Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Cb450? Ytterst ovanlig modell, jag har i alla fall aldrig sett någon. Nästan "unik".
Det såg dessutom rätt trevlig ut. Synd att Herr Eldstorm inte bjöd på någon länk så man kunde kolla närmare på den.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Bara öka lånet på kåken medans det fortfarande går och slå till innan den är borta ??

Jag som sålde ett renoveringsobjekt nyss, trodde det fanns 13 på dussinet en gång i tiden men den är tydligen unik.
Dessutom tror jag han har fel om generationerna, LC-modellerna tycker jag verkar vara mer eftertraktade och högre i pris. Trots tröttare motor.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag som sålde ett renoveringsobjekt nyss, trodde det fanns 13 på dussinet en gång i tiden men den är tydligen unik.
Dessutom tror jag han har fel om generationerna, LC-modellerna tycker jag verkar vara mer eftertraktade och högre i pris. Trots tröttare motor.


Lugn.
Det är bara en intressekoll.

Koll för att se om någon vill betala 70 papp innan han ens fått ihop den.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det känns ju dessutom som han försöker göra två saker samtidigt.
Dels framhålla hur unik och eftertaktad den är i orginalskick, dels bygga om den lite enligt eget huvud med andra bromsok och borttagen separatsmörjning (för att den är kass), annan tank och trim.

Och bor man där han gör är det nog inte många som har vägarna förbi och titta på den, så det kan lika gärna sluta med att han får stryka en siffra i priset för att hitta en köpare som är beredd att åka dit och köpa en hoj som är "renoverad" i flera olika omgångar av olika ägare.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Angående hans rad:

"då original oljepump svimmade med dess suveränt löjliga plastdrev för drivning. så numera är det direktblandning i tank som gäller"

Så kan jag skriva under på att det är skitlöjligt, min motor pumpade ingen olja men jag såg ju att dreven halv dolda bakom kopplingskorgen snurrade, så jag fattade inte varför det inte funkade. Sen tittade jag ännu mer noga och såg att plastdrevet snurrade men inte axeln, det satt en kullagerkula(?) fastkilat mellan drevparen:clown
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Angående hans rad:

"då original oljepump svimmade med dess suveränt löjliga plastdrev för drivning. så numera är det direktblandning i tank som gäller"

Så kan jag skriva under på att det är skitlöjligt, min motor pumpade ingen olja men jag såg ju att dreven halv dolda bakom kopplingskorgen snurrade, så jag fattade inte varför det inte funkade. Sen tittade jag ännu mer noga och såg att plastdrevet snurrade men inte axeln, det satt en kullagerkula(?) fastkilat mellan drevparen:clown

Kan jag tänka mig, det är knappast sådan belastning att plastdreven blir överbelastade av att driva oljepumpen.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Lugn.
Det är bara en intressekoll.

Koll för att se om någon vill betala 70 papp innan han ens fått ihop den.
Han hoppas det låter såhär:

-Tjena, Bengtsson här, är den klar i höst?
-Jo
-Ta o hör av dig då, så tar jag den.
-Fint, ha du en trevlig Midsommar & hälsa frugan
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Eller en cb450 för 7500kr?
Obesiktad, kanske inte går att besikta ens. Den bör man nog kolla så att den faktiskt är reggad här. Till exempel så fanns det nån snubbe i göinge som sålde USA-importer som inte var regbara här. För delar, absolut men inte så kul att stå med en mc man inte får bruka. Göingen har jag för mig var öppen med den omständigheten. Avvek ofta 50cc i modellnamnet men inte i realiteten. Denna hoj skulle kunna vara en slik.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tankar man x antal liter och fyller på x dl olja?
Ja, om man inte bor på 80 talet så att bensinmacken har en enkom blandpump.
Det hade den lokala macken när jag var 15 och körde moppe, men jag tordes aldrig tanka där, jag har en känsla av att det inte var så jävla exakt, speciellt inte vid små mängder, och min moppe hade en jävligt liten tank.

Pappa tankade dock Saab'en där när jag var liten, då var det ju praktiskt.
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top