Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Kunde du inte nämnt det där lite tidigare, jag var i Gällivare igår.
Borde finnas en ruttplaneringsfunktion i Blocket-appen.
"Om jag ska åka från punkt A till B, vilka objekt är då lämpliga för mig på vägen?"
Med dagens samlade information så vet ju ändå internet vad jag attraheras av :)
 
Det är det man har facebook marketplace till, sätt max avstånd till lagom och scrolla medans du åker (kräver chaufför)

Lite som tjejerna som ställer en snäv cirkel på tinder och åker och sätter sig att swipea i dom dyra kvarteren/på den dyra skidorten/nere i marinan för stora yatcher....
 
Nä. Rent oförskämt. En tölp! Han säljer något som inte är reggat, som mår bra av en "genomgång" och man får inte ställa frågor.

Den typen av säljare är jag inte intresserad av.

Annonserat ut något på Blocket nyligen?

Jag kan berätta att det är cesspool av den ena frågan och förslaget dummare än den andra.

Jag förstår honom så väl - objektet har varit ute tidigare, och jag kan tänka mig att idioterna frågar om saker som "hur långt är det till Gällivare" utan att själva berätta var dom bor, eller "om jag flyger upp till Gällivare, tror du jag kan köra den hem sedan?"

Lägg till frågor som "hur många nycklar finns det", "hur långt har den gått", finns det servicebok" eller "är den tävlingskörd?"


Blocket "marketplace" är i själva verket en utmärkt arena att tappa förtroendet för mänskligheten på.
 
Annonserat ut något på Blocket nyligen? Jag kan berätta att det är cesspool av den ena frågan och förslaget dummare än den andra.
Jo, jag vet det. Har sålt en del på Blocket. Det lurar dårar i varannan buske.

Men texten "varje fråga höjer priset med 1000 kr" säger mig ändå att hen har en attityd som jag inte sympatiserar med. Särskilt ifall objektet varit ute tidigare och hen vid nästa försök skriver att man inte får ställa några frågor. Det luktar inte helt bra.

Jag föredrar trevliga säljare framför griniga.
 
Last edited:
Annonserat ut något på Blocket nyligen?

Jag kan berätta att det är cesspool av den ena frågan och förslaget dummare än den andra.

Jag förstår honom så väl - objektet har varit ute tidigare, och jag kan tänka mig att idioterna frågar om saker som "hur långt är det till Gällivare" utan att själva berätta var dom bor, eller "om jag flyger upp till Gällivare, tror du jag kan köra den hem sedan?"

Lägg till frågor som "hur många nycklar finns det", "hur långt har den gått", finns det servicebok" eller "är den tävlingskörd?"


Blocket "marketplace" är i själva verket en utmärkt arena att tappa förtroendet för mänskligheten på.

Det är lite både och, vissa frågor är ju befogade för att annonsörerna är kassa på att beskriva vad dom säljer, det är ju ändå 50 mil till Gällivare för att titta på den och 50 mil hem om det inte blir köp

Men sen finns det ju proffs-snackare som ringer på allt och bara snackar...
 
Inte bara tappa förtroendet, utan även konstatera att samhället egentligen redan har kollapsat. :3freak
Och vill man verkligen gotta sig i kollapsen så tittar man på Farceberk, TukTuk, Twatter eller slika parodier på fungerande sociala grupper.
 
Last edited:
Det är det man har facebook marketplace till, sätt max avstånd till lagom och scrolla medans du åker (kräver chaufför)

Lite som tjejerna som ställer en snäv cirkel på tinder och åker och sätter sig att swipea i dom dyra kvarteren/på den dyra skidorten/nere i marinan för stora yatcher....

Den funkar även som kille, fast man sätter sig i utanförskapsområden och swipear inom 1km ?
 
Jo, jag vet det. Har sålt en del på Blocket. Det lurar dårar i varannan buske.

Men texten "varje fråga höjer priset med 1000 kr" säger mig ändå att hen har en attityd som jag inte sympatiserar med. Särskilt ifall objektet varit ute tidigare och hen vid nästa försök skriver att man inte får ställa några frågor. Det luktar inte helt bra.

Jag föredrar trevliga säljare framför griniga.


Jag vill inte bråka med dig, men Gällivarebons inställning ger plötsligt mig intiativet:

"Jag kommer i morgon eftermiddag. Säg till om du säljer innan".
"Du får 7.500.- Varsågod."


I like it.
 
Jag vill inte bråka med dig, men Gällivarebons inställning ger plötsligt mig intiativet:

"Jag kommer i morgon eftermiddag. Säg till om du säljer innan".
"Du får 7.500.- Varsågod."


I like it.

:rofl

Alternativet blir.
Köpare: - Hej, kan jag komma och titta på moppen?
Säljaren: - Jo, men nu gick priset upp till 11000 kr eftersom du ställde en fråga.
Köparen: - Vad har du för adress?
Säljaren: - Samegatan XX, och moppen kostar 12000 kr
osv...
 
Det är lite både och, vissa frågor är ju befogade för att annonsörerna är kassa på att beskriva vad dom säljer, det är ju ändå 50 mil till Gällivare för att titta på den och 50 mil hem om det inte blir köp

Men sen finns det ju proffs-snackare som ringer på allt och bara snackar...
Ett minimum av information är pris, årsmodell, hur långt den har gått, besiktigad, servad, eventuella problem. Gärna skick på däcken, toppskick/renoveringsobjekt, eventuella "förbättringar" och ombyggnationer. Då behöver man som säljare inte svara på så många frågor.
 
Så kan vi hålla på hela kvällen någon annan stans, här är det hembyggen under luppen


Jo, men visst är det anmärkningsvärt att en stor tillverkare kan kräka ur sig något sådant där?

Den där hojen har alltid varit fake för mig, och den var en stor del i att säga upp bekantskapen med hela Bond-industrin, faktiskt.

I produktionsbolagets marknadsföringsmaterial fanns denna bilden från filmen:

007_BIKE-VERSUS-HELICOPTER_LANDSCAPE.png

Komplett inte bara med synlig pyro, utan även med en halvhjärtad skvättlapp för att inte bakdäcket skall fatta eld.

Uppe fortfarande nu, på deras egen sida - utan minsta efterarbetning.

Hur ointresserad är man då?
 
Jo, men visst är det anmärkningsvärt att en stor tillverkare kan kräka ur sig något sådant där?

Den där hojen har alltid varit fake för mig, och den var en stor del i att säga upp bekantskapen med hela Bond-industrin, faktiskt.

I produktionsbolagets marknadsföringsmaterial fanns denna bilden från filmen:

View attachment 482088

Komplett inte bara med synlig pyro, utan även med en halvhjärtad skvättlapp för att inte bakdäcket skall fatta eld.

Uppe fortfarande nu, på deras egen sida - utan minsta efterarbetning.

Hur ointresserad är man då?
Ja den är självklart ultraful och den där bilden har väckt löje hos mig många gånger. Men det är ju fantastiskt för fansen ( om de finns ) att kunna köpa en påkostad BMW cruiser för 50.000,-
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top