Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jag är verkligen ingen finsmakare, men...vem köper dessa hojar? Kinatillverkade små glidare. Det är ju inte så att ha-begäret väcks direkt. Designen? Och hur tänker man med reservdelshållning, körglädje och andrahandsvärde? De blir allt vanligare på Blocket ändå.
Ärlig och skön kommentar av säljaren:
"Finns inte mycket att säga om denna skapelse ... måste nog upplevas"



Du missade bilden:

Screenshot_20230325-195132.png
 
F800GS vet jag har universums mest bisarra bromsvätskebehållare:

View attachment 482278

Den jäkla ärtan skångrar, flaxar och bär sig åt så att man börjar fundera över om det finns skumbildningshämmare i DOT 4 eller om man behöver byta kvalisort.

Touratech och typ 13 andra alubockare erbjuder diverse "skydd" för det mesta på dagens BMW.

Faktum är att just en sådan grunka kunde vara aktuellt här. Kanske inte just för skydd, utan med för att staga upp grejerna - eller åtminstone skyla intrycket av raveparty på substanser.
Måste vara en sådan - tyckte att det såg ut som en ringklocka t. cykeln undertill på bilden jag hade. Vibrationsdämpare kanske......
 
Så gör min Multi också. Vanligast är bränslemängdgivaren som ger felkod.
Jag brukar ha gissningstävling med mig själv om lampan tänds eller inte :)
Tror i Guzzins fall så hade de väl lagt vevaxelgivarens kabel för nära tändkabeln första årsmodellerna eller nått sånt.
Nån Guzzinist får gärna rätta mig ifall jag kommer ihåg fel.
 
Jag är verkligen ingen finsmakare, men...vem köper dessa hojar? Kinatillverkade små glidare. Det är ju inte så att ha-begäret väcks direkt. Designen? Och hur tänker man med reservdelshållning, körglädje och andrahandsvärde? De blir allt vanligare på Blocket ändå.
Ärlig och skön kommentar av säljaren:
"Finns inte mycket att säga om denna skapelse ... måste nog upplevas"

De där köps av folk som inte vet bättre, sedan står de i ett garage i några år innan de säljs igen eftersom att det aldrig blev ett körkort.
De kommer ut på marknaden i vågor.
 
De där köps av folk som inte vet bättre, sedan står de i ett garage i några år innan de säljs igen eftersom att det aldrig blev ett körkort.
De kommer ut på marknaden i vågor.
Ja, eller så har de ett "på köpet" körkort, och kommer på efter 10-15 mil utspritt över två-tre säsonger att det var inte så kul det här...

Kanske hade det varit roligare om de köpt en cb 500...
 
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top