Dagens Blocket! (mc-relaterat)

...och med Janne i verkstan, eller började han senare? Det är så man skäms, men jag får ingen bild av Mattias... Jag kallades Ekvall och körde ZXR750 innan jag började med Rookie 600.

Jaså det skiljde i effekt mellan de motorerna? Kan väl inte varit mer än nån hk? Jag trodde det var samma rakt av, från Tenere -83 till TTR -04.
Det är samma, det är tt600s belgrada som har en smalare o 5 kg lättare 600 motor med 47 hp istället för 43-45 beroende av modell.
 
Menar du att den kicklösa ItalienTT’n har fler hästar än TTR modellen och är lättare?

Den Belgardaritade och -byggda 600an heter egentligen TT600R.

Motorn utgår från 3TB men är lättad (svänghjul, vev och utan kickmekanism)
och mer än tum smalare (svänghjulet igen).

Motorn är dessutom upprest/tiltad bakåt i ramen.

Hade en fullt justerbar Paoli-gaffel och Öhlinare bak original.

En liten pärla på sitt sätt, men XR 650 R och även KLX 650 R hade alltid ett övertag i effekt tack vare vattenkylningen.
 
Last edited:
Den Belgardaritade och -byggda 600an heter egentligen TT600R.

Motorn utgår från 3TB men är lättad (svänghjul, vev och utan kickmekanism)
och mer än tum smalare (svänghjulet igen).

Motorn är dessutom upprest/tiltad bakåt i ramen.

Hade en fullt justerbar Paoli-gaffel och Öhlinare bak original.

En liten pärla på sitt sätt, men XR 650 R och även KLX 650 R hade alltid ett övertag i effekt tack vare vattenkylningen.
Men... Åtminstone så har min TTR600 kick, likaså TTS. Bara TTE har elstart.
 
Du har säkert rätt, man lever i det förgångna:hihi
Det är inte illa menat, men när jag läser engelska mc-tidningar som berör samlarhojar så är det mer och mer sällan dessa Honda nämns, kanske för att allt redan är sagt i o f s.
Trenden verkar gå mot antingen riktigt jättegammalt eller 80-tals prestandahojar.
När jag sålde min 750F2 -78 SOHC ringde folk från halva europa, det är nog 10 år sedan nu.
Idag ser jag sådana ligga länge till salu. Förmodligen för att det är den minst eftersökta modellen men när de finaste blir dyra brukar ju nästa modell på tur börja stiga.
 
Kolla klockslaget när det är postat så fattar du hur fel jag är på det.

'Utan elstart" skall det vara, så klart.
Alltså kick only. Herreguud! :rodnar:rodnar:rodnar




Men jobba gick bra. Köra bil och så. Inga 'ropplem. :1pajas
Jag klickade gilla för att jag fattade att du skrev fel, istället för att påpeka felet?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top