Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Fjädring, geometri och körbarhet, månne?
Påminner om original stuk, men lägre. Kan inte vara mycket slag kvar bak.
Skulle vara förnämligt om någon toge med dessa parametrar i bygget. Man undrar i sitt stilla sinne hur det blir när gaffelbenen sticker upp 8-9 cm på en redan wobblig +250kgjapsfyra, cb 900f t ex?
Den här ser ju körbar ut, om än en smula stram.

Edit;
Nej, jag blandar inte ihop första årgången SR med radfyrebyggen. Kommentaren gällde gaffel och kronor.
Höjden ser ju ok ut men att låta innerbenen sticka upp genom överkronan är bara oförlåtligt
 

Jag tror det är den där Torgil(?) engelsmannen i värtahamnen som byggt denna, han bygger väldigt fina VMax och SR. Hög klass. Hans kunder betalar nog betydligt mer än så här. Fast jag undrar varför han inte sänkt gaffelbenen ordentligt…


Det finns detaljer jag ryser åt på dem den! hojen - men det är just detaljer.
Det övergripande stuket tycker jag är tilltalande, och priset ligger inom ramen för vad som är realistiskt.

Me like-ish.
 
Last edited:
Mycket mil, men ett för säsongen anmärkningsvärt lågt pris.

Screenshot_20230412-114722.png


Milen är egentligen inga stora problem på den maskinen - om den är skött.
Det finns potential för lika mycket till.

Undrar varför säljaren inte orkade dra ut hojen från husväggen för att ta några vettiga bilder....?

Nå, den lär väl försvinna ganska snabbt från Blocket så man slipper fundera.
 
Jag gillar också att han inte slösar med informationen.

View attachment 482931


Precis!


Den har gått, det är tydligt.
Går den?

"Well, that's for me to know and for you to find out."

Hojen står i Olofström. Bara att åka dit och kolla.


Antar att en GW kan komma att kosta en fföörrmmööggeennhheett att återställa till fint skick, men sugen blir man!
 
Precis!


Den har gått, det är tydligt.
Går den?

"Well, that's for me to know and for you to find out."

Hojen står i Olofström. Bara att åka dit och kolla.


Antar att en GW kan komma att kosta en fföörrmmööggeennhheett att återställa till fint skick, men sugen blir man!
Bara att ta ut på närmsta enduroslinga, svårt att ha mer kul för så relativt lite pengar.
En Tammer för flera dagars bus.
 
Nej. Inte Blocket - men en annons här inne hos oss:

Screenshot_20230413-094051.png
Screenshot_20230413-094110.png





Det är en Africa Twin, det är en RD 07 OCH DEN KOSTAR 21.000!

Varför köper ingen?

Är ni rädda för lite mil?
Töntar! Tjöööp!

Den står på fukking Gullmarsplan.
Ni kan åka eran jädra tunnelbana och hämta den.

Me, yesterday:

Screenshot_20230413-093849.png

Så varför köpte inte jag...?

Screenshot_20230413-093920.png

Pietet, får man säga.
Inte rätt tidpunkt att ringa.

Tjööööp!!!!
 
Nej. Inte Blocket - men en annons här inne hos oss:

View attachment 482948
View attachment 482949





Det är en Africa Twin, det är en RD 07 OCH DEN KOSTAR 21.000!

Varför köper ingen?

Är ni rädda för lite mil?
Töntar! Tjöööp!

Den står på fukking Gullmarsplan.
Ni kan åka eran jädra tunnelbana och hämta den.

Me, yesterday:

View attachment 482950

Så varför köpte inte jag...?

View attachment 482951

Pietet, får man säga.
Inte rätt tidpunkt att ringa.

Tjööööp!!!!
Om det hade varit en Super Tenere så hade jag varit på rull nu.... :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top