Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jo, nog finns den.
Inte så vanlig, men den bör ju vara reggad, men kanske inte påställd?
Nej, 1098S / 1198S finns men lillasyster finns bara som 848 eller 848 Evo (med Öhlins bak).
S är ett påhitt för att det är ditsatt en Öhlin bak, 2008 fanns inga EVO.
Det är Ducatis sätt att ange den lite dyrare varianten av vissa modeller och nu när den här säljaren satt dit en Öhlinare så tycker han det är en S.
Men det är en väldigt trevlig modell och går utmärkt på bana, även om ett par kugg upp bak är nödvändigt på svenska banor utom möjligen de med evighetslånga rakor.
 
"Flyttsak" brukar oftast avse hur något kommit in till Sverige och att det är registrerat med vissa undantag.


Här dock något för den som vill ge sig in i flyttbranchen. Med bakvänt framdäck.


"Flyttbuss för A-körkort" kan vara en helt ny och oexploaterad nisch.




Varför kan jag inte ladda upp bilder längre?
 
"Flyttsak" brukar oftast avse hur något kommit in till Sverige och att det är registrerat med vissa undantag.


Här dock något för den som vill ge sig in i flyttbranchen. Med bakvänt framdäck.


"Flyttbuss för A-körkort" kan vara en helt ny och oexploaterad nisch.




Varför kan jag inte ladda upp bilder längre?
klr.jpg
Jag var lite tveksam till att verkligen lägga upp bild på denna, men...
 
Nej, 1098S / 1198S finns men lillasyster finns bara som 848 eller 848 Evo (med Öhlins bak).
S är ett påhitt för att det är ditsatt en Öhlin bak, 2008 fanns inga EVO.
Det är Ducatis sätt att ange den lite dyrare varianten av vissa modeller och nu när den här säljaren satt dit en Öhlinare så tycker han det är en S.
Men det är en väldigt trevlig modell och går utmärkt på bana, även om ett par kugg upp bak är nödvändigt på svenska banor utom möjligen de med evighetslånga rakor.
Aha, tack för förklaringen.
Det sprider lite ljus över missuppfattningen, och fenomenet kanske kommer från fler som har uppgraderat några komponenter, och sedan "dekaltrimmat" den?

Men då hade du förklaringen, den finns egentligen inte.
 
Aha, tack för förklaringen.
Det sprider lite ljus över missuppfattningen, och fenomenet kanske kommer från fler som har uppgraderat några komponenter, och sedan "dekaltrimmat" den?

Men då hade du förklaringen, den finns egentligen inte.
Jag brukar skämtsamt säga att min 900SS är en 900SSS eftersom den fått en Öhlinare bak.

Corse är en EVO med fancy dekaler.
 
Bygger man om sin hoj och sedan döper den till nåt som inte existerar tycker jag det är helt okej. Lite fånigare då ifall han skulle ha tyckt sig ha en Evo.

Lite som att titta på blocket och se folket som säljer sina snik-BMW som M-bilar bara för att dom satt kjolpaket på bilen.
 
Upplands Bro...?

Jag just nu:

View attachment 483220


Men vem fan sätter Pichlerkåpa på en Night Hawk...?

Hur märkligt som helst.
Typ stekt salt sill med vaniljsås.
Kåpan finns inte kvar längre, men ja. Konstigt.
Annars tycker jag att hojen är helt ok. Gillar lacken. Den fanns på flera modeller i USA, 400-450 Nighthawk, 650, 750 och ev 900. Eller inte.
Comstarhjulen kan jag inte med och bakskärm och bakljus borde bantas ned rejält. Typiskt Honda på den tiden.
 
Kåpan finns inte kvar längre, men ja. Konstigt.
Annars tycker jag att hojen är helt ok. Gillar lacken. Den fanns på flera modeller i USA, 400-450 Nighthawk, 650, 750 och ev 900. Eller inte.
Comstarhjulen kan jag inte med och bakskärm och bakljus borde bantas ned rejält. Typiskt Honda på den tiden.

Samma här.
Det är en tråkhoj i grunden, men aftondressen klär den.

För 2000 spänn kan man åstadkomma något med den.
Synd att jag inte kan göra affär på den just nu.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top