Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Nej nej nej!

Jag vet var det skär sig för mig. Det är när man klistrar epitetet "café racer" på något som inte är och aldrig nånsin kan bli en café racer.
Damn! Originalet, utgångsmaterialet ligger ju närmare det klassiska caféidealet än detta monstret(!)

Historien finns men många vill inte känna till den eller har aldrig hört talas om den... :(

https://www.youtube.com/watch?v=fGeXjHU0ZHE

En elbilsladdare kanske vore något. Den borde gå att få plats i en resväska. Sen är det bara dra fram den och starta den vid vägkanten och lägga den på 5-6000 varv och ladda Teslan :tummenupp

Det brukar inte gå så bra att ladda elbil med standard elverk, elbilsladdarna känner av att det inte finns en riktig jordanslutning och vägrar ladda, det finns tydligen knep för att gå runt det, jag har sett någon video på youtube på ämnet.

Det där elverket laddar verkligen inte någon elbil, det där är ju en synkrongenerator, man måste ha ett inverter-elverk om man ska ladda elbilar (eller laptops)

Den där funkar bra till däckvärmare, motor/kupevärmare och andra helt resistiva laster dock.

Många köper billiga elverk och vet inte om skillnaden.

Hur mycket kör man 2 ton bil med släp på 3kw (<5hk?). Du kommer ladda ur batteriet mer än vad som laddas, troligen gå i förlust på hela påhittet att dra släpvagn. (ryms i skuffen iofs)

Vad du behöver är en sånhära;
xq200-kw-generator-rental.jpg

Det där elverket laddar verkligen inte någon elbil, det där är ju en synkrongenerator, man måste ha ett inverter-elverk om man ska ladda elbilar (eller laptops)

Den där funkar bra till däckvärmare, motor/kupevärmare och andra helt resistiva laster dock.

Många köper billiga elverk och vet inte om skillnaden.
Jag använder min till elverktyg som kapsåg, vinkelslip, borrmaskin och sånt. Levererar 230 volt/3000W. Skulle inte det duga till att ladda elbilsbatteri? Inte vet jag.

Det brukar inte gå så bra att ladda elbil med standard elverk, elbilsladdarna känner av att det inte finns en riktig jordanslutning och vägrar ladda, det finns tydligen knep för att gå runt det, jag har sett någon video på youtube på ämnet.
Fast hur många tester finns det med en Kinesisk luftkyld V-Twin.... nä just det.... :crash

Fast hur många tester finns det med en Kinesisk luftkyld V-Twin.... nä just det.... :crash

Näe, det förstås, men det är ju inte motorsidan som är fel, det är generatorsidan...

Men en kinesisk V-twin på 6000 varv med lämpligt avstämda resonanskammare (ljudförstärkare) kopplat till en Generator garanterar ju att man får hela naturcampingen själv.

Det finns ju ingentin som slår det sköna ljudet av elverk på en naturcamping när man ska sova, man kan drömma att man står i en depå någonstans...

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back