Dagens Blocket! (mc-relaterat)

25af634b714ccb34b21e9ff387c81507.jpg

c8470b4d483b70194647f37438be7acf.jpg

Det va en cool modell, den har jag helt missat att dom fanns

Grym!
Ett måste för en Kawasakifantast!
Jag vet i alla fall att om det hade varit en Yamaha så hade den varit såld :)

Tyvärr har jag för långt att åka.
Men stor potential till att bli ett fint barskåp, en väggprydnad, eller att ha i trädgården med lite belysning!

VF750.jpg

Tyvärr har jag för långt att åka.
Men stor potential till att bli ett fint barskåp, en väggprydnad, eller att ha i trädgården med lite belysning!

View attachment 459946
Synd med besiktning på mc i Sverige, hade den varit i finland kunde man bara svetsat fästen till någon rolig motor och ut å gasa!

Visserligen Tradera, men sånt här ser man inte i Stockholm till det priset. Vore bort på två timmar här, men den har legat ute i en vecka nu.

Suzuki ts 125 för 5.500kr

Förmodligen stöldgods, citat: "Finn ej några papper på den".
Det är en klar nackdel att den saknar papper, men många såna här hojar verkar ha körts på landet av folk som inte brytt sig om att betala skatt o d, och att den därför fallit ur registret. Den har ju ändå ett värde för de som har en likadan och vill kunna plocka delar.

Visserligen Tradera, men sånt här ser man inte i Stockholm till det priset. Vore bort på två timmar här, men den har legat ute i en vecka nu.

Suzuki ts 125 för 5.500kr

Det är väl ingen tänkande människa som lägger bud flera dagar innan auktionen stänger?
Dessutom har den inga papper så med mitt synsätt är den att betrakta som reservdelar.

Jag tror nog den är stulen, men det lär ju vara 20-30 år sedan någon tjuv tyckte att en TS var besväret värd att stjäla så frågan är väl hur stort problem det är juridiskt sett? Brottet är ju garanterat preskriberat.

Och andra sidan är den ju som Mäkinen säger inte värd mer än delarna som nog är nästan osäljbara. Så 1-2000kr(för motorn) är vad jag skulle betala.

Jag tror nog den är stulen, men det lär ju vara 20-30 år sedan någon tjuv tyckte att en TS var besväret värd att stjäla så frågan är väl hur stort problem det är juridiskt sett? Brottet är ju garanterat preskriberat.

Och andra sidan är den ju som Mäkinen säger inte värd mer än delarna som nog är nästan osäljbara. Så 1-2000kr(för motorn) är vad jag skulle betala.
Det är lite begränsat kundunderlag, men för den som sitter med likadan med skuren motor e d fast den är registrerad så kan den ha ett värde. Offroad 125 är väl ganska eftertraktade annars.

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back