Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Köp en R6 & kör ifrån alla litershojar



Beskrivning
Nybesiktad och går till 05-2023 Gått ca 4000 mil. Med en tår i ögat är det tyvärr dags att avyttra den trevligaste hojen jag har ägt, på grund av att suget för båt har tagit över. Det är en av de första modellerna yamaha gjorde med insprut och är EJ att jämföra med förgasarhojarna. Dessutom släppte yamaha premiummodeller utav just denna för att ha den värsta maskinen på marknaden. Denna åker du ifrån de flesta 1000cc med och maskinerna är så gott som odödliga. Hojen är väl omhändertagen utav mig och utav tidigare ägare. Servad varje år enligt konstens regler. Kolfiber framskärm. Kolfiber bakskärm. Kolfiber kåpa på tanken. Akrapovic avgassystem. Nya däck både fram & bak, monterades i höstas. Sitter även eftermarknadsblinkers på. Sitter skjutspinnar bak då den mestadels har används som dagsutflykthoj för mig och sambon. Hojen är reggad som en mellanhoj (A2) pga billigare försäkring, men strypningar är borttagna. Hojen är fin för sin ålder, men självklart finns en och annan repa eller skråma. Men inget anmärksvärt. Startas på plats, och provkörs när jag har pengarna på mitt konto. Säljes eller bytes emot motorbåt, sportbåt, daycruiser. Inget annat! TALAR ENDAST SVENSKA.
Det är ju lite synd om honom, han verkar ju ledsen över att behöva sälja.
Kul också med alla annonser där man framhäver hur varsamt, lugnt och stilla man framfört en hoj, speciellt med en motor som vaknar till liv vid drygt 10.000rpm.
Konstigt hojval tycker jag dock, en R6:a för att skjutsa gumman på söndagsutflykter :va
 


Det kommer en dag när det betalas top daler för en fin Stalama-kåpa.

Fatta att man en gång i tiden kunde göra pluggar, tillverka kåpor, ta mått på alla aktuella MC-Modeller, ta fram monteringssatser, marknadsföra, distribuera och tjäna pengar på MC-tillbehör. I SVERIGE!

På ett vis är det ett stycke svensk industrihistoria vi tittar på, och absolut viktig MC-Historia.

Skulle göra sig bra som den är på väggen i en mancave.

Endast initierade förstår...
 
Det kommer en dag när det betalas top daler för en fin Stalama-kåpa.

Fatta att man en gång i tiden kunde göra pluggar, tillverka kåpor, ta mått på alla aktuella MC-Modeller, ta fram monteringssatser, marknadsföra, distribuera och tjäna pengar på MC-tillbehör. I SVERIGE!

På ett vis är det ett stycke svensk industrihistoria vi tittar på, och absolut viktig MC-Historia.

Skulle göra sig bra som den är på väggen i en mancave.

Endast initierade galna förstår...
Fixade sista meningen till dig, förstår att det gick lite bara av farten där. :rofl
 
Borglund är väl en klan av motorskribenter sen urminnes tider. Jonas hade tydligen en del andra udda fordon.
 


Som fan!

Longest standing och son till Åke Berglund.

Hans bror Staffan är snyggare och får vara med i TV, men det var Jonas som satt på dödsplatsen när Collin flippade A-klassmersan.

original.jpg

Photocredit: Peo Kjellström
Bild från:



Tänkte ni ville veta...
 
Men det där är väl egentligen en "scooter" och inte en MC?
När styggelsen kom 2008 så kunde man läsa i Hondabladet att det var en korsning mellan en lättkörd skoter och bekväm custom.
NSA 700 som den också hette kostade tredje året den tillverkades (2010) 129,900 :-
 
När styggelsen kom 2008 så kunde man läsa i Hondabladet att det var en korsning mellan en lättkörd skoter och bekväm custom.
NSA 700 som den också hette kostade tredje året den tillverkades (2010) 129,900 :-
Tillägg: försäkringsklassen för DN-01 är custom.
 
Som fan!

Longest standing och son till Åke Berglund.

Hans bror Staffan är snyggare och får vara med i TV, men det var Jonas som satt på dödsplatsen när Collin flippade A-klassmersan.

View attachment 462612

Photocredit: Peo Kjellström
Bild från:



Tänkte ni ville veta...

Åke Borglund, även känd som den siste riktiga motorjournalisten i Sverige.

Han skrev några böcker också och de är mycket läsvärda om man gillar bilar.

Gossarna är nog mest i branschen pga släktskapet och har inte alls samma språk, känsla, kunskaper och nyfikenhet.
 
Back
Top