."

När samma hoj något år senare dyker upp för 125.000 spänn tror samma dumskalle att han nosat upp ett dunderklipp och köper hojen. ...till ett pris som fortfarande är way over marknadspris.

Det är en teori.
Jag tycker man ibland ser säljare som verkar försöka köra värdet på det dom säljer, men teorin har ett hål:

Metoden kräver en dumskalle som köpare - och dumskallar har inga pengar.
Inte länge, i vart fall.

Jag tyckte att denna "Vinzent" låg för högt i pris - åtminstone för Sverige, och den försvann märkligt snabbt.

Men jag kanske bara övertänker...?

Förresten! Nu när det är klarblå himmel så många dagar i rad så ser man verkligen flygplanens chemtrails...
Japp, men samtidigt så känner jag att det sållar i alla led.
Köper man i spekulation, och inte för att man verkligen är förälskad, då ska man också få äta upp om det inte går som man tänkt.
Så…inget problem egentligen, bara en del av hur samhället fungerar.

Se till o få 5000 kr fördel dig..Klippo är fina grejor det! :tummenupp

Jag jobbade ett litet tag med att laga gräsklippare, jag ångrar än idag att jag inte tog reda på några Klippo chassien som låg och skrotade där.
Speciellt släntklipparen vi hade över, den var komplett

• Gilla
Reaktioner: TCE
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back