Dagens Blocket! (mc-relaterat)

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Tom fick verkligen ta i för att lyckas slå Cameron Diaz på Top Gears bana sen :D
Det där missade jag :-( Det roliga var att jag hade ingen aning om att det pågick utan skulle bara ha ett par öl, lite Salmorejo och någon tapas och hamnade mitt i avspärrningarna.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Du får provköra samt köra till och från verkstan, och verkstan är väl hemma hos dig?

Är du ängslig så kan du ju boka en besiktningstid och köra från säljaren direkt till bilprovningen.
Ja, så kan man kanske resonera. Egentligen är det inte den typen av hoj jag är intresserad av, men jag har noterat att enstånkor som är vettigt prissatta brukar försvinna omgående från Blocket. Därav min tanke om att annonsen inte skulle bli kvar så länge.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ja, så kan man kanske resonera. Egentligen är det inte den typen av hoj jag är intresserad av, men jag har noterat att enstånkor som är vettigt prissatta brukar försvinna omgående från Blocket. Därav min tanke om att annonsen inte skulle bli kvar så länge.
Sant, och om inte du köpte den, så har någon annan fyndat nu. :tummenupp
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många

RallyJärnet

Sporthojsnörd
Gick med
1 Jun 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW F800ST
Många smaklösa byggen har man sett, men det där gick faktiskt lite över gränsen...måste nog tvätta ögonen med klorin nu
Doftsko och tärning för den rätta looken...
c2e78a388f4528dbf72bfc98c60037e4.jpg
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Helvete!!!!
Ja, så där går det väl när man dricker en vinare till lunchen, och sedan går tillbaka till jobbet och ritar en hoj :va
App app app!

Sätta bilmotorer i mc-ramar var på modet just då: BMW K-serie började sitt liv som ett experiment med en Peugeotmotor omkullagd längsleds i ramen.

Vi kan hålla i minnet att BFG presenterade sin "Odyssee" ett år innan BMW fick ut sin K100, och att versionen med den stora kåpan låg på par med K100 RT i bekvämlighet och väderskydd.
De som körde Odyssee ansåg givetvis att deras hoj var bättre...

Man tog instrumentklustret från Renault 5 och lyckades väderskydda det för motorcykelbruk.
Bara det en prestation.

Kanske skulle man kallat hojen odd-yssee istället. Den var för quirky att kunna generera de försäljningssiffror som krävdes, och motorvalet var verkligen en återvändsgränd - eftersom Citroen själv höll på att fasa ut maskinen.

Ett bra försök, dock.
BMW hade efter framgångarna med R 100 RS och R80 G/S besultat sig för att fortsätta med motorcykeltillverkningen och kliva in i K-projektet.

Hade så inte skett, så hade Odyssee varit den mest kompetenta och kompletta tourern på den europeiska marknaden, och vi hade firat "BFG-journées" varje år vid foten av franska alperna i stället för "BMW-tage" vid de tyska, och njutit vin och ost istället för öl och korv.

Det är så lite som påverkar utvecklingen, och det är så enkelt att ta dagens situation för given och självklar.
Men, någonstans - just nu, så lyfter en fjäril som kommer påverka oss alla om ett decennium...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
App app app!

Sätta bilmotorer i mc-ramar var på modet just då: BMW K-serie började sitt liv som ett experiment med en Peugeotmotor omkullagd längsleds i ramen.

Vi kan hålla i minnet att BFG presenterade sin "Odyssee" ett år innan BMW fick ut sin K100, och att versionen med den stora kåpan låg på par med K100 RT i bekvämlighet och väderskydd.
De som körde Odyssee ansåg givetvis att deras hoj var bättre...

Man tog instrumentklustret från Renault 5 och lyckades väderskydda det för motorcykelbruk.
Bara det en prestation.

Kanske skulle man kallat hojen odd-yssee istället. Den var för quirky att kunna generera de försäljningssiffror som krävdes, och motorvalet var verkligen en återvändsgränd - eftersom Citroen själv höll på att fasa ut maskinen.

Ett bra försök, dock.
BMW hade efter framgångarna med R 100 RS och R80 G/S besultat sig för att fortsätta med motorcykeltillverkningen och kliva in i K-projektet.

Hade så inte skett, så hade Odyssee varit den mest kompetenta och kompletta tourern på den europeiska marknaden, och vi hade firat "BFG-journées" varje år vid foten av franska alperna i stället för "BMW-tage" vid de tyska, och njutit vin och ost istället för öl och korv.

Det är så lite som påverkar utvecklingen, och det är så enkelt att ta dagens situation för given och självklar.
Men, någonstans - just nu, så lyfter en fjäril som kommer påverka oss alla om ett decennium...
Kommer ihåg när de kom. Hade kört ett tag och kände för något nytt. Var nära att få till en provtur och var, som du säger, lite som BMW. Provkörde en K100 hos Rindars, som då höll till i Sötälje, men den var för tråkig tyckte jag.
Gick bakåt och köpte en SportHoj från 60-talet istället. Sämre på många vis men sååå mycket mer körglädje...



 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Franska polisen körde BFG, det finns några stycken i Sverige, de flesta idag körda av citroënister. Stabil och trevlig hoj men ganska sävlig. Goldwingmått och luftkyld 1300-boxer på 65 hk ger inga prestandarekord.

Münch Mammoth gick väl i bräschen för denna typ av hoj och en SÅDAN var det länge sedan man såg i en svensk annons...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Franska polisen körde BFG, det finns några stycken i Sverige, de flesta idag körda av citroënister. Stabil och trevlig hoj men ganska sävlig. Goldwingmått och luftkyld 1300-boxer på 65 hk ger inga prestandarekord.

Münch Mammoth gick väl i bräschen för denna typ av hoj och en SÅDAN var det länge sedan man såg i en svensk annons...
DET var före min tid...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top