Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Alltså.... när man kör asfalt och bandagar så vänder man glatt mönstrade BAKdäck oftare än man byter kalsonger så man får ett jämnt slitage på båda sidorna. Och ingen märker någon skillnad.:fakta
Men ni menar alltså att det är HELT annorlunda med offroad-däck?:va

Alltså.... när man kör asfalt och bandagar så vänder man glatt mönstrade BAKdäck oftare än man byter kalsonger så man får ett jämnt slitage på båda sidorna. Och ingen märker någon skillnad.:fakta

Det finns några dokumenterade dödsfall pga felvända bakdäck i regn.

Bandagar går nog inte att jämföra, mönstret används ju inte direkt…

Men slicks har ju inget mönster ju... bara mönsterdjup :hihi:3freak

Det finns några dokumenterade dödsfall pga felvända bakdäck i regn.

Bandagar går nog inte att jämföra, mönstret används ju inte direkt…
Alltså... hur VET man att det var det felvända däcket som orsakade olyckan? Och inte något annat?

GT 201? Asså, jag vill inte bråka med tillverkaren heller, men är det verkligen pilmärkt åt det hållet,
så är det bara FEL! :smasha:smasha:smasha

Här är två (sponsrade!) utvärderingar:

Båda har framdäcket korrekt monterat. Korrekt efter hur det skall vara, inte hur någon jäddra pil pekar.
Såatte...

Golden Turd var ett skämt förr i världen, ett däck man verkligen kunde göra sig riktigt illa på.
För knappt 10 år sedan fick dom dock faktiskt europeiskt ägande, och det håller i sig.
Lite bakfram mot hur investeringsströmmarna går i andra fall, men det verkar som dom håller på att städa upp sin föreställning.

Kanske har du ett "all-asian" förhistoriskt Tre Skilling Banco-däck där tillverkaren själv basunerar ut sin okunskap kring vad dom håller på med. Håll i det isf.
Brooklyn är troligen mitt i prick med sitt 'vi fixar en pil, inga problem'.

Jag är en smula besviken på att Mr Kjell inte hade bättre koll faktiskt

Kan ju uppdatera er om hur det gick för denna... Jag budade aldrig på den.
4000+1250 i slagavgift så 5250:- för hojen.
Vilket ändå får ses som ett kap.
I delar så är den värd det dubbla, men jag är emot att man skall köpa någon annans bygge och plocka ned den i delar direkt Det är fan fult gjort i så fall.
Lägger någon ned sin själ i ett bygge, oavsett resultatet, så plockar man inte ned den i delar det första man gör.
Bygga vidare är en annan sak eller ge det något år och sen skrota den för mänsklighetens bästa. Helt ok, men inte direkt.

Kan ju uppdatera er om hur det gick för denna... Jag budade aldrig på den.
4000+1250 i slagavgift så 5250:- för hojen.
Vilket ändå får ses som ett kap.
I delar så är den värd det dubbla, men jag är emot att man skall köpa någon annans bygge och plocka ned den i delar direkt Det är fan fult gjort i så fall.
Lägger någon ned sin själ i ett bygge, oavsett resultatet, så plockar man inte ned den i delar det första man gör.
Bygga vidare är en annan sak eller ge det något år och sen skrota den för mänsklighetens bästa. Helt ok, men inte direkt.

Lägger någon ned sin själ i ett bygge...
...så hänger man inte ut den på tork i en auktion och får ett slutgiltligt pris på sitt innersta.

Lägger någon ned sin själ i ett bygge...
...så hänger man inte ut den på tork i en auktion och får ett slutgiltligt pris på sitt innersta.
Blir man inte av med fanskapet på Blocket är väl en auktion ändå ett helt legitimt val :hihi
Vill man ha riktigt låga bud så finns ju alltid Tradera utan reservationspris.

Blir man inte av med fanskapet på Blocket är väl en auktion ändå ett helt legitimt val :hihi
Vill man ha riktigt låga bud så finns ju alltid Tradera utan reservationspris.
Nix!

Man gräver ner liket bakom hönshuset en månlös natt och nämner inget till någon.

Skulle någon fråga säger man bara: "Tate Modern dök upp en dag och bara skulle ha den. Dom planerar något stort och samlar in från olika delar av världen. Jag fick inte prata för mycket om det, och det kan nog dröja innan deras curator är klar med gestaltningen. Ja, och sedan är det ju corona fortfarande, så atte..."

Ärligt:

Du har köpt och reducerat ner en fullt fungerade hoj till ett fult fanskap. Du har lagt tid, lagt pengar och faktiskt investerat en bra bit av dig själv i projektet.

Inte vill du väl ha en prislapp på hur kapitalt du har gjort bort dig?

4000 spänn hade jag hellre låtit brinna inne, än att få det som kvitto på vilken klåpare man är.

Ha ha, sant.
Jag hade hellre gjort en hållare till brevlådan av den.
Svetsa dit lite mer skrot, så kanske den ger postisen en leende i alla fall.

Alltså... hur VET man att det var det felvända däcket som orsakade olyckan? Och inte något annat?

Det gjordes omfattande olycksutredningar - detta var i England så där lade man inte bara ned fallen och sade att det gick för fort…

Vattenplaning på bakhjulet pga att mönstret skickade in vattnet under däcket istället för tvärtom.

Ha ha, sant.
Jag hade hellre gjort en hållare till brevlådan av den.
Svetsa dit lite mer skrot, så kanske den ger postisen en leende i alla fall.
Du tror att oddsen för att Postnord stannar hos dig oftare ökar om du har den där ståendes vid tomtgränsen... :rofl

Nu tänkte jag kanske mer på om man jämför med en wr250 av liknande årsmodell.

En WR250 är för långt ifrån att jämnföra med , men om man jämnför med en TW200 så känns det som att köra en sån med punktering på.
Det är på en myr eller annat mjukt underlag dom kommer till sin rätt.
På asfalt eller grusväg känns det som sagt att man kör runt med punktering bak och framhjulet är också så pass brett att om man ligger med lite fart på en grusväg och kör på en sten eller liknande ute på en sidan av framhjulet så kan man få riktiga styrvobbel för att det är så brett

En WR250 är för långt ifrån att jämnföra med , men om man jämnför med en TW200 så känns det som att köra en sån med punktering på.
Det är på en myr eller annat mjukt underlag dom kommer till sin rätt.
På asfalt eller grusväg känns det som sagt att man kör runt med punktering bak och framhjulet är också så pass brett att om man ligger med lite fart på en grusväg och kör på en sten eller liknande ute på en sidan av framhjulet så kan man få riktiga styrvobbel för att det är så brett
Ok. Tack för en mycket bra beskrivning! Dom ser riktigt roliga ut ✌️

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back