Dagens Blocket! (mc-relaterat)

En intressant annons - liksom donatorhojens tillverkningsår är texten som tagen från Hobbex-katalogen 1983: “Den klassiska Café Racer-designen ger denna motorcykel en tidlös och frän look.”. Även om åtminstone jag tycker att designen ser ut mer som Mad Max än som Ace Café. En massa damm och en jävligt stor yxa är de enda designelementen som saknas.

Vem vet, det sitter kanske nån grånande Mad Max-entusiast och trycker nånstans, med 60 loppor för mycket på kontot?

Vilket café blir man välkommen till på en sådan? Biltema?

Vi har väl redan för flera hundra sidor sedan konstaterat att det är något av det sämsta utgångsmaterial man kan börja på om man ska bygga om.

Den fula ramen i fyrkantsrör och den fula tanken med urtag för orginalsadeln gör att inte mycket går att göra utan att den blir fulare än orginal.

Tyvärr såldes det miljoner av dom, och dom verkar vara outslitliga, så det finns massor av billiga objekt kvar för den som har ambitioner men kanske inte riktigt öga för att bygga om.

Det här temat med plastidip i "Battleship Grey" och tveksamt användande av "The Swedish Roundel" (eg en hårt stiliserad variant av lilla riksvapnet) väcker en del frågor:

Är det en felvikt svensk flagga där på kutsen som accessoar...?

Så ytterligt stillöst.
Användandet av försvarsmaktens sigill, emblem eller märken utan tillstånd är straffbart, rätt rejält tror jag faktiskt.
Att flaggan är illa hopvikt beror väl på att han la den på ojämna marken när han gjorde det.

Användandet av försvarsmaktens sigill, emblem eller märken utan tillstånd är straffbart, rätt rejält tror jag faktiskt.
Att flaggan är illa hopvikt beror väl på att han la den på ojämna marken när han gjorde det.

Precis! Och försökte släta ut den genom att kliva lite på den. Way to go!

Det här temat med plastidip i "Battleship Grey" och tveksamt användande av "The Swedish Roundel" (eg en hårt stiliserad variant av lilla riksvapnet) väcker en del frågor:

Är det en felvikt svensk flagga där på kutsen som accessoar...?
Precis! Och försökte släta ut den genom att kliva lite på den. Way to go!

Näe, det är en Biltema Fleecefilt (47-411 Har utgått) som ser ut som en Svensk flagga.

Används ofta att sitta på i parker när man har utflykt eller att ligga på på stranden

Näe, det är en Biltema Fleecefilt (47-411 Har utgått) som ser ut som en Svensk flagga.

Används ofta att sitta på i parker när man har utflykt eller att ligga på på stranden

Av mindre vetande då.

"Här sitter vi. Vi är natsjonali-ister.
På flera olika sätt. Och inte så lite dumma i huvudet. Men det tänker vi inte på. Alls!"

Av mindre vetande då.

"Här sitter vi. Vi är natsjonali-ister.
På flera olika sätt. Och inte så lite dumma i huvudet. Men det tänker vi inte på. Alls!"

Nej, av fullständigt normala människor, folk som håller flaggor som heliga och tror att dom är bättre för det är den absolut värsta typen av natt-hjon-alister.

Jag följer flaggreglerna hyfsat, jag lägger inte en riktig flagga på marken, men jag sitter gärna på en flaggfärgad filt.

Högst tveksamt. Det är inte ens ett brott att använda rikspolisvapnet ( oh jag vet, tro mig?)

Högst tveksamt. Det är inte ens ett brott att använda rikspolisvapnet ( oh jag vet, tro mig?)

Det som stökar till det är när man använder lilla riksvapnet eller de andra skyddade ensignierna i någon form av näringsverksamhet eller som del i en logotyp. Då kan det bli besvärligt.

Vill minnas lagen skärptes / förtydligades i början av 80-talet.

• Gilla
Reaktioner: TCE
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back