Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Sanningar och klokskaper.
Även om det som du säger stämmer så tycker jag att dåtidens turbohojar har sin charm. Teknikonanin kanske inte resulterade i någon vidare hit, men jag tycker att det är väldigt roligt att den förekom. Jag uppskattar att man vågade chansa och ta ut svängarna på det sätt man gjorde, även om hojarna i sig inte var några höjdare. Jag och tjejen har en liten samling av hojar som vi tycker är trevliga, roliga, och/eller udda, och där ingår faktiskt en Suzuki XN85 just för att vi tycker att det är rätt ballt att stortillverkarna faktiskt gjorde en satsning på hojar med fabriksmonterad turbo. Men det är ju inte direkt en värdespekulation utan mest som kuriosa, en kufisk och udda hoj vars eventuella/tveksamma samlarvärde består i att den är just udda och vågad för sin tid. Vi gav dock inga så astronomiska summor för den, utan den känns mer ekonomiskt rättfärdigad. Men jag skulle gärna utöka samlingen med den där CX650n, för så vitt jag kunnat läsa mig till så var det den av alla dåtidens turbohojar som faktiskt presterade någorlunda. Men jag är absolut inte så sugen att jag skulle ge ens i närheten av de pengarna för en. Men om säljaren blir riktigt desperat så kanske...

Edit: Hörde faktiskt av mig till säljaren och frågade hurpass säljsugen han var och om han kanske funderat på att han begär för mycket, han blev skapligt defensiv och gick på om hur han minsann satt på en sällsynt guldklimp och att han hade spekulanter på kö för att få köpa eftersom de är så sällsynta och eftertraktade... Påstod dessutom att han alltid får vad han begär för hojarna han säljer, och att han tror att potentiella intressenter skulle vara ute efter att köpa och ha den som brukshoj :rofl Frågade då varför han först satte ut den för 149 och sen sänkte till 99, har inte hört nåt sen dess :hihi Men ja, av vårt korta utbyte så börjar jag tro att det inte bara är säljarens prisidé som är problemet utan dennes attityd i stort... Hans svar hade både ton och stavning värdig en grinig femåring...

Edit 2: Han har till och med bemödat sig med att annonsera internationellt, så lätt var det att hitta svenska köpare som är beredda att betala det han begär :rofl

 
Last edited:
Även om det som du säger stämmer så tycker jag att dåtidens turbohojar har sin charm. Teknikonanin kanske inte resulterade i någon vidare hit, men jag tycker att det är väldigt roligt att den förekom. Jag uppskattar att man vågade chansa och ta ut svängarna på det sätt man gjorde, även om hojarna i sig inte var några höjdare. Jag och tjejen har en liten samling av hojar som vi tycker är trevliga, roliga, och/eller udda, och där ingår faktiskt en Suzuki XN85 just för att vi tycker att det är rätt ballt att stortillverkarna faktiskt gjorde en satsning på hojar med fabriksmonterad turbo. Men det är ju inte direkt en värdespekulation utan mest som kuriosa, en kufisk och udda hoj vars eventuella/tveksamma samlarvärde består i att den är just udda och vågad för sin tid. Vi gav dock inga så astronomiska summor för den, utan den känns mer ekonomiskt rättfärdigad. Men jag skulle gärna utöka samlingen med den där CX650n, för så vitt jag kunnat läsa mig till så var det den av alla dåtidens turbohojar som faktiskt presterade någorlunda. Men jag är absolut inte så sugen att jag skulle ge ens i närheten av de pengarna för en. Men om säljaren blir riktigt desperat så kanske...

Edit: Hörde faktiskt av mig till säljaren och frågade hurpass säljsugen han var och om han kanske funderat på att han begär för mycket, han blev skapligt defensiv och gick på om hur han minsann satt på en sällsynt guldklimp och att han hade spekulanter på kö för att få köpa eftersom de är så sällsynta och eftertraktade... Påstod dessutom att han alltid får vad han begär för hojarna han säljer, och att han tror att potentiella intressenter skulle vara ute efter att köpa och ha den som brukshoj :rofl Frågade då varför han först satte ut den för 149 och sen sänkte till 99, har inte hört nåt sen dess :hihi Men ja, av vårt korta utbyte så börjar jag tro att det inte bara är säljarens prisidé som är problemet utan dennes attityd i stort...

Edit 2: Han har till och med bemödat sig med att annonsera internationellt, så lätt var det att hitta svenska köpare som är beredda att betala det han begär :rofl

Han måste ju ha en tombola att dra prislappar ur.
 
Han måste ju ha en tombola att dra prislappar ur.

Jo, men det gäller ju många på blocket.

Speciellt fantastiskt blir det ju när dom begär 58257:-
Man undrar hur dom har kommit fram till dom där sista 257:-?

Har dom bokfört alla kvitton sedan inköp och lagt på alltihopa på priset och det därför slutar på 257?
Hur räknar dom den där flaskan med kedjespray?
Den dom delar med garagegrannen?
Den som det är hälften kvar i?
 
Även om det som du säger stämmer så tycker jag att dåtidens turbohojar har sin charm. Teknikonanin kanske inte resulterade i någon vidare hit, men jag tycker att det är väldigt roligt att den förekom. Jag uppskattar att man vågade chansa och ta ut svängarna på det sätt man gjorde, även om hojarna i sig inte var några höjdare. Jag och tjejen har en liten samling av hojar som vi tycker är trevliga, roliga, och/eller udda, och där ingår faktiskt en Suzuki XN85 just för att vi tycker att det är rätt ballt att stortillverkarna faktiskt gjorde en satsning på hojar med fabriksmonterad turbo. Men det är ju inte direkt en värdespekulation utan mest som kuriosa, en kufisk och udda hoj vars eventuella/tveksamma samlarvärde består i att den är just udda och vågad för sin tid. Vi gav dock inga så astronomiska summor för den, utan den känns mer ekonomiskt rättfärdigad. Men jag skulle gärna utöka samlingen med den där CX650n, för så vitt jag kunnat läsa mig till så var det den av alla dåtidens turbohojar som faktiskt presterade någorlunda. Men jag är absolut inte så sugen att jag skulle ge ens i närheten av de pengarna för en. Men om säljaren blir riktigt desperat så kanske...

Edit: Hörde faktiskt av mig till säljaren och frågade hurpass säljsugen han var och om han kanske funderat på att han begär för mycket, han blev skapligt defensiv och gick på om hur han minsann satt på en sällsynt guldklimp och att han hade spekulanter på kö för att få köpa eftersom de är så sällsynta och eftertraktade... Påstod dessutom att han alltid får vad han begär för hojarna han säljer, och att han tror att potentiella intressenter skulle vara ute efter att köpa och ha den som brukshoj :rofl Frågade då varför han först satte ut den för 149 och sen sänkte till 99, har inte hört nåt sen dess :hihi Men ja, av vårt korta utbyte så börjar jag tro att det inte bara är säljarens prisidé som är problemet utan dennes attityd i stort... Hans svar hade både ton och stavning värdig en grinig femåring...

Edit 2: Han har till och med bemödat sig med att annonsera internationellt, så lätt var det att hitta svenska köpare som är beredda att betala det han begär :rofl

FB med https://www.facebook.com/commerce/listing/215902601070439/?media_id=0&ref=share_attachment
Lite olika namn på säljaren bara, Kan FB vara det riktiga? :hihi
 
Inte från en Blocketannons men…

157A9836-1CA6-41CA-BC54-BE66EB316181.jpeg2D1D9DFC-F85A-4BF9-A76B-712D17225090.jpeg

Japp, jag sa till ägaren att hans framdäck kan vara felmonterat.
Näej det är Ava MC som monterat. Det ska va så.
(Ja men då så tänkte jag och höll masken.)
Det står Indian med stora bokstäver på däcksidan. Det står också Kenda i ett mindre typsnitt. Hur är det då med rotationspilen?

6F4BA944-7665-4F0D-A1F5-97C1ADC46F2C.jpeg

En jättetrevlig Indian-ägare som är supernöjd med sin första hoj. Kul! :)
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top