Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jo, nog finns den.
Inte så vanlig, men den bör ju vara reggad, men kanske inte påställd?
Nej, 1098S / 1198S finns men lillasyster finns bara som 848 eller 848 Evo (med Öhlins bak).
S är ett påhitt för att det är ditsatt en Öhlin bak, 2008 fanns inga EVO.
Det är Ducatis sätt att ange den lite dyrare varianten av vissa modeller och nu när den här säljaren satt dit en Öhlinare så tycker han det är en S.
Men det är en väldigt trevlig modell och går utmärkt på bana, även om ett par kugg upp bak är nödvändigt på svenska banor utom möjligen de med evighetslånga rakor.

"Flyttsak" brukar oftast avse hur något kommit in till Sverige och att det är registrerat med vissa undantag.

Här dock något för den som vill ge sig in i flyttbranchen. Med bakvänt framdäck.

"Flyttbuss för A-körkort" kan vara en helt ny och oexploaterad nisch.

Varför kan jag inte ladda upp bilder längre?

"Flyttsak" brukar oftast avse hur något kommit in till Sverige och att det är registrerat med vissa undantag.

Här dock något för den som vill ge sig in i flyttbranchen. Med bakvänt framdäck.

"Flyttbuss för A-körkort" kan vara en helt ny och oexploaterad nisch.

Varför kan jag inte ladda upp bilder längre?
klr.jpg
Jag var lite tveksam till att verkligen lägga upp bild på denna, men...

Nej, 1098S / 1198S finns men lillasyster finns bara som 848 eller 848 Evo (med Öhlins bak).
S är ett påhitt för att det är ditsatt en Öhlin bak, 2008 fanns inga EVO.
Det är Ducatis sätt att ange den lite dyrare varianten av vissa modeller och nu när den här säljaren satt dit en Öhlinare så tycker han det är en S.
Men det är en väldigt trevlig modell och går utmärkt på bana, även om ett par kugg upp bak är nödvändigt på svenska banor utom möjligen de med evighetslånga rakor.
Aha, tack för förklaringen.
Det sprider lite ljus över missuppfattningen, och fenomenet kanske kommer från fler som har uppgraderat några komponenter, och sedan "dekaltrimmat" den?

Men då hade du förklaringen, den finns egentligen inte.

Aha, tack för förklaringen.
Det sprider lite ljus över missuppfattningen, och fenomenet kanske kommer från fler som har uppgraderat några komponenter, och sedan "dekaltrimmat" den?

Men då hade du förklaringen, den finns egentligen inte.
Jag brukar skämtsamt säga att min 900SS är en 900SSS eftersom den fått en Öhlinare bak.

Corse är en EVO med fancy dekaler.

Bygger man om sin hoj och sedan döper den till nåt som inte existerar tycker jag det är helt okej. Lite fånigare då ifall han skulle ha tyckt sig ha en Evo.

Lite som att titta på blocket och se folket som säljer sina snik-BMW som M-bilar bara för att dom satt kjolpaket på bilen.

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026