Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Kanske, men på just Ducati går det inte att släcka servicelampan i förtid. Eller att förhindra att den tänds när miltalet uppnås. Ganska korkat kan jag tycka. Råkade själv ut för detta vid senaste servicen.
? Så inte ens en Ducati verkstad kan nolla servicemätaren innan serviceintervall uppnåtts.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
"Storservice" för 4800 mil gjord 2021, kvitto finns (Servicelampa tänd p.g.a. service gjordes vid ~4760 mil, den ska bara vara att släcka på verkstad)"

Men kan man inte få det gjort på den verkstad som gjorde servicen då... :va
Jag har för mig att jag sålde min 696’a för ungefär samma pengar. Fast den var då 10 år yngre och hade gått en fjärdedel så många mil. Ingen lysande servicelampa hade den heller, men det kanske kostar extra.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Fy fan, och hur är det med framdäcket nu egentligen?

Det blir sorgligare när man tänker att den var helt isär för målning, och slutade sådär


Ja, ett "schysst däck för grusbus" blir det inte när man monterar det bakochfram.
Idiot.

Och, för mig som jobbat runt omkring containern i stor del av mitt liv är valet av RAL 1001 ett märkligt val.

Det är typ den blekaste och mest svårsålda av alla containernyanser, och den är hopplös i vårt klimat eftersom alla rostgenomslag syns direCkt.

https://www.google.com/search?q=ral...ndroid-gotron&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8


Färgen kallas "tan" och gillas bara av US Army när dom skall ut och läxa upp något land med olja i marken.

Inte mitt förstaval.
 

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Ort
Jajamensan
Hoj
Enfield India

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Man kan inte låta bli att undra vad som händer med dessa byggen i slutänden. Är det verkligen nån som köper dem eller kommer de stå och tyna bort i ett hörn av garaget? En sån här Honda är väl värd ca 15000kr i bästa fall. Vem tycker att denna är värd 39000kr? Däcksmönstret lär väl inte göra åkturen till nåt större nöje.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top