Dagens Blocket! (mc-relaterat)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Helt nya renoveringsbara Wilbers WESA fram och bak anpassade till din vikt och körstil landar in på dryga 15.000 monterat så det är ändå inte så farligt på en hoj i den klassen.

En kompis gjorde denna operation i höstas, intye pga läckage utan för att han inte fick byta hoj för frun och istället kostade på den befintliga hehe. Min plan är att göra detsamma istället för att byta upp mig ett antal årsmodeller för 100.000...
En bekant beställde direkt från Wilbers till sin GS, vilket gjorde en del på priset. Monterades av auktoriserad bmwverkstad här. Pre de aktiva systemen, skall sägas.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Du får helt enkelt börja köpa på dig billiga virago535 och plocka av bakcyllen och sälja dem som såndär eftertraktade småstånkor.
Jag har faktiskt redan funderat på det, men troligen kommer det ge en märklig motorgång och obehagliga vibrationer.
 

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Ort
Jajamensan
Hoj
Enfield India
Jag har faktiskt redan funderat på det, men troligen kommer det ge en märklig motorgång och obehagliga vibrationer.
Du får göra en Mannerstedt, bara att balansera om lite i vevskivorna... ;-)

Uppstod som V-twin 700 och kördes sedan som encylindrig 350.
Förvisso med olika motorer men om du besöker Husqvarnaa-museet så står hojen där, med ett V-motorblock...och en (1) cylinder... :)
1684835572931.png
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Om man plockar bort cylidern och kolven får man väl bygga en sån där balansklump som Ducati införde på sin supermono på den fria vevstaken.

Därför är det enklare att bara skruva ur ett tändstift och låta en cylinder pumpa luft, då sitter ju motsvarande klump där och skvalpar lojt fram och tillbaka...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om man plockar bort cylidern och kolven får man väl bygga en sån där balansklump som Ducati införde på sin supermono på den fria vevstaken.

Därför är det enklare att bara skruva ur ett tändstift och låta en cylinder pumpa luft, då sitter ju motsvarande klump där och skvalpar lojt fram och tillbaka...
Manb kan ju alltid montera en visselpipa eller munstucket till en trumpet i tändstiftshålet istället.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Manb kan ju alltid montera en visselpipa eller munstucket till en trumpet i tändstiftshålet istället.

Har du sett bilderna på dom som hade stripeat ett munspel i luftintaget/insuget på en bil :ROFLMAO:

Det är riktiga kompisar det.

Jag har nyss sett en bild på ett munspel i grillen på en bil också, men då varierar ljudet bara med hastigheten, inte med gaspådraget som när det sitter i luftintaget/insuget
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Om man plockar bort cylidern och kolven får man väl bygga en sån där balansklump som Ducati införde på sin supermono på den fria vevstaken.

Därför är det enklare att bara skruva ur ett tändstift och låta en cylinder pumpa luft, då sitter ju motsvarande klump där och skvalpar lojt fram och tillbaka...

Det medför en massa friktionsförluster.

Encylindriga labmotorer är ofta ombyggda fullmotorer och då ersätter man kolv och vevstake med en lagom tung klump som skruvas fast på vevslängen.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Det medför en massa friktionsförluster.

Encylindriga labmotorer är ofta ombyggda fullmotorer och då ersätter man kolv och vevstake med en lagom tung klump som skruvas fast på vevslängen.
Buell byggde ju en en-cylindrig instegshoj av sportstermotorn, buell BLAST! Den var visst rätt slö. Undrar om den vibrerade mer eller mindre än två-cyl? Jag har iaf kört en Buell och det skakade så händer och fötter ramlade av
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Det medför en massa friktionsförluster.

Encylindriga labmotorer är ofta ombyggda fullmotorer och då ersätter man kolv och vevstake med en lagom tung klump som skruvas fast på vevslängen.
Du har helt rätt men samtidigt tror jag inte att friktionsförluster är prio ett för någon som vill ta bort en cylinder från en virago.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top