RR:Benny
Äldre än gatan du kör på
De där kan blir rätt tuffa om man skalar av dem alla kåpor. Förutsatt att man gillar Mad Max-stilen såklart.
View attachment 463746

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De där kan blir rätt tuffa om man skalar av dem alla kåpor. Förutsatt att man gillar Mad Max-stilen såklart.
View attachment 463746

Omegaramen är så frän. Sicket bygge!
Seriös fråga på det ämnet - har bevakning på ett gäng saker på blocket men har missat flera då bevakningen innebär att jag får mail EN gång per dag om ngt poppar upp som jag bevakar.
Det betyder att om en hoj jag spanar efter dyker upp på fm så kommer mailet kanske först dagen efter och då är (såklart) objektet sålt för länge sedan!
Min fråga är således - går det att få bevakning som utlöser per omgående på blocket?
Jag har inte lyckats hitta ngt sådant...
![]()
Se det som räddningen istället.Jag får bara mail från blocket en gång om dagen, och då är det ju för sent.
För den som kan borde det inte vara allt för svårt att programmera en funktion som bevakar vissa sökord på blocket.
Se det som räddningen istället.
Annars skulle man ju stå där vid griffeltavlan, tillsammans med ekonomerna från Lyxfällan, som säger:
"- Jaha...hur tänkte du här då?"![]()
I telefonen får man notiser direkt - hej hej lyxfällan?Jag får bara mail från blocket en gång om dagen, och då är det ju för sent.
För den som kan borde det inte vara allt för svårt att programmera en funktion som bevakar vissa sökord på blocket.
Och kanske med funktionen "samtycke" via BankID, så kan sambon bekräfta att "vi" vill ha en till hojDu menar att man borde sälja funktionen som en app istället för att göra egna affärer?
Äh, säg som min sambo. -Jag har bestämt oss för att... ?Och kanske med funktionen "samtycke" via BankID, så kan sambon bekräfta att "vi" vill ha en till hoj![]()
I telefonen får man notiser direkt - hej hej lyxfällan?
Kan ju vara någon batterisparfunktion som fördröjer notiserna... Tex android kan fördröja vissa(?) notiser tills du tar upp eller sätter på telefonen/skärmen.Det är i telefonen jag tycker det fungerar lite godtyckligt , det kanske inte är optimerat för iPhone
Fascinerande att tänka sig. Det sitter alltså folk och bevakar Blocket dygnet runt, och så fort något säljs under "listpris" då hugger de? Då är man m a o chanslös, många annonser hinner man säkert inte ens upptäcka innan de är borta.Du lägger alldeles för lite tid på Blocket, är det en hoj till riktigt bra pris så har du oftast inte mer än ett par minuter på dig att bestämma dig och ringa.
Det kommer ut många såna i Stockholm också, men det är bara mer personer där som sitter med bevakningar på Blocket på den modellen än då samma modell kommer ut i Bastuträsk
Fast den bevakningen skickas ju bara en gång per dygn så man missar rätt många timmar beroende på när annonsen läggs ut såklart.Tammer,
Man har lagt in annonsbevakning i Blocketappen så man får meddelande om intressanta objekt.
Det är nog nästan ingen (förutom jag själv...) som slösurfar Blocket nån eller några gånger i timmen på ledig, vaken tid.
Det är som högfrekvenshandel på börsen.Fascinerande att tänka sig. Det sitter alltså folk och bevakar Blocket dygnet runt, och så fort något säljs under "listpris" då hugger de? Då är man m a o chanslös, många annonser hinner man säkert inte ens upptäcka innan de är borta.
Sen är många annonser tvärtom också, vem som helst kan se att priset är på tok för högt, och att de aldrig kommer få hojen såld.
Man undrar faktiskt vart hojarna tar vägen. Många 80-talare med klassikerambitioner försvinner snabbt från Blocket, men man ser dem aldrig på vägarna. Under en 15-mils biltur i helgen mötte jag tre hojar, alla sport-/ sporttourer av senare datum, och så brukar det oftast se ut. Undrar hur många hojar som hamnar i garage och mest beskådas av sin belåtna ägare utan att egentligen tas ut på vägarna.Det är som högfrekvenshandel på börsen.
Det sitter stora datacenter så nära Blockets server som möjligt och sen arbetar AI-robotar och ananlyserar alla hojar som dyker upp för att hugga de som är riktigt billiga. För att sen sälja vidare dem inom någon millisekunde igen med vinst.
För oss vanliga dödliga finns det knappt några fynd kvar att göra längre.
Är det inte whiteboard?Se det som räddningen istället.
Annars skulle man ju stå där vid griffeltavlan, tillsammans med ekonomerna från Lyxfällan, som säger:
"- Jaha...hur tänkte du här då?"![]()
En S1000RR med elmotor, lite billigt att kopiera så mycket från en annan tillverkare tycker jag.
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!