Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Har jag missat något eller är er6 verkligen en ninja nu för tiden?
Erkänner direkt att det inte är en hojmodel jag har nån koll på what so ever.
Men det känns inte så ninjigt.
 

Bifogat

  • 9F69C660-0F8C-488E-AFC7-3C68FD73ED73.png
    9F69C660-0F8C-488E-AFC7-3C68FD73ED73.png
    985.7 KB · Visningar: 26
Har jag missat något eller är er6 verkligen en ninja nu för tiden?
Erkänner direkt att det inte är en hojmodel jag har nån koll på what so ever.
Men det känns inte så ninjigt.
Jäpp, den heter 650 Ninja. Den har haft det namnet i usa rätt länge om jag inte minns fel.
 
Tur att han hittade igen hojen som han ställde bort i ett uthus:

Ber om ursäkt för bildkvaliteten, men har tyvärr ingen bildförbättringsprogam som klarade av att åtgärda originalbilden.

View attachment 483053

Ja, det var ju oväntat att den skulle dyka upp här. Inte.

Handpenning på Swish redan efter 15 minuter, hämtad idag på morgonen.

IMG_20230417_063137_065.jpg

Ja, ni fattar.

Den hojen har historia!
Det är kört någonstans kring 20 Ironbuttkörningar på den av mig och föregående ägare. Tidigare ägare har bland mycket annat fullföljt en SS 5000 på den - alltså fem stycken vanliga 1000 mileskörningar back to back inom 5 dygn.

Själv har jag kört IBAs European Tour 2014 på den - poängrally på 5 dygn över stora delar av Europa, kört Guld på den = 1500 miles inom 24 timmar och lagt full SS1000 norr om Polcirkeln. På vintern.
Samt besökt både Krystallrally och Primustreff - samma helg, under Ironbuttkörning!

RIMG0042.JPG

Egentligen borde man skriva ett ode till just den hojen, med tanke på hur mycket kul jag haft på den.

Men, det lär ju aldrig bli av.
På samma sätt som det inte blev av att göra i ordning den.

Visst, jag hade kunnat tvätta av den, fixa lite småfel, besiktiga och putsa upp det värsta och försöka pressa ut 15.000 för den.

Men det gör det inte till en så mycket bättre hoj. Bättre att vara rak och visa den som den stått de senaste åren.

Den gick till Polen.

Lätta, enkla människor att göra affär med. Inget prut. Tvärt om, faktiskt.

IMG_20230417_080349_020.jpg

Jag fick dricks för att jag var bussig och höll den åt honom eftersom han inte kunde komma på kvällen.

När han bara hade usla spännband fick han ett par av mig. Då dök det upp en packe öl till.

IMG_20230417_080451_994.jpg

Man får försöka stå ut.

Men jag saknar hojen redan.
Eller, saknar allt det roliga vi haft tillsammans. "Yttre Befäl" kallades den.
En IBA-kompis hade en likadan under samma tid mun rullade som mest.
"Der Kommissar" - den som rullade Stockholm - Nordkapp - Gibraltar - Stockholm inom 144 timmar...

Jag får nog tusan skriva ihop något om
dessa fantastiska hojar.
 
Ja, det var ju oväntat att den skulle dyka upp här. Inte.

Handpenning på Swish redan efter 15 minuter, hämtad idag på morgonen.

View attachment 483077

Ja, ni fattar.

Den hojen har historia!
Det är kört någonstans kring 20 Ironbuttkörningar på den av mig och föregående ägare. Tidigare ägare har bland mycket annat fullföljt en SS 5000 på den - alltså fem stycken vanliga 1000 mileskörningar back to back inom 5 dygn.

Själv har jag kört IBAs European Tour 2014 på den - poängrally på 5 dygn över stora delar av Europa, kört Guld på den = 1500 miles inom 24 timmar och lagt full SS1000 norr om Polcirkeln. På vintern.
Samt besökt både Krystallrally och Primustreff - samma helg, under Ironbuttkörning!

View attachment 483067

Egentligen borde man skriva ett ode till just den hojen, med tanke på hur mycket kul jag haft på den.

Men, det lär ju aldrig bli av.
På samma sätt som det inte blev av att göra i ordning den.

Visst, jag hade kunnat tvätta av den, fixa lite småfel, besiktiga och putsa upp det värsta och försöka pressa ut 15.000 för den.

Men det gör det inte till en så mycket bättre hoj. Bättre att vara rak och visa den som den stått de senaste åren.

Den gick till Polen.

Lätta, enkla människor att göra affär med. Inget prut. Tvärt om, faktiskt.

View attachment 483078

Jag fick dricks för att jag var bussig och höll den åt honom eftersom han inte kunde komma på kvällen.

När han bara hade usla spännband fick han ett par av mig. Då dök det upp en packe öl till.

View attachment 483079

Man får försöka stå ut.

Men jag saknar hojen redan.
Eller, saknar allt det roliga vi haft tillsammans. "Yttre Befäl" kallades den.
En IBA-kompis hade en likadan under samma tid mun rullade som mest.
"Der Kommissar" - den som rullade Stockholm - Nordkapp - Gibraltar - Stockholm inom 144 timmar...

Jag får nog tusan skriva ihop något om
dessa fantastiska hojar.
Haha, vilken twist!
Om hojar kunde berätta...
Det är väl bara att fortsätta vänta på ditt epos, (tap tap).
 
Ja, det var ju oväntat att den skulle dyka upp här. Inte.

Handpenning på Swish redan efter 15 minuter, hämtad idag på morgonen.

View attachment 483077

Ja, ni fattar.

Den hojen har historia!
Det är kört någonstans kring 20 Ironbuttkörningar på den av mig och föregående ägare. Tidigare ägare har bland mycket annat fullföljt en SS 5000 på den - alltså fem stycken vanliga 1000 mileskörningar back to back inom 5 dygn.

Själv har jag kört IBAs European Tour 2014 på den - poängrally på 5 dygn över stora delar av Europa, kört Guld på den = 1500 miles inom 24 timmar och lagt full SS1000 norr om Polcirkeln. På vintern.
Samt besökt både Krystallrally och Primustreff - samma helg, under Ironbuttkörning!

View attachment 483067

Egentligen borde man skriva ett ode till just den hojen, med tanke på hur mycket kul jag haft på den.

Men, det lär ju aldrig bli av.
På samma sätt som det inte blev av att göra i ordning den.

Visst, jag hade kunnat tvätta av den, fixa lite småfel, besiktiga och putsa upp det värsta och försöka pressa ut 15.000 för den.

Men det gör det inte till en så mycket bättre hoj. Bättre att vara rak och visa den som den stått de senaste åren.

Den gick till Polen.

Lätta, enkla människor att göra affär med. Inget prut. Tvärt om, faktiskt.

View attachment 483078

Jag fick dricks för att jag var bussig och höll den åt honom eftersom han inte kunde komma på kvällen.

När han bara hade usla spännband fick han ett par av mig. Då dök det upp en packe öl till.

View attachment 483079

Man får försöka stå ut.

Men jag saknar hojen redan.
Eller, saknar allt det roliga vi haft tillsammans. "Yttre Befäl" kallades den.
En IBA-kompis hade en likadan under samma tid mun rullade som mest.
"Der Kommissar" - den som rullade Stockholm - Nordkapp - Gibraltar - Stockholm inom 144 timmar...

Jag får nog tusan skriva ihop något om
dessa fantastiska hojar.
Det slog mig lite när jag såg den att du borde iallafall kunnat kört av den med högtryckstvätten.

Hur många hojar till ska du bort med innan du når jämvikt?
 
Det slog mig lite när jag såg den att du borde iallafall kunnat kört av den med högtryckstvätten.

Hur många hojar till ska du bort med innan du når jämvikt?

Sålt 4 hojar hittils i vår.
Ett par, tre till skall bort.

Jag köpte en MC-lyft för ett år sedan.
Den står kvar i sin låda, upprest mot väggen - för det fanns ingen plats att packa upp den och ställa den på.
Det säger en del.

Tanken var nog att fräscha upp den, tvätta och göra den presentabel.
Jag skulle vara ledig denna veckan, så det fanns tid. Större delen av söndagen gick åt till att baxa fram den.
Lagom ute på gården så ringdes det om nya jobb, så det var bara att göra en rolig grej av det i annonsen.
Om jag både bestämt mig för att sälja och slitit för att få fram den så rullar jag fan inte in den i skjulet igen.
Då blir den ståendes i 5 år till.
 
Last edited:
Ja, det var ju oväntat att den skulle dyka upp här. Inte.

Handpenning på Swish redan efter 15 minuter, hämtad idag på morgonen.

View attachment 483077

Ja, ni fattar.

Den hojen har historia!
Det är kört någonstans kring 20 Ironbuttkörningar på den av mig och föregående ägare. Tidigare ägare har bland mycket annat fullföljt en SS 5000 på den - alltså fem stycken vanliga 1000 mileskörningar back to back inom 5 dygn.

Själv har jag kört IBAs European Tour 2014 på den - poängrally på 5 dygn över stora delar av Europa, kört Guld på den = 1500 miles inom 24 timmar och lagt full SS1000 norr om Polcirkeln. På vintern.
Samt besökt både Krystallrally och Primustreff - samma helg, under Ironbuttkörning!

View attachment 483067

Egentligen borde man skriva ett ode till just den hojen, med tanke på hur mycket kul jag haft på den.

Men, det lär ju aldrig bli av.
På samma sätt som det inte blev av att göra i ordning den.

Visst, jag hade kunnat tvätta av den, fixa lite småfel, besiktiga och putsa upp det värsta och försöka pressa ut 15.000 för den.

Men det gör det inte till en så mycket bättre hoj. Bättre att vara rak och visa den som den stått de senaste åren.

Den gick till Polen.

Lätta, enkla människor att göra affär med. Inget prut. Tvärt om, faktiskt.

View attachment 483078

Jag fick dricks för att jag var bussig och höll den åt honom eftersom han inte kunde komma på kvällen.

När han bara hade usla spännband fick han ett par av mig. Då dök det upp en packe öl till.

View attachment 483079

Man får försöka stå ut.

Men jag saknar hojen redan.
Eller, saknar allt det roliga vi haft tillsammans. "Yttre Befäl" kallades den.
En IBA-kompis hade en likadan under samma tid mun rullade som mest.
"Der Kommissar" - den som rullade Stockholm - Nordkapp - Gibraltar - Stockholm inom 144 timmar...

Jag får nog tusan skriva ihop något om
dessa fantastiska hojar.
Ha ha!
Tack för utvikningen, det förklarar ju en hel del av annonstexten.
Nostalgi har en stark drivkraft, men till slut kan utrymmesbrist driva lika hårt i andra riktningen.
Och Krupnik har jag erfarenhet av, men inget minne - den slog hårt och ärligt!
Skönt i alla fall att se att du hade bättre bilder på den i arkvivet, som du kan avnjuta vid väl valda tillfällen, i kontrast till "potatisbilden" i annonsen.
Så, då har du snart en mc-lyft på plats :tummenupp
Och hatten av för den brutala historiken som ni har skapat, du och Yttre Befäl.
 
På IBA-forumet finns det ett antal trevliga ride reports genom åren, bl.a. av Hampe… :)

Det HAR med blocket att göra, eftersom ett icke ringa inslag i hojkörandet ju är att få tag på hojen man vill ha. Eller ville ha, och nu tänker sälja. Osv.
 
Ska vi hoppas på att mgbyggservice är bättre på att snickra än att skriva säljesannonser på Blocket?
Skulle kunna vara så att bilprovningen sagt att du grabben, den här hojen är helfordons godkänd o du behöver göra en reg besiktning efter den är återställd till ursprungsskick från fabrik.

Då blir det så här, vet en HD som står med liknande bekymmer.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top