Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Helt nya renoveringsbara Wilbers WESA fram och bak anpassade till din vikt och körstil landar in på dryga 15.000 monterat så det är ändå inte så farligt på en hoj i den klassen.

En kompis gjorde denna operation i höstas, intye pga läckage utan för att han inte fick byta hoj för frun och istället kostade på den befintliga hehe. Min plan är att göra detsamma istället för att byta upp mig ett antal årsmodeller för 100.000...
En bekant beställde direkt från Wilbers till sin GS, vilket gjorde en del på priset. Monterades av auktoriserad bmwverkstad här. Pre de aktiva systemen, skall sägas.
 
Jag har faktiskt redan funderat på det, men troligen kommer det ge en märklig motorgång och obehagliga vibrationer.
Du får göra en Mannerstedt, bara att balansera om lite i vevskivorna... ;-)

Uppstod som V-twin 700 och kördes sedan som encylindrig 350.
Förvisso med olika motorer men om du besöker Husqvarnaa-museet så står hojen där, med ett V-motorblock...och en (1) cylinder... :-)
1684835572931.png
 
Om man plockar bort cylidern och kolven får man väl bygga en sån där balansklump som Ducati införde på sin supermono på den fria vevstaken.

Därför är det enklare att bara skruva ur ett tändstift och låta en cylinder pumpa luft, då sitter ju motsvarande klump där och skvalpar lojt fram och tillbaka...
 
Om man plockar bort cylidern och kolven får man väl bygga en sån där balansklump som Ducati införde på sin supermono på den fria vevstaken.

Därför är det enklare att bara skruva ur ett tändstift och låta en cylinder pumpa luft, då sitter ju motsvarande klump där och skvalpar lojt fram och tillbaka...
Manb kan ju alltid montera en visselpipa eller munstucket till en trumpet i tändstiftshålet istället.
 
Manb kan ju alltid montera en visselpipa eller munstucket till en trumpet i tändstiftshålet istället.

Har du sett bilderna på dom som hade stripeat ett munspel i luftintaget/insuget på en bil :ROFLMAO:

Det är riktiga kompisar det.

Jag har nyss sett en bild på ett munspel i grillen på en bil också, men då varierar ljudet bara med hastigheten, inte med gaspådraget som när det sitter i luftintaget/insuget
 
Om man plockar bort cylidern och kolven får man väl bygga en sån där balansklump som Ducati införde på sin supermono på den fria vevstaken.

Därför är det enklare att bara skruva ur ett tändstift och låta en cylinder pumpa luft, då sitter ju motsvarande klump där och skvalpar lojt fram och tillbaka...

Det medför en massa friktionsförluster.

Encylindriga labmotorer är ofta ombyggda fullmotorer och då ersätter man kolv och vevstake med en lagom tung klump som skruvas fast på vevslängen.
 
Det medför en massa friktionsförluster.

Encylindriga labmotorer är ofta ombyggda fullmotorer och då ersätter man kolv och vevstake med en lagom tung klump som skruvas fast på vevslängen.
Buell byggde ju en en-cylindrig instegshoj av sportstermotorn, buell BLAST! Den var visst rätt slö. Undrar om den vibrerade mer eller mindre än två-cyl? Jag har iaf kört en Buell och det skakade så händer och fötter ramlade av
 
Det medför en massa friktionsförluster.

Encylindriga labmotorer är ofta ombyggda fullmotorer och då ersätter man kolv och vevstake med en lagom tung klump som skruvas fast på vevslängen.
Du har helt rätt men samtidigt tror jag inte att friktionsförluster är prio ett för någon som vill ta bort en cylinder från en virago.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top