Men vad fan, det är alltid en sån där tillplattad WV bubbla ivägen när man ska sätta ett bra varv, dom kan väl köra i kanten med LGF skylt där bak
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Detaljarbetet på TR1-bygget ser ju i alla fall ut att hålla hög klass (edit: förutom buntbandet och grepptejpen runt gashandtaget), men jag har överlag inte så mycket till övers för "form före funktion"-byggen.Detta är så märkligt:
View attachment 482283
Företaget som nu annonserar ut denna icke fungerande "utställningshoj" öppnar nytt i Helsingborg och skall tydligen ha detta ras som "publikmagnet" eller något.
Thing is...
...dom har redan ett bygge ståendes i sin lokal i Getinge.
Den har varit uppe på auktion flera gånger, men aldrig nått det reservationspris dom själva satt.
![]()
Yamaha TR1 ACME retro streetfighter/caféracer — 1981
Extremt välbyggd och stilsäker hoj med många inspirationskällor och epitet.bilwebauctions.se
![]()
Borde inte det varit ett tecken...?
Hojen står kvar osåld i Getinge, och det märkliga är att man gör liksom inget av den eventuella wow-faktorn heller.
Hojen står i ett mörkt hörn och skäms.
Jag begriper mig inte på sådant här.
Ja, och att ens bygga en racer på en TR1, som ju är det sladdrigaste och mest instabila as man kan tänka sig - med ett tydligt markerat gångjärn just mellan tank och sadel. Man kan banne mig peka på punkten hojen vrider sig kring när man börjar ställa lite krav på den.
Som att bygga en LeMans-Trabant.
Det går nog. Men är det värt det?
En oreggad Kawsaki 636 för 5000:- kändes lite skum
Men vad fan, det är alltid en sån där tillplattad WV bubbla ivägen när man ska sätta ett bra varv, dom kan väl köra i kanten med LGF skylt där bak
Ser ut som en RSR-breddning, men jag gissar att det en replika. Ser ut som 17" cup-fälgar från en 964 vilka utseendemässigt inte matchar, men det är nog bara jag som är petimäter. Ursäkta trådkapning, besserwisseri och off topic!En RS.
Betyder "Real Slow"
Det är sedan gammalt.
Detta är så märkligt:
View attachment 482283
Företaget som nu annonserar ut denna icke fungerande "utställningshoj" öppnar nytt i Helsingborg och skall tydligen ha detta ras som "publikmagnet" eller något.
Thing is...
...dom har redan ett bygge ståendes i sin lokal i Getinge.
Den har varit uppe på auktion flera gånger, men aldrig nått det reservationspris dom själva satt.
![]()
Yamaha TR1 ACME retro streetfighter/caféracer — 1981
Extremt välbyggd och stilsäker hoj med många inspirationskällor och epitet.bilwebauctions.se
![]()
Borde inte det varit ett tecken...?
Hojen står kvar osåld i Getinge, och det märkliga är att man gör liksom inget av den eventuella wow-faktorn heller.
Hojen står i ett mörkt hörn och skäms.
Jag begriper mig inte på sådant här.
Ja, och att ens bygga en racer på en TR1, som ju är det sladdrigaste och mest instabila as man kan tänka sig - med ett tydligt markerat gångjärn just mellan tank och sadel. Man kan banne mig peka på punkten hojen vrider sig kring när man börjar ställa lite krav på den.
Som att bygga en LeMans-Trabant.
Det går nog. Men är det värt det?
CB250n känns som själva sinnebilden av en brukshoj. Till-och från-jobbet-hoj. Eller som i mitt fall: en stugmoppe för lugna turer på folktomma 70-vägar på landet. Och: inte att förglömma - väldigt billig att köpa begagnad eftersom den är tämligen impopulär.Detta sägs då av en som byggt en cafe racer på av helt vansinnigt dålig hoj på alla sätt. För att gå till baka till just CB400N så finns det inte många CB250/400N finns det inte många riktigt bra cafe byggen av den modellen och min hoj är inte en av dom snygga enligt mig men den är väl okej.
Tydligen, redan såld."Honda Shadow 750 i bedrövligt skick"
Men priset var bra
JagMen vem åker några hundra mil ut i Europa för en hoj? Har inte sett någon här göra sådana uppoffringar för någon hoj. Även om en SR250 är väldigt eftertraktad så går ju gränsen någonstans. Dessutom är dessa hojar ännu mer eftertraktade på kontinenten och betingar oftast fantasipriser. Det är snart bara i Sverige och på Sporthoj som man ännu inte upptäckt dessa hojars kvalitéer.
Den där såg ju jäkligt fin ut.
Jag är verkligen ingen finsmakare, men...vem köper dessa hojar? Kinatillverkade små glidare. Det är ju inte så att ha-begäret väcks direkt. Designen? Och hur tänker man med reservdelshållning, körglädje och andrahandsvärde? De blir allt vanligare på Blocket ändå.
Ärlig och skön kommentar av säljaren:
"Finns inte mycket att säga om denna skapelse ... måste nog upplevas"

Som en matteuppgift. "Du kör i tio timmar från ett konkurslager. Hur långt bort från konkurslagret har du kommit? Hur många gånger har du laddat? Är skiten hel?"CAKE ösa+
"Körd 10 Tim från ett konkurslager"
Roligare än så var den inte.
Som en matteuppgift. "Du kör i tio timmar från ett konkurslager. Hur långt bort från konkurslagret har du kommit? Hur många gånger har du laddat? Är skiten hel?"
?Måste vara en sådan - tyckte att det såg ut som en ringklocka t. cykeln undertill på bilden jag hade. Vibrationsdämpare kanske......F800GS vet jag har universums mest bisarra bromsvätskebehållare:
View attachment 482278
Den jäkla ärtan skångrar, flaxar och bär sig åt så att man börjar fundera över om det finns skumbildningshämmare i DOT 4 eller om man behöver byta kvalisort.
Touratech och typ 13 andra alubockare erbjuder diverse "skydd" för det mesta på dagens BMW.
Faktum är att just en sådan grunka kunde vara aktuellt här. Kanske inte just för skydd, utan med för att staga upp grejerna - eller åtminstone skyla intrycket av raveparty på substanser.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |