Dagens Blocket! (mc-relaterat)


Men det jag vet är att varenda någorlunda coolt hojbygge inkl alla prisvärda gamla offroader de senaste åren finns från Borås, rakt ut mot kusten och ner till typ Halmstad.


"Hjärtland" :hej:hej:hej

Annonsen känns lite uppgiven, eller?
Som om han inte riktigt vet vad han säljer.

Den där kan bli riktigt fräck!
Ljusen ser lite för lastbilstunga ut, det finns andra - som verkligen användes på den tidens långloppshojar.
Comstarhjulen måste bort.

Hojen känns som ett verkligt HPD men - spelar roll! K6an är den vidrigaste av alla SOHC-Hondor. Brrr! Jag ser den blaffiga baklampan, den klunsiga sadeln och det brun-röda lackeringsschemat framför mig. Bortbortbort!

En ombyggd K6a är en bra K6a.

...men, någon lär väl köpa hojen för en spottstyver, kapa sönder karosskittet och annonsera ut den som ett scramblerprojekt om 2 år.
Med nya grovmöstrade däck, avgasbandage och ett Koso dom inte får ordning på.
 
"Hjärtland" :hej:hej:hej

Annonsen känns lite uppgiven, eller?
Som om han inte riktigt vet vad han säljer.

Den där kan bli riktigt fräck!
Ljusen ser lite för lastbilstunga ut, det finns andra - som verkligen användes på den tidens långloppshojar.
Comstarhjulen måste bort.

Hojen känns som ett verkligt HPD men - spelar roll! K6an är den vidrigaste av alla SOHC-Hondor. Brrr! Jag ser den blaffiga baklampan, den klunsiga sadeln och det brun-röda lackeringsschemat framför mig. Bortbortbort!

En ombyggd K6a är en bra K6a.

...men, någon lär väl köpa hojen för en spottstyver, kapa sönder karosskittet och annonsera ut den som ett scramblerprojekt om 2 år.
Med nya grovmöstrade däck, avgasbandage och ett Koso dom inte får ordning på.
Hondan säljs av Leksaksmannen vilket på engelska blir The Toyman. Kungälv…
 
Grov renommésnyltning i så fall. Utvisning till Norge vore rimligt.

En annan framtung enduranceracerwannabe:
View attachment 480692
View attachment 480690
View attachment 480691
Med andra lampor, blinkers och ljuddämpare. Kåpglaset måste kapas också. Asball!



Samma hoj i två olika kostymer?

Verkligen fräck - men inte alls med den motorisering man väntar sig.

Ljusen skämmer. Det är kinakopior av Marshal 902.
Insatserna till 902or användes ibland i dåtidens endurance - men då inbyggda på olika sätt.

Men, Cibie 45 är mer äkta.
Nättare, lättare

IMG_20230206_084602.jpg

...och kunde monteras framför kåpan som på Kawan.


IMG_20230206_084610.jpg

I gult förstås!!!


Problemet på gatan är dock att det kan vara bra att kunna blända av ibland...
 
Grov renommésnyltning i så fall. Utvisning till Norge vore rimligt.

En annan framtung enduranceracerwannabe:
View attachment 480692
View attachment 480690
View attachment 480691
Med andra lampor, blinkers och ljuddämpare. Kåpglaset måste kapas också. Asball!
Estetiskt, ja. Samma motor som din? Hur spänstig blir den i denna kombo? Rätt användningsområde?
Apropå Steffes kommentar. Visst är det ett nivåglas man ser för den har väl inte torrsump?
 
Estetiskt, ja. Samma motor som din? Hur spänstig blir den i denna kombo? Rätt användningsområde?
Apropå Steffes kommentar. Visst är det ett nivåglas man ser för den har väl inte torrsump?
Jag antar att det är en z750b, motor och ram.
Våtsump ja. Brytarspetsar på dom. LTDn har elektroniskt med mekanisk tändförställning som på de senare z650 och alla z750 och gpz750 baserade på den gamla 650 knotan.

Lite udda att 750 twinnen roterar baklänges. Kamkedjespännaren sitter framtill.

Rätt användningsområde? Spänstig? Nja fast den ser bra ut. En tribute av något slag. Tänker även på Rickman-Trajan i ljusblått med den ensitsiga sadeln. Såå snygg.

Min 750 gör sig bra i stan och på småvägar med det japanska customstuket efter att ha bytt styre, höjt lite bak och sänkt lite fram. Med clipon, bakåtflytt och kåpa så tror jag inte att motorn levererar riktigt.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top