Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tom fick verkligen ta i för att lyckas slå Cameron Diaz på Top Gears bana sen :D
Det där missade jag :-( Det roliga var att jag hade ingen aning om att det pågick utan skulle bara ha ett par öl, lite Salmorejo och någon tapas och hamnade mitt i avspärrningarna.
 
Du får provköra samt köra till och från verkstan, och verkstan är väl hemma hos dig?

Är du ängslig så kan du ju boka en besiktningstid och köra från säljaren direkt till bilprovningen.
Ja, så kan man kanske resonera. Egentligen är det inte den typen av hoj jag är intresserad av, men jag har noterat att enstånkor som är vettigt prissatta brukar försvinna omgående från Blocket. Därav min tanke om att annonsen inte skulle bli kvar så länge.
 
Ja, så kan man kanske resonera. Egentligen är det inte den typen av hoj jag är intresserad av, men jag har noterat att enstånkor som är vettigt prissatta brukar försvinna omgående från Blocket. Därav min tanke om att annonsen inte skulle bli kvar så länge.
Sant, och om inte du köpte den, så har någon annan fyndat nu. :tummenupp
 
Många smaklösa byggen har man sett, men det där gick faktiskt lite över gränsen...måste nog tvätta ögonen med klorin nu
Doftsko och tärning för den rätta looken...
c2e78a388f4528dbf72bfc98c60037e4.jpg
 
Helvete!!!!
Ja, så där går det väl när man dricker en vinare till lunchen, och sedan går tillbaka till jobbet och ritar en hoj :va
App app app!

Sätta bilmotorer i mc-ramar var på modet just då: BMW K-serie började sitt liv som ett experiment med en Peugeotmotor omkullagd längsleds i ramen.

Vi kan hålla i minnet att BFG presenterade sin "Odyssee" ett år innan BMW fick ut sin K100, och att versionen med den stora kåpan låg på par med K100 RT i bekvämlighet och väderskydd.
De som körde Odyssee ansåg givetvis att deras hoj var bättre...

Man tog instrumentklustret från Renault 5 och lyckades väderskydda det för motorcykelbruk.
Bara det en prestation.

Kanske skulle man kallat hojen odd-yssee istället. Den var för quirky att kunna generera de försäljningssiffror som krävdes, och motorvalet var verkligen en återvändsgränd - eftersom Citroen själv höll på att fasa ut maskinen.

Ett bra försök, dock.
BMW hade efter framgångarna med R 100 RS och R80 G/S besultat sig för att fortsätta med motorcykeltillverkningen och kliva in i K-projektet.

Hade så inte skett, så hade Odyssee varit den mest kompetenta och kompletta tourern på den europeiska marknaden, och vi hade firat "BFG-journées" varje år vid foten av franska alperna i stället för "BMW-tage" vid de tyska, och njutit vin och ost istället för öl och korv.

Det är så lite som påverkar utvecklingen, och det är så enkelt att ta dagens situation för given och självklar.
Men, någonstans - just nu, så lyfter en fjäril som kommer påverka oss alla om ett decennium...
 
App app app!

Sätta bilmotorer i mc-ramar var på modet just då: BMW K-serie började sitt liv som ett experiment med en Peugeotmotor omkullagd längsleds i ramen.

Vi kan hålla i minnet att BFG presenterade sin "Odyssee" ett år innan BMW fick ut sin K100, och att versionen med den stora kåpan låg på par med K100 RT i bekvämlighet och väderskydd.
De som körde Odyssee ansåg givetvis att deras hoj var bättre...

Man tog instrumentklustret från Renault 5 och lyckades väderskydda det för motorcykelbruk.
Bara det en prestation.

Kanske skulle man kallat hojen odd-yssee istället. Den var för quirky att kunna generera de försäljningssiffror som krävdes, och motorvalet var verkligen en återvändsgränd - eftersom Citroen själv höll på att fasa ut maskinen.

Ett bra försök, dock.
BMW hade efter framgångarna med R 100 RS och R80 G/S besultat sig för att fortsätta med motorcykeltillverkningen och kliva in i K-projektet.

Hade så inte skett, så hade Odyssee varit den mest kompetenta och kompletta tourern på den europeiska marknaden, och vi hade firat "BFG-journées" varje år vid foten av franska alperna i stället för "BMW-tage" vid de tyska, och njutit vin och ost istället för öl och korv.

Det är så lite som påverkar utvecklingen, och det är så enkelt att ta dagens situation för given och självklar.
Men, någonstans - just nu, så lyfter en fjäril som kommer påverka oss alla om ett decennium...
Kommer ihåg när de kom. Hade kört ett tag och kände för något nytt. Var nära att få till en provtur och var, som du säger, lite som BMW. Provkörde en K100 hos Rindars, som då höll till i Sötälje, men den var för tråkig tyckte jag.
Gick bakåt och köpte en SportHoj från 60-talet istället. Sämre på många vis men sååå mycket mer körglädje...



 
Franska polisen körde BFG, det finns några stycken i Sverige, de flesta idag körda av citroënister. Stabil och trevlig hoj men ganska sävlig. Goldwingmått och luftkyld 1300-boxer på 65 hk ger inga prestandarekord.

Münch Mammoth gick väl i bräschen för denna typ av hoj och en SÅDAN var det länge sedan man såg i en svensk annons...
 
Franska polisen körde BFG, det finns några stycken i Sverige, de flesta idag körda av citroënister. Stabil och trevlig hoj men ganska sävlig. Goldwingmått och luftkyld 1300-boxer på 65 hk ger inga prestandarekord.

Münch Mammoth gick väl i bräschen för denna typ av hoj och en SÅDAN var det länge sedan man såg i en svensk annons...
DET var före min tid...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top