Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Eftersom jag tänker köra en knix-kurs i sommar så blev jag lite sugen på den här:

Framförallt så är ju kopplingen lite lättare än hos föregångaren, så och det känns ganska avgörande för mig.

Men jag har några frågor:
Tror ni att jag måste mappa om jag tar bort katalysatorn?
Finns det i så fall någon i Tornedalen som kan göra detta till rätt pris?
Och kommer försäkringen att gälla om jag skriver den på min mormor, även om jag kör omkull på bana och mormor bor i Spanien?
Vilken typ av olja ska jag använda om jag servar själv för att garantierna ska gälla, funkar det med Biltemas, eller finns det någonstans jag kan köpa billigt på dunk?

Ducati_2.jpg

Eller......fy fan vad tråkigt jag har när jag ser solen från kontorsfönstret, och väntar på ett inbokat möte.....
 
Last edited:
Återkommer med hur långtid det tog ?

Rätta virket!




Mycket mil, men ett för säsongen anmärkningsvärt lågt pris.

View attachment 482922


Milen är egentligen inga stora problem på den maskinen - om den är skött.
Det finns potential för lika mycket till.

Undrar varför säljaren inte orkade dra ut hojen från husväggen för att ta några vettiga bilder....?

Nå, den lär väl försvinna ganska snabbt från Blocket så man slipper fundera.

Screenshot_20230414-052112.png

Oväntat.
Inte.

Singelmarknaden är het!
 
Märkligt med milställning som nollar sig…

Blinkersfelet beror antagligen på att det blir kortis från laddningen över till blinkers eller på vibrationerna. Gissar jag.
Som säljaren skriver så var det ett vanligt problem på Gen2 med att mätaren nollställdes. Har för mig att det fanns en fix på det, men minns inte riktigt vad den bestod av.
Det andra felet med blinkers är nog mer ovanligt, men säkert inte så svårt att få ordning på.

Det som kan ställa till det lite är väl att blinkersrelät är inbyggt i instrumenteringen (har jag för mig) så om problemet ligger därinne så är det såklart värre.

Jag skulle ändå säga att det är ett riktigt bra pris för en ruggigt kompetent hoj med Öhlins i alla ändar och en väldigt trevlig motor.
 
Låter som ett bra pris (med ett kul elfel, någon som har någon teori kring det?)
Italienare med elfel? Var har jag hört det förut...? :brynad

Perfekt objekt att bygga cafescramblerbobber av jue, ingen kommer någonsin att märka elfelet.

Elsystem med märkliga symptom brukar inte sällan vara jordfel, på en hoj gärna i kabelstammen från tändningslåset ned längs ramen där det rör sig vid varje sväng. Lite damm/fint grus in mellan kablarna och 5000 mils nötande så har man garanterat trådarna framme på några ställen...
 
  • Gilla
Reaktioner: TCE
Italienare med elfel? Var har jag hört det förut...? :brynad

Perfekt objekt att bygga cafescramblerbobber av jue, ingen kommer någonsin att märka elfelet.

Elsystem med märkliga symptom brukar inte sällan vara jordfel, på en hoj gärna i kabelstammen från tändningslåset ned längs ramen där det rör sig vid varje sväng. Lite damm/fint grus in mellan kablarna och 5000 mils nötande så har man garanterat trådarna framme på några ställen...
Citerar mig själv.

Typ som klassikern vid elfel när någon direkt säger ”det måste vara någon typ av jordfel”.
 
  • Gilla
Reaktioner: TCE
Märkligt med milställning som nollar sig…

Blinkersfelet beror antagligen på att det blir kortis från laddningen över till blinkers eller på vibrationerna. Gissar jag.
Standard utrustning på dessa. (Men irriterande)
Magneti Marelli tog sig vatten över huvudet med det mätarklustret.

Hade det inte varit fråga om en rasist som bara vill sälja till svennar så hade jag dock varit solklar spekulant på denna!

Iofs lika bra, snubben som skulle köpa min yama fick bakläxa av sin fru...
 
Man undra ju bara vad det är som inte står i annonsen. Ok, miltal, men annars då?
Strunt samma, man får anta att det mesta behövs servas men för 10k är det ändå ett bra köp.

Skulle jag gissa så är det dock olja + filterbyte sen fixa läckande gafflar och sedan ut och tuta o köra som gäller. Nya ostar också. :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top