Dagens Blocket! (mc-relaterat)

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Det tar fyra timmar bara att få fram en bil med dragkrok och ett släp. Sen att ligga i 80km/t 40 mil, de blir snarare 10 timmar t/r. Och sen när man kommer dit är den såld/hojen låter som en slåttermaskin.
Men jag har en flaska whisky att roa mig med i helgen, i väntan på att rätt hoj dyker upp på Blocket.
Det där glaset, det är sällan halvfullt va?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Skoja inte. Försökte just köpa en Suzuki GP 125 som skulle bli sällskap åt den jag redan har, men jag var tyvärr för sent ute. 6 timmar efter att annonsen kom ut var den såld. Hade det varit i Luleå hade den legat kvar i veckor.
Den som kostade typ fyra tusen? Nej då kan man inte sitta och fundera över vad frugan ska säga i sex timmar
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Det där glaset, det är sällan halvfullt va?
Whiskyglaset är oftast välfyllt, men annars är det knapert. Men ärligt talat, inte åker jag kors och tvärs genom landet för att eventuellt köpa en hoj som kanske är ok eller kanske redan såld osv osv. Jag har redan att par moppar som fyller mina behov ganska väl, så jag sitter inte i sjön så att säga.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Den som kostade typ fyra tusen? Nej då kan man inte sitta och fundera över vad frugan ska säga i sex timmar
Jag har nog bara otur. De få gånger rätt hoj till rätt pris dyker upp råkar jag vara på släktmiddag eller semesterresa eller något annat. När man väl är på plats är objektet borta. Ska man vara med i budgivningen måste man vara hemma ständigt och ha släpet på dragkroken och pengarna på kontot, annars är man rökt.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Skoja inte. Försökte just köpa en Suzuki GP 125 som skulle bli sällskap åt den jag redan har, men jag var tyvärr för sent ute. 6 timmar efter att annonsen kom ut var den såld. Hade det varit i Luleå hade den legat kvar i veckor.

Du lägger alldeles för lite tid på Blocket, är det en hoj till riktigt bra pris så har du oftast inte mer än ett par minuter på dig att bestämma dig och ringa.
Det kommer ut många såna i Stockholm också, men det är bara mer personer där som sitter med bevakningar på Blocket på den modellen än då samma modell kommer ut i Bastuträsk
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Du lägger alldeles för lite tid på Blocket, är det en hoj till riktigt bra pris så har du oftast inte mer än ett par minuter på dig att bestämma dig och ringa.
Det kommer ut många såna i Stockholm också, men det är bara mer personer där som sitter med bevakningar på Blocket på den modellen än då samma modell kommer ut i Bastuträsk
Jag fattar, men ändå inte. Om det är hundra gånger fler köpare i Stockholm så borde det också vara hundra fler säljare, så det borde jämna ut sig.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Brukade inte de där ligga kring 30-35 i våras...?
Enligt bike katalogen så kostade hojen 109.900:- 2008 vilket pris som gällde 2009 var inte klart när katalogen gick till tryckeriet.
Tippar själv på max 112.900:-
Ville man ha S modellen med halvkåpa så kostade den 5000:- extra.
Snygg hoj i mina ögon, väldigt lik min första hoj CB1000 F
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Pruttat och klart!
Yamaha GTS 1000 - Den pendlar som tusen jävler och lite till https://www.blocket.se/vi/97647259.htm

Tekniskt intressant hoj som tyvärr blev en flopp försäljningsmässigt. Brukar kosta kring 20’ eftersom efterfrågan är begränsad… Navstyrningen ger egenskaper som BMW löste betydligt enklare med Telelever men det här är definitivt en framtida samlarhoj för Yamahaenstusiasten. Är nog en rätt bra touringhoj som dock blev uppäten av brorsan FJR1300…

Har du plats?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Tekniskt intressant hoj som tyvärr blev en flopp försäljningsmässigt. Brukar kosta kring 20’ eftersom efterfrågan är begränsad… Navstyrningen ger egenskaper som BMW löste betydligt enklare med Telelever men det här är definitivt en framtida samlarhoj för Yamahaenstusiasten. Är nog en rätt bra touringhoj som dock blev uppäten av brorsan FJR1300…

Har du plats?
Håller med. Har sagt det förut; hade GTS blivit född till sporthoj så hade de varit värda mångdubbelt och redan varit uppköpta av världens alla samlare.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Svamlandet om effekt, att det skulle vara thunderacemotorn mm är förvisso underhållande.

"markbromsningsbegrepp" Något för SMC?

Markbromsningsbegrepp :va det låter som när man körde gamla militär-Jawa och sista lösningen/livlinan för att få stopp var att dunka ner järnspettet till fotpinne i gruset/snön när de låsningsfria bromsarna inte räckte till.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top