Dagens Blocket! (mc-relaterat)

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ja, Jo. Jag vill gilla moppe, men det är ju så oändligt trist. 30km/t på landsväg - det är en plåga. En 125cc gör ju lätt 70-80-90, en helt annan sak.
Jag tycker att det är helskönt, varva ner lite, och njuta av färden.
Dessutom går det ju bra mycket fortare än 30km/h, jag skulle säga ca 50km/h.
Så....dagens fynd, bara för att visa att jag kan "släppa sargen" och tänka mig någonting annat än Yamaha (dock utan att avvika från kvalitetskravet).
Så nu känns det som att en tur runt Lofoten är säkrad :tummenupp

Zoomer_01.jpg

Zoomer_02.jpg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag tycker att det är helskönt, varva ner lite, och njuta av färden.
Dessutom går det ju bra mycket fortare än 30km/h, jag skulle säga ca 50km/h.
Så....dagens fynd, bara för att visa att jag kan "släppa sargen" och tänka mig någonting annat än Yamaha (dock utan att avvika från kvalitetskravet).
Så nu känns det som att en tur runt Lofoten är säkrad :tummenupp

View attachment 473106

View attachment 473107
När jag ser en zoomer så föreställer jag mig ett möte på hondas ekonomiavdelning:
"Hörni grabbar, om vi skiter i att förse den här nya moppen med kåpor så sparar vi ju kostnaden för kåpsetet på varje såld moppe! Vinstmarginalen skjuter i höjden!"
- Kommer folk inte reagera på att det saknas kåpor då?
"Vi kanske kan marknadsföra det som steampunk, man ska 'se tekniken' eller nån sån bullshit?":hihi
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Jag tycker att det är helskönt, varva ner lite, och njuta av färden.
Dessutom går det ju bra mycket fortare än 30km/h, jag skulle säga ca 50km/h.
Så....dagens fynd, bara för att visa att jag kan "släppa sargen" och tänka mig någonting annat än Yamaha (dock utan att avvika från kvalitetskravet).
Så nu känns det som att en tur runt Lofoten är säkrad :tummenupp
Avundsjuk, suktar efter en sådan, men för lite utrymme och för många andra prylar som skall dela på tiden
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
När jag ser en zoomer så föreställer jag mig ett möte på hondas ekonomiavdelning:
"Hörni grabbar, om vi skiter i att förse den här nya moppen med kåpor så sparar vi ju kostnaden för kåpsetet på varje såld moppe! Vinstmarginalen skjuter i höjden!"
- Kommer folk inte reagera på att det saknas kåpor då?
"Vi kanske kan marknadsföra det som steampunk, man ska 'se tekniken' eller nån sån bullshit?":hihi
Å tänk så mycket tillbehör o stylingprylar vi kan sälja.......
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
När jag ser en zoomer så föreställer jag mig ett möte på hondas ekonomiavdelning:
"Hörni grabbar, om vi skiter i att förse den här nya moppen med kåpor så sparar vi ju kostnaden för kåpsetet på varje såld moppe! Vinstmarginalen skjuter i höjden!"
- Kommer folk inte reagera på att det saknas kåpor då?
"Vi kanske kan marknadsföra det som steampunk, man ska 'se tekniken' eller nån sån bullshit?":hihi

Det funkade ju dessutom.

Det fanns en annan tillverkare som gjorde en liknande med mera militärstuk, minns inte vad den hette, men jäkligt frän var den
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Nä okej, en 250 kanske orkar mer än man (jag) tror, det kan du bättre än jag. Jag bara föreställer mig att man har mer reserver med en 400 i uppförsbackar och motvind.
Z200 säger du, var inte den 1-cyl?

Småhojar är intressant, kanske särskilt just för långresor. Jag drog t.ex. till Alperna fyra år på raken med mina båda R6or, gick jättebra. Just det minimalistiska gillar jag.
Såsom kreditkort och tandborste....eller ?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Vi får väl återgå till ämnet, eftersom det blev för mycket att ta in.
Här kommer istället något unikt:

View attachment 473114
Jävligt unikt. Sparat mycket av allt custom som var från början, men också adderat en del flattrack. Omöjligt att hata speedblocks.

Så bara vrickad egentligen, sänka gaffeln 10 cm och större bakfälg ihop med sadel och cuts = mycket bättre och inte lika åsna mellan två hötappar
 

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZS1000S
Det finns en viss tjusning i att få ett begränsat antal hästkrafter att räcka till. Man måste planera körningen med tanke på backar och sånt. Sen kör jag även tvåtaktare på 15hk, och jämfört med den är allt annat kraftpaket med motorstyrka i överflöd.
15hk - tsss. Köp moppe - DÅ snackar vi om att planera körningen :) Riktigt skoj faktiskt.

Det var en moppe som fick mig att ta upp hojåkandet igen... Samtidigt som det skulle vara kul att ha något som man kan och vågar krana ur "överallt" så är det samtidigt en viss tillfredställelse att veta att det alltid finns kraft så det räcker och blir över (för mig).
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
För den pengen får man ju ett ekipage med motor. Såldes nyligen en sidvagn med KTM 500-motor för ungefär samma pengar.

Ja, jag var ju inte ett dugg intresserad av ekipaget, jag blev bara glad av att se en hedlundmotor igen.

Det finns nog ingenting som skulle kunna få mig att köra sidvagnscross, det enda som verkar värre är att åka i sidvagnen, och jag känner ingen med ett så enormt sjävskadebeteende att dom skulle åka med mig...
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag har den lätt customifierade z400r som den tydligen heter. Min är den blåa på bilden nedan. Det är en 82a. Har inte åkt mer än 10 mil på en dag ännu. Men jag sitter jättebra och det känns som att jag skulle kunna åka längre på den. 90 km/h är helt okej. Men kanske inte så mycket mer. Den trivs bäst på kurviga småvägar.
För resor inom Sverige skulle jag inte tveka en sekund att åka på den. Jag tycker den går bra och är pigg, faktiskt rolig att köra
Den jag lånade var samma modell som din, de ser lite kramiga ut! I vilket syfte köpte du din, var det bara för mysturer?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top