Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Borde den inte sänkas ett par centimeter? Eller är jag helt enkelt för gammal?
Jämfört med en gammal Trajja verkar proportionerna vara gjorda för en 2 meter lång förare. Själv tycker jag att avgasrörets dragning undertill ser ut som ett långt dammsugarmunstycke - rakt och fint, väldigt oinspirerande - trots att det stepped headers.

Jag har aldrig kunnat frigöra mig från tanken att de som formgivit Thruxtonen har tittat på en massa bilder från back in the days och noterat att vissa hojar varit resta bak.
Men... är det så? I min värld hade INGA Trajor 15 cm luft under sadeln "Back in the days"....

Bifogat

• percy-tait-e0a4a374-16c4-4e01-a909-75defccd5f6-resize-750.jpg
    percy-tait-e0a4a374-16c4-4e01-a909-75defccd5f6-resize-750.jpg
    44.2 KB · Visningar: 30
  • Thruxton-7CMYK.jpg
    Thruxton-7CMYK.jpg
    39.7 KB · Visningar: 32
Jag bor där, men har tyvärr varken kompetens eller tålamod till att börja riva i en radfyra. "Svarar dåligt på gaspådrag" verkar inte lockande.
Du kan lacka den grå och sälja den för det tredubbla utan att röra motorn... :7peta

"Nylackad Katana 1100. Matching numbers. Behöver förgasarjustering"
Kanske inte, men tanken är god :tungan

Edit: Det där är väl förresten en GSX1100E och inte en GSX1100S

Last edited:
Du kan lacka den grå och sälja den för det tredubbla utan att röra motorn... :7peta
Tydligen, eftersom den redan var såld. Annars verkar hojar med "problem" ligga kvar ganska länge på Blocket. Gamla sura radfyror verkar vandra runt mellan optimistiska köpare som ger upp efter ett tag och säljer dem vidare. Fyra förgasare med igensatta munstycken, ärgade kanaler och torkade gummin/membran kan få den mest entusiastiske att ge upp...
För att inte tala om femtielva ventiler, ventilsäten, fjädrar, kamaxelnockar och annat. Formel1-teknologi var kanske kul när den var ny, men inte efter 40år.

Bifogat

• Skärmavbild 2021-04-17 kl. 23.26.13.png
    Skärmavbild 2021-04-17 kl. 23.26.13.png
    791.8 KB · Visningar: 46
Är det verkligen någon som köper alla dessa halvfärdiga "projekt" som inte startar, inte fungerar, och som kräver en massa kärlek? Det är ju inga reapriser direkt heller, 20000kr för en ytterst osäker investering.
Jag skulle tro att de flesta förblir osålda. En fungerande, okapad hoj av motsvarande modell fick man ju för halva priset för ett par år sedan, så jag har väldigt svårt att se varför man skulle betala det dubbla för att någon gjort hojen obrukbar.

I det här fallet skulle jag tro att den berömda ”förgasargenomgången” åtminstone delvis består av att leta reda på och montera tillbaka original luftburk. Sedan är det bara resten kvar

Jämfört med en gammal Trajja verkar proportionerna vara gjorda för en 2 meter lång förare. Själv tycker jag att avgasrörets dragning undertill ser ut som ett långt dammsugarmunstycke - rakt och fint, väldigt oinspirerande - trots att det stepped headers.

Men... är det så? I min värld hade INGA Trajor 15 cm luft under sadeln "Back in the days"....

På den tiden hade många race hojar bulor i rumpan för att få plats med bakhjulen.
View attachment 460052
View attachment 460053
Jag ser det positiva med att proportionerna är fel! Och den sneda registerkåpan som stör mig mest!
Det blev en Daytona istället som jag fortfarande är nöjd med... :kär

1618757251108.png

Nya Thruxton ser visserligen bättre ut, och går att köra lika djävulusiskt fort med på landsväg och troligen tillräckligt fort med på bana, men nu kommer jag inte att köpa nytt...
1618757499012.png

Däremot köpa ny tank och ljuddämpare! :tummenupp

1618758385989.png

Nya Thruxton ser visserligen bättre ut, och går att köra lika djävulusiskt fort med på landsväg och troligen tillräckligt fort med på bana, men nu kommer jag inte att köpa nytt...
View attachment 460064
Tycker Thruxton är helt kalas, har alla rätt! Den här är ju skitläcker med den mycket korrekta kåpan till.
Däremot är väskan på bild 4 och sadeln på bild 5 något som framkallar illamående.

Jösses, fått två svar på en vecka av en lirare om en hoj jag lagt ut med bra pris med tanke på vintern för 45K. Nån jäkla måtta får det väl vara på att pruta va? Funderar på att få han att åka till Karesuando och hämta den... :hihi

"Gott Nytt År!
Skulle passa bra
Är det intressant att få den såld till ett mer anpassat vinterpris!
Vänligen återkom om ett privatpersonspris på 20.000kr är ok.
Kanske en smidig affär redan idag eller nu till helgen?
Med vänlig hälsning,
Lars Anders med familj"

Jag svarade: "Självklart Lars Anders! Du kan få den för 15K då jag så gärna vill sälja den redan idag"
Intressant, jag la ut dotterns EPA på blocket för 39000 och fick följande bud:
"
Ser fin ut och vi tror den skulle passa vår dotter i vår familj bra.

En affär med Swish betalning och ägarbyte med Transportstyrelsen APP för er säkerhet.
Kanske en smidig affär redan nu inom kort, denna helg eller tom idag?

Är det intressant att få den såld till ett mer anpassat senvinterpris?

Den behövs reggad in med H-Reg för skönare körning .

Vänligen återkom om ett privatpersonspris på 20000kr är ok.

Med vänlig hälsning,
Lars Anders med familj "

Måste vara någon "bot"

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back