Raderad medlem 61114
Guest
Fireblade
Alltid undrat hur säljare kommer fram till dessa udda siffror... XX.928kr... Kom igen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fireblade
Alltid undrat hur säljare kommer fram till dessa udda siffror... XX.928kr... Kom igen!
Det är för att det ska verka som dom vet exakt hur mycket den är värd----
I själva verket prutar dom alltid som där 28 kronorna...
Men det jag vet är att varenda någorlunda coolt hojbygge inkl alla prisvärda gamla offroader de senaste åren finns från Borås, rakt ut mot kusten och ner till typ Halmstad.



Hondan säljs av Leksaksmannen vilket på engelska blir The Toyman. Kungälv…"Hjärtland"
Annonsen känns lite uppgiven, eller?
Som om han inte riktigt vet vad han säljer.
Den där kan bli riktigt fräck!
Ljusen ser lite för lastbilstunga ut, det finns andra - som verkligen användes på den tidens långloppshojar.
Comstarhjulen måste bort.
Hojen känns som ett verkligt HPD men - spelar roll! K6an är den vidrigaste av alla SOHC-Hondor. Brrr! Jag ser den blaffiga baklampan, den klunsiga sadeln och det brun-röda lackeringsschemat framför mig. Bortbortbort!
En ombyggd K6a är en bra K6a.
...men, någon lär väl köpa hojen för en spottstyver, kapa sönder karosskittet och annonsera ut den som ett scramblerprojekt om 2 år.
Med nya grovmöstrade däck, avgasbandage och ett Koso dom inte får ordning på.
Är lite allergisk mot annonstexter som övergår till föreläsningar.Fireblade
Hondan säljs av Leksaksmannen vilket på engelska blir The Toyman. Kungälv…
Grov renommésnyltning i så fall. Utvisning till Norge vore rimligt.
En annan framtung enduranceracerwannabe:
View attachment 480692
View attachment 480690
View attachment 480691
Med andra lampor, blinkers och ljuddämpare. Kåpglaset måste kapas också. Asball!


Hur funkar påfyllning/avluftning i bakkant av tanken, dessutom på båda sidor?Grov renommésnyltning i så fall. Utvisning till Norge vore rimligt.
En annan framtung enduranceracerwannabe:
View attachment 480692
View attachment 480690
View attachment 480691
Med andra lampor, blinkers och ljuddämpare. Kåpglaset måste kapas också. Asball!

Estetiskt, ja. Samma motor som din? Hur spänstig blir den i denna kombo? Rätt användningsområde?Grov renommésnyltning i så fall. Utvisning till Norge vore rimligt.
En annan framtung enduranceracerwannabe:
View attachment 480692
View attachment 480690
View attachment 480691
Med andra lampor, blinkers och ljuddämpare. Kåpglaset måste kapas också. Asball!
Hur funkar påfyllning/avluftning i bakkant av tanken, dessutom på båda sidor?
Torrsumpsolja?
View attachment 480695
''
Jag antar att det är en z750b, motor och ram.Estetiskt, ja. Samma motor som din? Hur spänstig blir den i denna kombo? Rätt användningsområde?
Apropå Steffes kommentar. Visst är det ett nivåglas man ser för den har väl inte torrsump?
Men den har ju normalt tanklock också, vad jag kan se. Gimmick? Rickmankawan, alltså.Stäubli snabbkopplingar.
Finns i olika utföranden, suger ut luften och pressar in bränslet. Droppfritt, även underifrån.
View attachment 480696''
View attachment 480697
Inte alltid man har tillgång till snabbtanksystem - ex. hemma i garaget, eller bara pytsa i inför provkörning. Därav dubbla systemMen den har ju normalt tanklock också, vad jag kan se. Gimmick? Rickmankawan, alltså.
Fair enough.Inte alltid man har tillgång till snabbtanksystem - ex. hemma i garaget, eller bara pytsa i inför provkörning. Därav dubbla system
Vi kom på det när vi körde ERC med bil - ibland behövde man tanka o testköra, med snabbtanksystemet blev det pilligt att trycka ned "kläppen" o hälla på bränsle ur en dunkF
Fair enough.
Hir som haver, så är det lite fruktansvärt mycket pengar för en gammal cbr.Är lite allergisk mot annonstexter som övergår till föreläsningar.
Ja det är väl 10” mindre än den kostade ny ungefär så den har stått sig bra men å andra sidan är den en milstolpe o sporthojseranHir som haver, så är det lite fruktansvärt mycket pengar för en gammal cbr.
Det är den, men inte ovanlig.Ja det är väl 10” mindre än den kostade ny ungefär så den har stått sig bra men å andra sidan är den en milstolpe o sporthojseran
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |