Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Ja, Jo. Jag vill gilla moppe, men det är ju så oändligt trist. 30km/t på landsväg - det är en plåga. En 125cc gör ju lätt 70-80-90, en helt annan sak.
Jag tycker att det är helskönt, varva ner lite, och njuta av färden.
Dessutom går det ju bra mycket fortare än 30km/h, jag skulle säga ca 50km/h.
Så....dagens fynd, bara för att visa att jag kan "släppa sargen" och tänka mig någonting annat än Yamaha (dock utan att avvika från kvalitetskravet).
Så nu känns det som att en tur runt Lofoten är säkrad :tummenupp

Zoomer_01.jpg

Zoomer_02.jpg

Så....dagens fynd, bara för att visa att jag kan "släppa sargen" och tänka mig någonting annat än Yamaha (dock utan att avvika från kvalitetskravet).

View attachment 473106

View attachment 473107
När jag ser en zoomer så föreställer jag mig ett möte på hondas ekonomiavdelning:
"Hörni grabbar, om vi skiter i att förse den här nya moppen med kåpor så sparar vi ju kostnaden för kåpsetet på varje såld moppe! Vinstmarginalen skjuter i höjden!"
- Kommer folk inte reagera på att det saknas kåpor då?
"Vi kanske kan marknadsföra det som steampunk, man ska 'se tekniken' eller nån sån bullshit?":hihi

Avundsjuk, suktar efter en sådan, men för lite utrymme och för många andra prylar som skall dela på tiden

När jag ser en zoomer så föreställer jag mig ett möte på hondas ekonomiavdelning:
"Hörni grabbar, om vi skiter i att förse den här nya moppen med kåpor så sparar vi ju kostnaden för kåpsetet på varje såld moppe! Vinstmarginalen skjuter i höjden!"
"Vi kanske kan marknadsföra det som steampunk, man ska 'se tekniken' eller nån sån bullshit?":hihi
Å tänk så mycket tillbehör o stylingprylar vi kan sälja.......

Det funkade ju dessutom.

Det fanns en annan tillverkare som gjorde en liknande med mera militärstuk, minns inte vad den hette, men jäkligt frän var den

Nä okej, en 250 kanske orkar mer än man (jag) tror, det kan du bättre än jag. Jag bara föreställer mig att man har mer reserver med en 400 i uppförsbackar och motvind.
Z200 säger du, var inte den 1-cyl?

Småhojar är intressant, kanske särskilt just för långresor. Jag drog t.ex. till Alperna fyra år på raken med mina båda R6or, gick jättebra. Just det minimalistiska gillar jag.
Såsom kreditkort och tandborste....eller ?

Vi får väl återgå till ämnet, eftersom det blev för mycket att ta in.
Här kommer istället något unikt:

View attachment 473114
Jävligt unikt. Sparat mycket av allt custom som var från början, men också adderat en del flattrack. Omöjligt att hata speedblocks.

Så bara vrickad egentligen, sänka gaffeln 10 cm och större bakfälg ihop med sadel och cuts = mycket bättre och inte lika åsna mellan två hötappar

Det finns en viss tjusning i att få ett begränsat antal hästkrafter att räcka till. Man måste planera körningen med tanke på backar och sånt. Sen kör jag även tvåtaktare på 15hk, och jämfört med den är allt annat kraftpaket med motorstyrka i överflöd.
15hk - tsss. Köp moppe - DÅ snackar vi om att planera körningen :-) Riktigt skoj faktiskt.

Det var en moppe som fick mig att ta upp hojåkandet igen... Samtidigt som det skulle vara kul att ha något som man kan och vågar krana ur "överallt" så är det samtidigt en viss tillfredställelse att veta att det alltid finns kraft så det räcker och blir över (för mig).

För den pengen får man ju ett ekipage med motor. Såldes nyligen en sidvagn med KTM 500-motor för ungefär samma pengar.

Ja, jag var ju inte ett dugg intresserad av ekipaget, jag blev bara glad av att se en hedlundmotor igen.

Det finns nog ingenting som skulle kunna få mig att köra sidvagnscross, det enda som verkar värre är att åka i sidvagnen, och jag känner ingen med ett så enormt sjävskadebeteende att dom skulle åka med mig...

Jag har den lätt customifierade z400r som den tydligen heter. Min är den blåa på bilden nedan. Det är en 82a. Har inte åkt mer än 10 mil på en dag ännu. Men jag sitter jättebra och det känns som att jag skulle kunna åka längre på den. 90 km/h är helt okej. Men kanske inte så mycket mer. Den trivs bäst på kurviga småvägar.
För resor inom Sverige skulle jag inte tveka en sekund att åka på den. Jag tycker den går bra och är pigg, faktiskt rolig att köra
Den jag lånade var samma modell som din, de ser lite kramiga ut! I vilket syfte köpte du din, var det bara för mysturer?

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back